Vestigii vechi de 5.000 de ani găsite pe Autostrada București Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
În cadrul lucrărilor de cercetare arheologică desfășurate pe Lotul 1 Nord al Autostrăzii Bucureștiului, între Dragomirești și Corbeanca, specialiștii au adus la lumină mai multe artefacte străvechi, datând încă din anul 5.000 î.Hr.
Descoperirile remarcabile au avut loc în paralel cu etapa de proiectare a viitorului tronson de autostradă, care va completa inelul de Nord al A0, arată Buletin de București.Potrivit informațiilor transmise de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, lucrările de cercetare arheologică vizează un total de 12 situri, inclusiv cele 4 situri prevăzute inițial în documentația Studiului de Fezabilitate, dar și alte 8 situri suplimentare descoperite pe teren. Primele două situri, localizate în zonele Bâcu (Giurgiu) și Zurbaua (Ilfov), au fost deja supuse investigației, dezvăluind vestigii semnificative din perioade precum Neoliticul, Epoca Bronzului, Hallstatt și La Tene, precum și locuințe din secolele VI-VII p. Chr.
Chiar dacă au fost identificate mai multe situri arheologice decât era planificat inițial, acest lucru nu va afecta termenul de finalizare al lucrărilor, asigură reprezentanții proiectului.
Constructorul are în plan depunerea documentației tehnice pentru obținerea Autorizației de Construire în săptămânile următoare, astfel încât execuția lucrărilor să poată începe înainte de termenul stabilit inițial.Lotul 1 Nord al Autostrăzii Bucureștiului, cu o lungime de 17,5 km între A1 și DN1, va include și două pasaje supraterane: unul peste CF101 București – Pitești DN7 și un pasaj peste râul Colentin. Licitația pentru proiectarea acestui lot a fost lansată în 2019, iar după o perioadă marcată de contestații, contractul a fost semnat în 2022 cu compania italiană Pizzarotti – Retter.Valoarea contractului se ridică la 815,07 milioane de lei, fără TVA, fiind finanțat din fonduri europene nerambursabile, iar termenul de finalizare a lucrărilor este de 34 de luni, din care 12 luni pentru etapa de proiectare și 22 de luni pentru execuția efectivă a lucrărilor.
Articole înrudite
- Cozi uriașe la RAR. Care este motivul?
- Camioane blocate din cauza zăpezii. Unele nu aveau anvelope de iarnă
- Șofer român de camion „le-a mutat nasul” polițiștilor nemți. Cât de beat era?
- Un camion a derapat de pe carosabil la Călărași
- Un camion a căzut în groapa unde a aruncat ilegal mizerie. L-au scos cu macaraua