UNTRR: ȘOFERI PROFESIONIȘTI, IOHANNIS, PROTECȚIONISM, EXTREMĂ URGENȚĂ! Recomandat

UNTRR: ȘOFERI PROFESIONIȘTI, IOHANNIS, PROTECȚIONISM,  EXTREMĂ URGENȚĂ!

Printr-un comunicat de presă UNTRR solicită Președintelui României să includă pe agenda întâlnirilor cu Cancelarul Germaniei și Președintele Franței problematica legilor protecționiste introduse de aceste țări care interzic șoferilor profesioniști să își mai efectueze odihna săptămânală normală în cabina camioanelor, contrar prevederilor Regulamentului European nr. 561/2006.

"UNTRR solicită Președintelui României, domnul Klaus-Werner IOHANNIS să includă pe agenda întâlnirilor oficiale de săptămâna viitoare cu Cancelarul federal german Angela Merkel și cu Președintele Franței Emmanuel Macron, problematica legilor protecționiste introduse de aceste țări, care interzic șoferilor profesioniști români să își mai efectueze odihna săptămânală normală în cabina camioanelor.
Reamintim intervențiile similare adresate de asociația noastră Președinției României și Ministerului Afacerilor de Externe încă din 2015, când semnalam cu îngrijorare prevederile legii salariului minim din Germania (MiLoG) aplicate abuziv transportatorilor români, care au fost urmate de o escaladare a măsurilor protecționiste adoptate similar de Franța și de alte State Vest-Europene. Nu cunoaștem motivul pentru care problemele grave semnalate de asociația noastră nu au fost incluse pe agenda întâlnirilor oficiale bilaterale cu Germania din 2015. UNTRR își exprimă încrederea că în cadrul viitoarelor întâlniri, oficialii români vor demonstra maturitate economică și politică, înțelegând că toate statele membre sunt în competiție între ele și că este firesc și normal să sprijine cetățenii și firmele din țara pe care o reprezintă.
Precizăm că Franța (2014), Belgia (2014), recent și Germania (2017) au adoptat legi naționale prin care interzic șoferilor profesioniști efectuarea odihnei săptămânale normale în cabina vehiculului. Aceste legi naționale sunt contrare prevederilor Regulamentului european 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști. Acest regulament european este neschimbat din 2006 până în prezent, iar în tot acest timp a fost interpretat de Comisia Europeană și de toate statele membre în sensul acceptării efectuării perioadei de repaus săptămânal normale de 45 de ore în cabina autovehiculelor.
Legile naționale adoptate de Germania, Franța și Belgia sunt interpretări naționale protecționiste ale acestui Regulament European, fiind îndreptate împotriva transportatorilor români și estici și nu a celor germani, francezi sau belgieni care în mod evident își vor efectua odihna acasă și nu în cabină. Mai mult, aceste State Membre solicită șoferilor străini să doarmă la hotel, deși este bine cunoscut faptul că în aceste țări, dar și în întreaga UE, există o lipsă acută de parcări sigure și securizate, care să poată oferi cazare șoferilor străini în condiții de siguranță atât pentru aceștia, cât și pentru vehiculele lor și marfa transportată. Măsura de a interzice șoferilor profesioniști să își efectueze odihna săptămânală normală în cabină nu afectează numai transportatorii rutieri, ci pune în pericol și bunurile de miliarde de euro pe care aceștia le transportă în fiecare zi. În ultimii ani, transportatori membri ai asociației noastre, precum și alți transportatori est-europeni, au raportat de mai multe ori incidente în parcările din vestul UE, în care le-au fost vandalizate vehiculele, în timp ce șoferii își efectuau perioada de repaus săptămânal la hotel.
Considerăm inacceptabil faptul că, în loc să ia măsuri ferme de anulare a acestor legi naționale protecționiste, Comisia Europeană a propus recent (31.05.2017) modificarea Regulamentului 561/2006 în sensul interzicerii efectuării odihnei săptămânale normale în cabină la nivel european, impunând astfel interpretarea celor 3 State Vestice la nivelul tuturor celorlalte 24 State Membre UE.

În acest context european extrem de nefavorabil transportatorilor români, este deosebit de importantă și necesară implicarea activă a oficialilor români la cel mai înalt nivel, pentru apărarea industriei transporturilor rutiere și a valorilor europene la care România a aderat. Autoritățile române trebuie să solicite Germaniei, Franței, cât și Comisiei Europene să oprească aceste interpretări naționale abuzive și să renunțe la aplicarea unui dublu standard în interpretarea Regulamentelor Europene în vigoare! Regulamentul european 561/2006 trebuie să se aplice uniform, la fel cum s-a procedat din 2006 până în prezent timp de 11 ani, în sensul acceptării efectuării perioadei de repaus săptămânal normale de 45 de ore în cabina camioanelor.
Legislația europeană trebuie realizată la Bruxelles, iar apoi trebuie aplicată la fel în toate Statele Membre.", se spune în comunicatul de presă al UNTRR.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.