UNTRR: despre protestul din data de 17 noiembrie 2021 Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
UNTRR anunță amânarea protestului din data de 17 noiembrie 2021 pentru o dată ulterioară, ca urmare a lipsei unui partener de dialog real disponibil.
"Ca urmare a faptului că, în acest moment, contextul politic din România este unul care nu permite a avea un partener de dialog real disponibil care să ia decizii și să demareze acțiuni concrete în vederea soluționării revendicărilor industriei de transport rutier, asociațiile patronale ale transportatorilor rutieri – UNTRR, FORT, ATM Bucovina – anunță amânarea protestului din 17 noiembrie 2021.
Principalele revendicări ale industriei, reîncadrarea diurnei ca venit salarial, criza de pe piața RCA și carantinarea șoferilor profesioniști, riscă să rămână în continuare fără rezolvare atâta vreme cât există un Guvern interimar cu puteri restrânse, iar criza guvernamentală se prelungește afectând serios orice demers întreprins de industrie.
Totodată, ca urmare a revendicărilor anterioare, marți, 16.11.2021, Comisiile raportoare din Senat, și anume Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară şi piață de capital și Comisia pentru muncă, familie şi protecţie socială au invitat asociațiile patronale la dezbaterea Proiectului de Lege (L455/2021) pentru anularea unor obligații fiscale (diurna) și pentru modificarea şi completarea unor acte normative pentru susținerea amendamentelor transmise. Observăm că doar prin oficializarea unor proteste industria reușește să atragă o reacție din partea autorităților.
Legat de RCA, reamintim că Guvernul ar fi trebuit să discute cu ASF pentru a se asigura că procedura de clasificare a asiguraților cu risc ridicat de la BAAR funcționează în mod real pentru a preveni derapajele din piață. Reamintim că, în cazul în care un client primește de la cel puțin trei asigurători diferiți oferte ale căror prime de asigurare RCA sunt cu 36% (factorul N) mai mari față de tariful de referință, aferent segmentului de risc din care face parte, este încadrat în categoria asiguraților cu risc ridicat, potrivit Legii nr. 132/2017. Astfel, acesta se poate adresa BAAR pentru o ofertă RCA.
În plus, România rămâne singurul stat din UE în care șoferii profesioniști sunt carantinați la intrarea în țară.
România este a opta piață de transport rutier din Uniunea Europeană și se poziționează pe locul 3 în UE la operațiunile de transport rutier internațional de tip cross-trade (10,5%) și cabotaj (8,2%), după Polonia și Lituania, deși suntem de-abia a cinsprezecea economie ca mărime din UE. Transportul rutier și activitățile conexe generează circa 5% din PIB-ul României și angajează peste 350.000 de persoane.", se spune în comunicatul UNTRR din 15 noiembrie 2021.
Articole înrudite
- UNTRR: În 3 luni transportatorii români ar putea avea interzis la internațional!
- UNTRR cere extinderea cu doi ani a termenului limită de retro-echipare cu tahograf inteligent 2
- UNTRR: Transportatorii români, taxați abuziv în Bulgaria
- Prioritate pentru camioane care utilizează aplicaţia TIR-EPD, la vămile Albiţa şi Siret
- UNTRR: ultima șansă de a recupera daunele provocate de cartelul camioanelor