UNTRR CERE SUSPENDAREA PLĂȚII CREDITELOR ȘI ASIGURĂRILOR RCA Recomandat

UNTRR CERE SUSPENDAREA PLĂȚII CREDITELOR ȘI ASIGURĂRILOR RCA

UNTRR solicită Guvernului, BNR și ASF suspendarea plății finanțărilor (credite, leasing) și asigurărilor RCA contractate de firmele de transport rutier din România, pentru o perioadă de 3 luni, în condițiile în care aproape 80% din companiile de transport rutier sunt în pragul insolvenței și sunt nevoite să oprească vehiculele în parcări.

"Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Prim-Ministrului României, domnul Ludovic Orban, Guvernatorului BNR, domnul Mugur Isărescu, Ministrului Finanțelor Publice, domnul Florin Cîțu, Ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, domnul Lucian Bode, Ministrului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, domnul Virgil Popescu și Prim-Vicepreședintelui ASF, doamna Doina Dascălu, suspendarea plății finanțărilor (credite, leasing) și asigurărilor auto obligatorii - RCA contractate de firmele de transport rutier din România, pentru o perioadă de 3 luni, în condițiile în care aproape 80% din companiile de transport rutier sunt în pragul insolvenței și sunt nevoite să oprească vehiculele în parcări.
Având în vedere că în Europa industria de automotive s-a oprit, iar în România mai multe fabrici precum Dacia, Ford sau Pirelli și-au suspendat activitatea, firmele de transport rutier de mărfuri care lucrează cu acești clienți au scădere de 100% a afacerilor. Restul firmelor care realizează transport rutier internațional înregistrează o scădere de 80%.
În cazul transportului rutier național de persoane –linii regulate– numărul de pasageri a scăzut cu 60-70%, iar pentru transportul de persoane ocazional scăderea este aproximativ 100%. În cazul transportului rutier de persoane internațional scăderea este de aproximativ 100%.
Aceste firme nu pot folosi activele finanțate în această perioadă, astfel că toate plățile cu creditele, leasing, asigurări ar trebui suspendate și nu amânate. Firmele de transport rutier nu-și vor putea recupera niciodată neîncasările provocate de criza noului coronavirus și solicită băncilor, firmelor de leasing și firmelor de asigurări susținere și găsirea împreună de soluții viabile rapide în această perioadă dificilă.
Dacă se face doar o amânare la plată, finanțatorii (bănci, companii de leasing) și asigurătorii vor solicita banii pentru această perioadă la o dată ulterioară, iar firmele de transport rutier nu vor putea rezista în fața acestei presiuni financiare, deoarece nu au derulat nicio activitate cu activele finanțate. Astfel, UNTRR solicită suspendarea acestor plăți pentru industria de transport rutier.
Reamintim Guvernului, BNR și ASF importanța sectorului de transport rutier: 41.000 de firme cu o cifră de afaceri cumulată de 12,3 miliarde euro, 212.000 de angajați, este principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro (+10% față de 2018). Transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României, de 26,3 miliarde euro.
Potrivit unui studiu UNTRR, dacă Guvernul va adopta o terapie de șoc, PIB-ul României va scădea semnificativ în trimestrul II 2020, dar revenirea o să fie mai rapidă. În acest scenariu, UNTRR estimează o scădere economică de 5,6% în 2020 și o creștere economică de 5,7% în 2021.
În cazul unei terapii progresive, PIB-ul va scădea semnificativ în următoarele trei trimestre din 2020, iar revenirea va fi mai lentă. Estimăm în 2020 o scădere economică de 6,8% și o creștere economică de doar 2,6% anul viitor.", se spune într-un comunicat de presă al UNTRR din data de 19 martie 2020.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.