Un mare coridor comercial care va ocoli China se deschide. Ce țări cuprinde Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
India, Uniunea Europeană și Statele Unite au anunțat oficial sâmbătă lansarea unui "coridor economic India - Orientul Mijlociu - Europa", în marja summitului G20 desfășurat în acest weekend la New Delhi. Acest coridor ”este mult mai mult decât o simplă cale ferată sau un cablu, este un pod verde și digital", care va lega "continente și civilizații", a declarat Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene, la New Delhi. Presa internațională acordă spații largi evenimentului.
”Un coridor care leagă India de Europa prin Orientul Mijlociu, echipat cu o legătură feroviară, un cablu transcontinental de mare viteză și o viitoare conductă de hidrogen. Un astfel de proiect amintește cu putere de "Noile drumuri ale mătăsii" lansate cu doar zece ani în urmă de președintele chinez Xi Jinping”, notează Le Figaro.
Potrivit cotidianului francez, scopul este de a promova proiecte care sunt mai responsabile din punct de vedere financiar, social și ecologic decât cele chinezești, în special în Africa.
Potrivit The Guardian, coridorul își propune să comerțul mai rapid și mai ieftin și să stimuleze cooperarea economică și conectivitatea digitală în întreaga regiune.
Proiectul, denumit Parteneriatul pentru Investiții în Infrastructura Globală, ar putea accelera comerțul dintre India și Europa cu 40% și ar putea contribui la normalizarea relațiilor dintre Israel și statele din Golf, lucru pe care administrația Biden l-a susținut.
Axios dezvăluie că ideea noii a apărut în timpul discuțiilor care au avut loc în ultimele 18 luni în cadrul unui alt forum numit I2U2, care include SUA, Israel, Emiratele Arabe Unite și India, potrivit mai multor surse.
Forumul a fost înființat la sfârșitul anului 2021 pentru a discuta proiecte strategice de infrastructură în Orientul Mijlociu și pentru a servi drept contrapondere la influența tot mai mare a Beijingului în regiune.
Israelul a ridicat ideea de a conecta regiunea prin intermediul căilor ferate în timpul reuniunilor I2U2 de anul trecut. O parte din idee a fost aceea de a folosi expertiza Indiei în astfel de proiecte mari de infrastructură, a declarat o sursă. Administrația Biden a extins apoi ideea pentru a include participarea Arabiei Saudite.
Revista americană de afaceri Forbes vede inițiativa ca pe o încercare de a limita influența tot mai mare a Chinei la nivel mondial.
Nu este clar cât timp ar dura materializarea unui astfel de proiect și nici cât ar costa. Cu toate acestea, oficialii implicați în proiect vor stabili un plan mai amănunțit și vor stabili termene în următoarele 60 de zile.
Business Today, publicație de afaceri din India, amintește că ambițiosul proiect al Chinei, estimat la o sumă cuprinsă între 4 și 5 trilioane de dolari, urmărește crearea unei noi rute a mătăsii prin conectarea a 65 de țări din Asia de Est, Africa de Est și Europa Centrală.
”Cu toate acestea, proiectul, a cărui finalizare este prevăzută până în 2049, este blocat în multe țări din cauza temerilor că împrumuturile chinezești ieftine se vor transforma, în cele din urmă, în datorii imposibil de plătit și vor compromite suveranitatea națională”.
În sfârșit, potrivit ziarului turc Daily Sabah, actul intervine într-un moment critic, în condițiile în care președintele american Joe Biden încearcă să contracareze inițiativa chineză, prezentând Washingtonul ca un partener și investitor alternativ pentru țările în curs de dezvoltare în cadrul grupului G-20.
Deși puternic axat pe comerț, planul ar putea avea implicații de amploare - inclusiv dezvoltarea contactelor între dușmanii de lungă durată Israel și Arabia Saudită.
De asemenea, semnatarii speră să poate contribui la integrarea pieței vaste a Indiei, de 1,4 miliarde de locuitori, cu țările din vest, arată RFI
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?