UE vrea să impoziteze mai dur benzina și motorina
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Comisarul european pentru Economie, Paolo Gentiloni, a anunțat joi într-un discurs o serie de modificări radicale ale regimului de taxe și impozite în UE. Prima schimbare anunțată de executivul european este revizuirea radicală a taxării din energie, cu scopul de a descuraja utilizarea combustibililor fosili (motorină, benzină).
O altă schimbare a taxării în UE anunțată de Gentilomi este introducerea unui prag minim al impozitării companiilor, astfel încât să fie descurajat comportamentul statelor care fac dumping fiscal, precum Irlanda. O asemenea măsură poate fi problematică și pentru România, care are unele dintre cele mai mici cote de impozitare aplicate companiilor.
De asemenea, Comisia Europeană va propune un nou mecanism de taxare a importurilor din afara UE bazat pe componenta de mediu a produselor importate: cu cât emisiile de carbon emise la producerea acestor bunuri e mai mare, cu atât taxele vor crește.
Gentiloni a anunțat că actuala politică de taxare a produselor energetice din UE nu respectă noua politică europeană care are în centru protejarea mediului și transformarea blocului comunitar într-o zonă cu amprentă neutră de carbon până în 2050. Ca urmare a adoptării noii politici cunoscute sub numele Green Deal (Pactul ecologic european), Comisia Europeană va propune în curând revizuirea radicală a Directivei pentru Taxarea Energiei (Energy Tax Directive), adoptată acum 17 ani, a anunțat comisarul Gentiloni.
”Trebuie să eliminăm subvențiile implicite pentru combustibilii fosili și exceptările de taxare pentru industriile aviatice și maritime – care sunt în contracție totală cu agenda noastră de protecția mediului”, a spus comisarul Paolo Gentiloni într-un discurs la Bruxelles.
În plus, oficialul european a spus că ”taxarea este un instrument puternic pentru a orienta comportamentul producătorilor și consumatorilor. Deci trebuie să folosim taxarea pentru a reduce emisiile de carbon și a promova alegeri mai sustenabile”. El a făcut apologia taxelor de mediu, spunând că se numără printre taxele care susțin creștere economică.
Gentiloni a anunțat și un nou regim pentru taxarea importurilor de bunuri din afara UE. Astfel, Comisia vrea să instituie o ”barieră de carbon” care să nu afecteze producția internă europeană, care trebuie să plătească prețul tranziției spre o economie verde.
Pentru a preveni concurența neloială, Comisia vrea să taxeze sever produsele importate care, în procesul de fabricație, înregistrează emisii poluante mai mari decât produsele similare din UE, a anunțat Paolo Gentilomi în discursul citat.
”E prea devreme să definim precis acest mecanism (de taxare a importurilor – n.red.). Trebuie să studiem cu atenție toate opțiunile, inclusiv din pespectiva Organizației Mondiale a Comerțului. Dar am început deja acest efort”, a spus comisarul european.
În plus, el a spus că susține o modificare radicală a mecanismului de adoptare a deciziei în UE privind taxarea. Astfel, Gentiloni a spus că vrea ca în Consiliul UE (reuniunea statelor membre) deciziile privind taxele să fie luate mai simplu, cu majoritate calificată în loc de unanimitate.
Gentiloni a mai anunțat o modificare majoră: UE va impune taxarea companiilor digitale în țara în care sunt obținute veniturile – o lovitură pentru giganții americani GAFA (Google, Amazon, Facebook și Apple) care de obicei plătesc taxe în paradisuri fiscale sau țări cu fiscalitate extrem de redusă, precum Irlanda și Luxemburg.
Reamintim că orice propunere de la Comisia Europeană de modificare a actualei legislații europene trebuie să fie aprobată de Parlamentul European și Consiliul UE. (g4media)
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?