UBER nu face transport sau taximetrie, deci nu poate fi afectată de modificările Legii 38/2003

UBER nu face transport sau taximetrie, deci nu poate fi afectată de modificările Legii 38/2003

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) cere Guvernului României să dea curs cerinţelor transportatorilor şi să modifice Legea 38/2003 aşa cum se va stabili în urma negocierilor, conform Legii Dialogului Social. Firma UBER nu are niciun motiv să ceară amânarea sau orice fel de modificare a unei legi care reglementează transporturile şi taximetria, pentru că firma UBER nu face transport sau taximetrie, deci nu poate fi reprezentativă la masa negocierilor, într-un domeniu în care nu-şi desfăşoară activitatea.


„Cerinţele noastre de modificare a legislaţiei sunt formulate astfel încât să se elimine pirateria din transporturi. Toată lumea ştie în ţara asta că se face piraterie în transportul rutier, iar firmele care respectă legea sunt grav afectate, mai ales după introducerea termenilor permanent şi în mod repetat, care, practic, obligă organele de control să demonstreze caraterul repetat al activităţii neautorizate, înainte de a-l putea sancţiona pe contravenient. Toată lumea ştie că se pot lua curse regulate nedeclarate din anumite puncte fixe din localităţi sau chiar să se comande curse neautorizate, fără ca Poliţia să-i amendeze pe cei care fac piraterie, deci este imperios necesar să se facă schimbarea legislativă pe care noi, transportatorii rutieri autorizaţi, am cerut-o Guvernului. Nu înţelegem de ce firma UBER trebuie să intervină în această dezbatere a noastră cu guvernul României, pentru a stopa o măsură de modificare a unei legi care nu are nicio legătură cu domeniul de activitate al firmei UBER. Firma UBER este o platformă informatică, are cu totul alt obiect de activitate, deci nu are ce să caute în această discuţie referitoare la problemele transportatorilor.
Legea Dialogului Social prevede aducerea partenerilor la masa negocierilor, adică a sindicatelor şi patronatelor reprezentative dintr-un sector de activitate, nu a celor care nu au legătură, prin obiectul de activitate declarat, cu sectorul pe care se negociază modificările legislative. Aşteptăm o decizie corectă şi democratică din partea guvernului României şi sperăm că executivul nu va putea fi influenţat în mod bizar de o firmă olandeză, intrată în România de doi ani şi care funcţionează fără cadru legal. De asemenea, aşteptăm cu interes discutiile pe marginea activitatii de ride sharing, pentru că vrem să înţelegem şi noi cum se defineşte acest ride sharing, în condiţiile în care chiar firma UBER declară că preţul unei curse poate creşte de 7-8 ori,sau chiar mai mult conform unui algoritm de calcul aplicat preţului iniţial. Nu înţelegem cum se împart costurile cursei, cu acest algoritm care poate face o cursă de 15 lei în Bucureşti să ajungă la 250 de lei, aşa cum chiar reprezentanţii UBER au declarat. În plus, această modalitate de calcul pe bază de algoritm nu este reglementată în România şi nu corespunde legislaţiei fiscale în vigoare, deci nu se poate utiliza în mod legal”, spune Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.
Această modificare legislativă ar trebui să elimine de pe piață activitatea neautorizată , nelicentiata, din transportul rutier de persoane din Romănia, a celor care prin încălcarea legislației în vigoare fac concurență neloială transportatorilor autorizați. COTAR este organizatie patronală a transportatorilor, reprezentativă pentru sectorul de activitate “transporturi”, conform Legii Dialogului Social si certificata de Tribunalul Bucuresti .

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.