Tribunalul european judecă un stat european care impune limită de 25 ore pentru parcarea camioanelor Recomandat

Tribunalul european judecă un stat european care impune limită de 25 ore pentru parcarea camioanelor

Comisia Europeană a decis astăzi să trimită Danemarca în fața Curții europene de Justiție pentru că nu a ridicat restricțiile privind parcarea camioanelor.

Danemarca a limitat perioada în care camioanele pot parca în zonele de odihnă la maximum 25 de ore. Măsura daneză restricționează libertatea de a furniza servicii, care este garantată de legislația UE în domeniul transportului rutier (Regulamentul (CE) nr. 1072/2009), deoarece creează bariere în calea transportatorilor străini care efectuează operațiuni internaționale.
Întrucât acești transportatori nu au un centru de operare în Danemarca, au nevoie de spațiu de parcare pentru a-și desfășura activitățile și pentru a respecta obligațiile UE privind timpii de conducere și de odihnă în conformitate cu Regulamentul (UE) 561/2006.
Restricția privind parcarea camioanelor îngreunează respectarea obligațiilor respective. Comisia Europeană consideră că măsura introdusă nu este adecvată, necesară sau proporțională cu obiectivele și, prin urmare, a început o procedură de încălcare a dreptului comunitar împotriva Danemarcei, solicitându-i să ridice limita de 25 de ore.

Context

Danemarca a introdus o limită de 25 de ore pentru parcarea camioanelor în zonele de odihnă deținute de stat la 1 iulie 2018.
Această limitare afectează transportatorii nerezidenți mult mai mult decât transportatorii stabiliți în Danemarca, deoarece transportatorii nerezidenți nu au un centru de operare situat în Danemarca și, prin urmare, au nevoie de spațiu de parcare de-a lungul autostrăzilor pentru a-și respecta obligațiile care le revin în temeiul Regulamentului 561/2006 .
Prin urmare, restricțiile privind parcarea, în combinație cu normele stricte ale UE privind perioadele de odihnă (articolele 4, 6 și 8 din Regulamentul (CE) nr. 561/2006) fac dificil ca transportatorilor nerezidenți să furnizeze servicii de transport internațional și operațiuni de cabotaj .
Aceasta înseamnă o restricție nejustificată a libertății de a presta servicii, astfel cum este prevăzută la articolele 1, 8 și 9 din Regulamentul (CE) nr. 1072/2009.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.