Trei state se aliază pentru a încetini ritmul trecerii la „camioanele verzi” Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Italia doreşte să facă echipă cu Franţa şi Germania pentru ”a influenţa” şi a încetini ritmul legilor Uniunii Europene privind reducerea emisiilor auto şi ale camioanelor, potrivit ministrului italian al Industriei, Adolfo Urso, transmite Reuters.
Guvernul de dreapta al premierului Giorgia Meloni s-a declarat deja ferm împotriva deciziei blocului de a scoate în afara legii vânzarea de maşini noi pe benzină şi diesel până în 2035, unul dintre miniştri numind trecerea forţată la electricitate drept ”sinucidere” şi ”un cadou” pentru industria chineză.
Vorbind pentru canalul de ştiri TGcom, Urso a cerut Comisiei Europene să adopte o abordare ”pragmatică, concretă, non-ideologică” a legilor privind schimbările climatice şi a spus că doreşte să construiască ”o alianţă” cu Parisul şi Berlinul în vederea reducerii costurilor pentru industrie şi consumatori.
El a spus că a discutat problema la Berlin cu ministrul german al Economiei, Robert Habeck, pe 20 februarie, şi că va face acelaşi lucru la Roma, pe 3 martie, cu ministrul francez al Economiei Bruno Le Maire.
”Cele trei mari ţări industriale europene pot influenţa... reglementările europene”, a spus el, referindu-se la Italia, Franţa şi Germania.
Urso a menţionat în mod special două proiecte de legi ale UE: regulile de emisii mai stricte Euro 7 pentru maşini, camionete, camioane şi autobuze şi propunerea din această lună de a reduce în continuare emisiile camioanelor şi autobuzelor.
El a spus că Italia va fi ”hotărâtă” să blocheze aprobarea celor două proiecte de lege până după următoarele alegeri parlamentare UE din 2024, dacă nu vor fi îndeplinite cererile Romei de moderare.
”Sunt două dosare importante care trebuie abordate în mod realist, oferind cetăţenilor şi întreprinderilor şansa reală de a se adapta în timp util”, a spus el.
Urso a mai indicat că Italia va face lobby pentru o revizuire mai amplă ”a etapelor şi modalităţilor tranziţiei ecologice” în 2026, când Comisia Europeană urmează să revizuiască progresele înregistrate în direcţia obiectivului pentru 2035, de a atinge emisii zero cu maşinile şi autoutilitarele noi.
Reluând îngrijorările exprimate de ministrul italian al Transporturilor Matteo Salvini, Urso a spus că UE riscă să treacă de la ”supunere energetică” faţă de Rusia pentru aprovizionarea cu combustibili fosili la ”o dependenţă şi mai serioasă” de China pentru tehnologiile verzi şi materii prime.
Reglementările UE privind emisiile din sectorul transporturilor fac parte dintr-un pachet mai larg de politici mai dure împotriva schimbărilor climatice, concepute pentru a îndeplini obiectivele blocului de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră în acest deceniu.