Transportatorii francezi acuză scăderea prețului pe kilometru și arată inclusiv spre România Recomandat

Transportatorii francezi acuză scăderea prețului pe kilometru și arată inclusiv spre România

Lovit de criza Covid, prețul pe kilometru la Transportul Rutier de Mărfuri (TRM) din Franța a suferit o scădere continua, din martie.

Între presiunea pusă de expeditori, concurența neloială venită din țările Europei de Est și marjele tot mai amici de profit, situația se înrăutățește pentru transportatori. O tendință care este probabil să dureze, scrie transportinfo.fr.

În ceea ce privește prețurile pentru transportul rutier de mărfuri, William Béguerie, expert în transport rutier, este îngrijorat în special pentru al doilea trimestru. "În aprilie, observăm o scădere a prețurilor TRM cu mai mult de două puncte pe piața franceză, comparativ cu luna martie", analizează el. Primul factor din spatele declinului prețului de transport este prăbușirea cererii urmare a pandemiei de Covid. "În ciuda unei ajustări a ofertei de transport, prin trimiterea în șomaj a unui anumit număr de șoferi, cererea mai mică a dus la scăderea prețurilor", continuă William Béguerie, care vorbește despre o "tendință descendentă accelerată”.

Jean-Marc Rivera, secretar general al OTRE, spune că „fără a lua măsuri pentru a sprijini companiile de transport care se confruntă cu lipsa comenzilor, prețurile vor trebui să se deterioreze și mai mult”. Pe baza acestei observații, OTRE pledează pentru ca autoritățile publice să acorde un sprijin companiilor. "Trebuie să ajutăm companiile să nu-și pună toate vehiculele pe piață pentru un anumit timp, pentru a nu exista o supraofertă de transport de mărfuri", avertizează Jean-Marc Rivera.
Aceasta implică schimbarea condițiilor de împrumut, refinanțatea creditelor, suspendarea contractelor de asigurare și impozitele pe toată perioada în care vehiculele nu sunt în exploatare.

Problema cabotajului
În acest context al unei piețe dezechilibrate, OTRE repetă de câteva săptămâni argumentul său: „Pentru a nu agrava situația, statul trebuie să utilizeze clauza de salvgardare”. Și Jean-Marc Rivera cere „suspendarea temporară a cabotajului”. "Aceste firme care își pemit să transporte mărfuri mai ieftin decât companiile franceze reprezintă un element suplimentar de presiune care golește conturile transportatorilor noștri", arată William Béguerie.
Țările din Europa de Est sunt cele care practică cabotajul și duc la declinul transportulului francez de mărfuri. Drept dovadă, Emmanuelle Picard, patronul companiei STEP, specializată în transporturi excepționale, a declarat:
„Tocmai am aplicat pentru un transport în România de la Vitry-le-François, care acoperă o distanță de 1.300 de kilometri. Am oferit la 8.000 de euro, iar un operator străin a obținut contractul pentru că a putut oferi un preț de 6.000 de euro.

Ce spun transportatorii francezi
„Situația este inacceptabilă, deoarece unii clienți le comunică furnizorilor lor de servicii că, în cazul în care nu acceptă tarifele oferite, le vor încredința cursele altor operatori. Secretarul general OTRE și-a susținut observațiile citind un mesaj trimis de unul dintre membrii săi. "Un transportator de containere din sudul Franței a primit o solicitare de la clientul său ca, în contextul crizei actuale, să reducă prețurile de transport cu 5%", relatează el. Aceasta este o bună ilustrare a presiunii care se exercită pe piață. Fie acceptați reducerea cu 5% a tarifelor, fie denunțăm contractul și îl renegociem… ”, remarcă Jean-Marc Rivera.
„Cei care nu au comenzi vor reduce prețurile”, confirmă Pascal Lecamus, directorul transporturilor din Lisieux. Acest transportator, care operează între Paris și Normandia, observă, de asemenea, prețuri mai mici în transporturi cu aproximativ 2%.

 

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.