Timp de așteptare inuman la metrou!

Timp de așteptare inuman la metrou!

Pe magistralele 1 (Dristor – Pantelimon) şi 3 (Preciziei – Anghel Saligny) ale metroului bucureştean, rute care culeg călători din toate marile cartiere ale Capitalei conectându-i cu staţiile centrale Unirii şi Victoriei, timpul de aşteptare în staţie este neschimbat de cinci ani de zile. În aceşti cinci ani însă numărul de validări la nivelul întregii reţelele a crescut cu 8,4%, cu un vârf de 50% înregistrat în staţia Aurel Vlaicu.

 

♦ Pe magistralele 1 (Dristor – Pantelimon) şi 3 (Preciziei – Anghel Saligny) ale metroului bucureştean, rute care culeg călători din toate marile cartiere ale Capitalei conectându-i cu staţiile centrale Unirii şi Victoriei, timpul de aşteptare în staţie este neschimbat de cinci ani de zile. În aceşti cinci ani însă numărul de validări la nivelul întregii reţelele a crescut cu 8,4%, cu un vârf de 50% înregistrat în staţia Aurel Vlaicu.

Astfel, potrivit datelor furnizate de Metrorex, timpul mediu de aşteptare pentru magistralele 1 şi 3 este de circa 6-7 minute în orele de vârf şi ajunge până la 10 minute în rest. În zona comună a celor două magistrale, timpul de aşteptare este ceva mai mic, de circa 3-4 minute, deşi luna aceasta durata a ajuns la 6 minute. Pe magistrala 2 Berceni – Pipera, cu staţii precum Piaţa Unirii, Univer­sitate, Piaţa Victoriei, Avia­torilor şi Aurel Vlaicu, durata medie de aşteptare în perioada de vârf este de trei minute, iar în rest de 8 minute, durată neschimbată de cinci ani de zile.

Pentru magistrala 4 Gara de Nord – Lac Străuleşti perioada de aşteptate pe vârf de trafic este de peste 10 minute. Chiar dacă timpul de aşteptare în staţii precum Unirii sau Victoriei, care asigură legătura cu Aurel Vlaicu, este destul de redus, acestea sunt staţiile care colectează tot traficul de pe celelalte magistrale, unde timpul de aşteptare la orele de vârf este dublu.

 

Astfel, un călător care porneşte de la Costin Georgian, de exemplu, vrea să ajungă la Aurel Vlaicu şi trebuie să schimbe magistrala la Piaţa Unirii în jurul orei 8:30 cel mai probabil va fi blocat în traficul de pasageri.

„Menţionăm faptul că trenurile circulă în baza unor grafice de circulaţie. Aceste grafice sunt elaborate în funcţie de numărul de trenuri disponibile, cererea de transport şi bugetul de venituri aprobat. Totodată, precizăm că intervalul de aşteptare a trenurilor este acelaşi pentru toate staţiile unei magis­trale”, spun reprezentanţii Metrorex.

Potrivit acestora, pot interveni întârzieri în circulaţia trenurilor de metrou şi modificări ale timpului de aşteptare atunci când staţiile sunt foarte aglomerate, când apar defecţiuni ale trenurilor sau instalaţiilor, în cazul în care sunt raportate urgenţe medicale sau alte situaţii.

„În toate aceste cazuri, se iau măsuri operative pentru diminuarea impactului asupra publicului călător şi continuarea în condiţii de siguranţă a serviciului de transport”, mai spun reprezentanţii Metrorex. Problema este că în timp ce în ultimii cinci ani durata de aşteptare în staţii a rămas aceeaşi, numărul de călători continuă să crească.

Tot potrivit datelor trimise de Metrorex, dacă în 2013 se înregistrau circa 0,66 de milioane de călătorii vali­date în zilele lucrătoare, anul trecut me­dia a ajuns la 0,72 milioane de călătorii.

Staţia campioană în ceea ce priveşte traficul este însă Aurel Vlaicu, zonă în care sunt concentrate foarte multe sedii de firme. Aici, traficul mediu zilnic de călători a crescut cu 50%, potrivit datelor furnizate de Metrorex.

Astfel, în 2017 numărul mediu de validări a fost de 19.120 pentru staţia Aurel Vlaicu faţă de 12.686 de validări înregistrate în 2013.

Sky Tower, Floreasca Park, Lakeview, Nusco Tower sunt câteva dintre clădirile de birouri care se află în apropierea staţiei de metrou Aurel Vlaicu. În clădirile de birouri din zona de nord a Capitalei se numără printre chiriaşi companii precum Oracle, Raiffeisen, Tinmar, Huawei.

În total, circa 150.000 de oameni merg zilnic la muncă în această zonă, majoritatea fiind dependenţi de metrou.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.