Tarom rămâne să FALIMENTEZE la stat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Privatizarea operatorului aerian naţional, TAROM, şi a Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti nu va mai fi luată în calcul în acest mandat, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la evenimentul prilejuit de prezentarea noii aeronave 'Sarmizegetusa', de tip Boeing 737-800 NG, care va face parte din flota TAROM.
Întrebat dacă se mai ia în calcul privatizarea TAROM, ministrul a răspuns: "Exclus!".
"Pe acest mandat, niciodată nu se va lua în calcul privatizarea TAROM sau a aeroportului. Este o companie naţională (TAROM-ul - n. r.) şi, cu un management bun, această companie poate redeveni ceea ce a fost, un simbol", a adăugat şeful de la Transporturi.
Compania TAROM a prezentat, miercuri, aeronava "Sarmizegetusa", de tip Boeing 737-800 NG, care va face parte din flota sa.
"De ani de zile utilizez serviciile acestei companii şi, de fiecare dată când zbor cu o aeronavă TAROM, mă simt acasă, mă simt mândru, mândru că sunt român, TAROM fiind unul dintre partenerii mei de încredere, atât pentru zborurile interne, cât şi pentru zborurile externe. Îmi doresc ca acest lucru să se întâmple pentru toţi românii şi, din acest punct de vedere, am transmis ca şi ministru al Transporturilor directive foarte clare managementului TAROM şi vedeţi astăzi că la trei luni de când am schimbat managementul la această companie prima aeronavă din cele 30 a intrat în flotă", a precizat Cuc.
Acesta a susţinut că revitalizarea pe piaţă a companiei TAROM este posibilă.
"Revitalizarea TAROM şi repoziţionarea pe piaţă este un lucru posibil. Avem programul de guvernare care este foarte clar şi pe componenta de aviaţie - şi aici mă refer la TAROM - privind armonizarea flotei, reorganizarea companiei şi, totodată, repoziţionarea sa ca şi concept de business", a subliniat el.
Reprezentanţii Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene Române - TAROM au semnat un contract de achiziţie a două aeronave noi Boeing 737-800 NG, cu o configuraţie de 189 de locuri, livrarea acestora urmând să fie efectuată în cursul lunii mai. Deocamdată, a fost livrată prima aeronavă, iar cea de-a doua va sosi în România în cursul săptămânii viitoare.
Noile aeronave, care se vor adăuga celor 21 deja existente, au fost achiziţionate prin procedură de leasing operaţional (dry-lease), ce urmează a se desfăşura pe o perioadă de 10 ani. Este vorba despre aeronave noi, recent ieşite din procesul de fabricaţie al firmei Boeing şi care posedă caracteristica "EASA compliant", adică respectă toate reglementările europene în materie de operare comercială.
Configuraţia actuală este de 189 de locuri la clasa Economy, dar ea poate fi modificată în perioada următoare, în funcţie de strategia economică a companiei.
"Categoric, şi varianta business va fi instalată", a dat asigurări ministrul.
Pentru confortul pasagerilor, modelul B737-800 NG beneficiază de un nou concept de interior, denumit BSI - Boeing Sky Interior -, care dispune de un sistem de iluminare cu leduri de ultimă generaţie, compartimente mărite pentru bagaje, scaune ergonomice de tip "slim seats" şi hublouir optimizate ca formă şi mărime.
Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM a fost înfiinţată în anul 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Începând din luna iunie a anului 2010, este membră a Aliantei SkyTeam, iar din 1993 membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA)
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?