STUDIU Trecerea completă la camioane „verzi”, în 2040, nu e sustenabilă Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Furgonetele și camioanele electrice cu baterie și cele pregătite pentru a folosi drumurile electrificate nu vor fi competitive în comparație cu vehiculele cu ardere internă până în 2025, potrivit unei analize realizate de Cambridge Econometrics și prezentată de Federația Europeană de Transport și Mediu (Transport & Environment) în colaborare cu Ministerul Transporturilor, Mobilității și Agenda Urbană.
Raportul recunoaște că o tranziție rapidă la sistemele motopropulsoare bazate pe tehnologii cu emisii zero poate reduce „foarte substanțial” emisiile de dioxid de carbon (CO2) din flota de transport rutier de marfă.
Pentru a asigura respectarea obiectivului de neutralitate climatică în 2050, ar trebui să se ajungă la încetarea vânzării autoutilitarelor cu motoare cu ardere internă în 2035 și a camioanelor cu această tehnologie în 2040. dar, în ritmul actual acest lucru nu va fi posibil, infrastructura fiind una deficitară.
Raportul susține că în Spania, sectorul transporturilor este cel care contribuie cel mai mult la emisiile de gaze cu efect de seră (29,1% din total în 2019, conform datelor oficiale). Dar, cu politicile actuale, Spania nu ar realiza decarbonizarea totală a transportului rutier de marfă în 2050, potrivit studiului.
Una din variabile este viteza mai mare sau mai mică cu care tehnologiile (baterii, sisteme rutiere electrice și stații de încărcare de mare putere) și combustibilii cu emisii zero de carbon ar putea scădea ca preț, precum și evoluția prețului la combustibili fosili (motorină, benzină, gaze naturale).
Mai mult AICI
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?