Șoferii de camion se vor pregăti de la 17 ani, pentru ca la 18 ani să conducă însoțiți Recomandat

Șoferii de camion se vor pregăti de la 17 ani, pentru ca la 18 ani să conducă însoțiți

Comisia Europeană a propus norme actualizate pentru permisele de conducere și o mai bună aplicare transfrontalieră a normelor de circulație rutieră.

Comisia a prezentat propuneri de modernizare a normelor privind permisele de conducere, inclusiv introducerea unui permis de conducere digital valabil pe întreg teritoriul UE, precum și noi dispoziții pentru a facilita aplicarea regulilor de circulație la nivel transfrontalier. Anul trecut, pe drumurile din UE și-au pierdut viața peste 20 000 de persoane, majoritatea victimelor fiind pietoni, bicicliști și utilizatori de scutere și motociclete.

Noile norme vor îmbunătăți siguranța pentru toți participanții la trafic și vor ajuta UE să își atingă obiectivul "Viziunea Zero", și anume să nu mai existe niciun deces pe șoselele UE până în 2050, și îi vor pregăti mai bine pe conducătorii auto pentru vehiculele cu emisii zero și pentru circulația pe drumurile urbane, alături de mai multe biciclete și vehicule pe două roți și cu mulți pietoni în jur.

De asemenea, ele vor permite tinerilor șoferi să dobândească experiență prin intermediul unui program de conducere însoțită - de la vârsta de 17 ani, tinerii vor putea învăța să conducă și să obțină un permis de conducere. Cei care trec la 17 ani vor putea să conducă singuri începând cu vârsta de 18 ani și să lucreze ca șofer profesionist de îndată ce un anumit loc de muncă le va permite. Acest lucru va contribui la rezolvarea problemei actuale a deficitului de șoferi.

Reguli modernizate privind permisul de conducere pentru a face drumurile mai sigure și a simplifica viața de zi cu zi.

Propunerea privind permisele de conducere modifică legislația UE în vigoare și se inspiră din cele mai bune practici deja în vigoare în mai multe state membre.

Un obiectiv-cheie al noilor norme va fi îmbunătățirea siguranței rutiere, cu măsuri care includ:

O perioadă de probă de cel puțin doi ani pentru conducătorii auto începători după ce au trecut examenul și o regulă de toleranță zero în ceea ce privește conducerea sub influența alcoolului. Aceste măsuri sunt esențiale, deoarece, chiar dacă șoferii tineri reprezintă doar 8% din totalul conducătorilor auto, în 2 din 5 coliziuni mortale este implicat un șofer sau un motociclist cu vârsta sub 30 de ani.

Permisiunea ca tinerii să poată susține examenul și să înceapă să conducă însoțite de autoturisme și camioane de la vârsta de 17 ani, pentru a dobândi experiență de conducere.

Adaptarea formării și testării conducătorilor auto pentru a-i pregăti mai bine pe șoferi pentru prezența pe șosea a utilizatorilor vulnerabili. Acest lucru va contribui la îmbunătățirea siguranței pietonilor, a bicicliștilor, precum și a utilizatorilor de scutere și biciclete electrice, pe măsură ce UE trece la o mobilitate urbană mai durabilă.

O evaluare mai bine orientată a aptitudinilor medicale, ținând seama de progresele înregistrate în tratamentul medical pentru boli precum diabetul. Șoferii vor fi, de asemenea, încurajați să își actualizeze abilitățile și cunoștințele de conducere pentru a ține pasul cu evoluțiile tehnologice.

Pentru a simplifica recunoașterea permiselor de conducere între statele membre, Comisia propune, în premieră mondială, introducerea unui permis de conducere digital. Va fi mult mai ușor să înlocuiți, să reînnoiți sau să schimbați un permis de conducere, deoarece toate procedurile vor fi online. În același sens, va fi mai ușor pentru cetățenii din țări din afara UE cu standarde de siguranță rutieră comparabile să își schimbe permisul de conducere cu unul din UE.

Normele de testare actualizate vor lua în considerare tranziția către vehiculele cu emisii zero.

Acestea vor evalua, de exemplu, cunoștințele și competențele legate de sistemele avansate de asistență la conducere și de alte tehnologii automatizate. De asemenea, șoferii începători vor fi învățați cum influențează stilul lor de conducere asupra emisiilor - de exemplu, momentul schimbării treptelor de viteză. În cele din urmă, masa permisă a unui vehicul din categoria "B" va fi ajustată pentru vehiculele cu combustibil alternativ, deoarece vehiculele cu emisii zero care utilizează baterii pot fi mai grele.

Mai multe detalii AICI și AICI


TRANSPORTATORI ÎN CONSTRUCȚII EP.07


FORD TRUCKS 3000

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.