Șoferii de camion, 300 de lire amendă în absența unui permis digital la trecerea în Marea Britanie Recomandat

Șoferii de camion, 300 de lire amendă în absența unui permis digital la trecerea în Marea Britanie

Oricare ar fi forma unui acord Brexit, care încă se negociază între Bruxelles și Londra, oricare ar fi regulile privind drepturile de pescuit, ajutoarele de stat sau nenumăratele alte chestiuni divergente, companiile de transport trebuie să se adapteze la noi reguli de import / export.

Impunerea de noi granițele fizice între Regatul Unit și UE va face, probabil, ca firmele de transport să aibă nevoie de mai mult timp pentru a parcurge lanțurile de aprovizionare și livrările. Timpul suplimentar va trebui să acopere cele 400 de milioane de declarații vamale în plus de completat în fiecare an, arată o analiză icaew.com consultată de revista TIR.

Cât de simple și limitate în timp vor fi aceste controale?

„O dată cu introducerea controalelor la frontieră, întârzierile livărilor din și în porturi vor crește. Restanțele la livrare vor crește, de asemenea", a avertizat directorul general al CBI, Carolyn Fairbairn, într-un articol pentru Financial Times în iulie. Cu toate acestea, guvernul britanic insistă asupra faptului că, deși controalele la frontieră vor fi, prin definiție, obligatorii și necesare, se lucrează pentru a le face cât mai ușoare. Dar, în final, cât de simple și limitate în timp vor fi aceste controale?
Membrul guvernului de la Londra Michael Gove a anunțat o investiție de 705 milioane de lire sterline pentru „a ne asigura că frontierele noastre sunt gata pentru traficul de după 1 ianuarie 2021”. Noua infrastructură, mai multe locuri de muncă și o tehnologie mai bună „vor face țara noastră mai sigură și cetățenii noștri mai în siguranță… atunci când Marea Britanie va prelua controlul asupra propriilor granițe la 1 ianuarie 2021”. El a adăugat că are ambiția „de a construi cea mai eficientă frontieră a lumii până în 2025”.

Cozi de 16 mile
Anunțul a fost însoțit de publicarea modelului de operare la frontieră, detaliat într-un raport de 206 de pagini.
În ceea ce privește frontiera fizică, 12 centre vamale sunt construite în jurul Marii Britanii pentru a sprijini porturile care nu dispun de spațiul sau de infrastructura necesară pentru efectuarea verificărilor și procesarea documentelor suplimentare. Cinci vor fi în Kent, cea mai folosită poartă de acces din Marea Britanie către continent, care se așteaptă să proceseze 10.000 de camioane pe zi de la Dover sau Folkestone la Calais sau Dunkerque
Investiția include 235 milioane de lire sterline pentru sisteme IT și angajarea de personal, incluzând încă 500 de noi angajați ai Poliției de Frontieră. O sumă de bani e direcționată pentru amenjarea spațiilor pentru camioane STOP24 de la Folkestone, Ashford International Truckstop și Ebbsfleet Station.
Guvernul sfătuiește companiile de transport să angajeze un intermediar vamal, deoarece „declarațiile vamale sunt complicate”.

Amendă dacă nu ești digitalizat
„Obiectivul nostru de bază va fi acela de a permite comerțul cu mărfuri să continue fără probleme între Marea Britanie și UE”, a declarat secretarul pentru transporturi, Grant Shapps. Dar a mai admis: „Există cel puțin inițial un risc de apariție a unor aglomerații la frontieră - mai ales dacă mărfurile sosesc fără a fi fost finalizat procesele vamale și alte procese necesare”.
Guvernul a anunțat în august pregătirile pentru a putea redirecționa 2.000 de camioane către UE pe o bandă a M20.
Totuși, întârzierile la frontieră sunt practic inevitabile. Studiile arată că un timp de prelucrare suplimentar de două minute la Dover ar forma o coadă de 17 mile.
Astfel de întârzieri ar trebui evitate prin introducerea de către guvern a unui permis de acces digital (KAP), un document de 24 de ore pentru o singură cursă, solicitat de transportatori pentru a utiliza căile de acce desemnate. Acest permis va fi emis șoferilor prin noul sistem guvernamental Smart Freight, conceput pentru a se asigura că mărfurile sunt gata să treacă frontiera înainte de începerea călătoriei lor.

Șoferii care nu dețin KAP la bord vor primi o amendă de 300 de lire sterline.
Probleme uriațe vor apărea cu transportul animalele care ar putea muri din cauza întârzierilor post-Brexit. Un documentul sugerează că animalele și produsele vii ar putea pierde până la 60% din valoarea lor dacă nu ajung la destinațiile lor din UE „în decurs de una sau două zile”.
Modificările umane, logistice și tehnologice din domeniul vamale trebuie să meargă strună până în iunie 2021. „Toate aceste piese trebuie să fie la locul lor și să funcționeze perfect”, a spus un oficial britanic, „pentru a menține camioanele în cursă fără întârzieri în lanțul de livrare”.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.