Șofer român pe cisternă în UK: Suntem plătiți ca cei care livrează salată în magazine Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Un șofer român pe o cisternă de combustibil explică de ce Marea Britanie se confruntă cu o criză acută de șoferi.
Cătălin spune că nu există o criză a benzinei în Marea Britanie, ci doar o criză de personal. El este de părere că nu există șoferi și oameni calificați care să distribuie produsele petroliere.
„Da, au fost probleme de benzină în țară, dar asta pentru că unele benzinării, vreo 20, în tot UK-ul, au rămas fără combustibil, din cauza lipsei de șoferi. Oamenii s-au panicat, iar toată treaba a avut efectul unui bulgăre de zăpadă”, adaugă el.
Cătălin mărturisește că „așa-zisa criză a combustibilului” este de fapt o criză a firmelor care nu vor să plătească mai mult șoferii.
„Nouă ni s-a mărit salariul de la 18.77 lire pe oră la 20.08 lire pe oră, în condițiile în care inflația este de 2%”, completează tânărul. Cătălin spune că firmele de transport nu plătesc cât ar trebui pentru că oamenii s-au învățat să lucreze pe bani puțini.
Mai mult, legea britanică a schimbat mai multe reglementări fiscale, iar șoferii nu au mai putut lucra în regim de PFA, cum se întâmplă în România, iar asta i-a determinat să plece.
„Un minim de 25 de lire pe oră ar fi echitabil suntem plătiți aproape ca cei care livrează salată în magazine. Încet, încet au început să mai crească salariile, dar asta vine pe un fond și de creștere a prețurilor”, mai spune el.
Șoferul povestește că în Marea Britanie s-au mărit prețurile și la carburanți și în magazine și la facturile de energie electrică. În septembrie 2021, spre exemplu, el explică faptul că facturile la gaz și curent i-au venit cu 80% mai mult.
„De muncă se găsește foarte ușor, dar problema este că nu vor veni muncitori noi, deoarece nu le este rentabil să lucreze pe 9, 10, 11, 12 lire pe oră, pe o perioadă determinată. În urma Brexit, ei vor trebui să aplice pentru viză, iar asta se obține pentru o anumită perioadă de timp. Iar ca prețurile în magazine să rămână jos, este nevoie de forță de muncă oarecum ieftină, ceea ce nu este ușor de găsit”, explică el contextul.
Plus de asta, susține Cătălin, economia britanică se bazează oarecum pe forța de muncă din Europa de Est, deoarece britanicii nu vor job-urile grele, deoarece sistemul le oferă mult prea ușor ajutoare sociale.
Articole înrudite
- Cozi uriașe la RAR. Care este motivul?
- Camioane blocate din cauza zăpezii. Unele nu aveau anvelope de iarnă
- Șofer român de camion „le-a mutat nasul” polițiștilor nemți. Cât de beat era?
- Un camion a derapat de pe carosabil la Călărași
- Un camion a căzut în groapa unde a aruncat ilegal mizerie. L-au scos cu macaraua