Șofer condamnat pentru că nu a strâns corect piulițele de la remorcă. A ucis un om
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Un proces de ucidere din culpă cu detalii nemaiîntâlnite. Un şofer de TIR a fost condamnat pentru că nu a strâns corect piuliţele roţilor de la remorcă. În mers, două roţi s-au desprins şi au lovit maşini din spate, un şofer fiind ucis. Conducătorul auto al TIR-ului a dat vina pe drumurile proaste.
De aproape şase ani a avut nevoie justiţia din România pentru a tranşa o speţă judiciară rar întâlnită. Un bărbat originar din judeţul Neamţ, şofer de TIR, însă care ar fi provocat un accident rutier mortal în judeţul nostru, a fost condamnat la doi ani şi şase luni de închisoare cu suspendare.
Ioan Olariu a fost găsit vinovat de ucidere din culpă, însă fără a fi comis vreo neregulă de ordin rutier. Olariu se află în vizorul justiţiei din data de 22 octombrie 2014.
În acea zi, dis-de-dimineaţă, înainte de ora 7.00, el conducerea dinspre Paşcani spre Târgu Frumos un ansamblu de autovehicule compus dintr-o autoutilitară şi o remorcă.
La un moment dat, două jante cu tot cu pneuri de la puntea stânga spate a remorcii s-au desprins. Una dintre roţi a lovit o maşina Toyota Auris, iar cea de-a doua a intrat prin parbrizului unui BMW din spatele TIR-ului şi l-a ucis pe şofer.
Anchetatorii care au investigat acest caz au ajuns la concluzie că vinovat de accident a fost şoferul maşinii grele, care nu „nu a strâns corespunzător piuliţele de prindere a roţilor ansamblului auto pe care îl conducea şi nu a verificat ulterior gradul de strângere al acestora“.
Ioan Olariu a putut fi pus sub acuzare şi, zilele trecute condamnat, deoarece această obligaţie de-a sa era prevăzută în fişa postului. În primă fază, şoferul a dat vina pe drumurile proaste, însă în timpul procesului a recunoscut fapta.
De menţionat că, la un moment dat, în acest dosar a fost cercetat şi administratorul firmei care deţinea TIR-ul, însă acuzaţiile la adresa acestuia au fost clasate. Referitor la vinovăţia lui Olariu, judecătorii de la Paşcani, care au dat prima sentinţă din acest proces, au precizat:
„Instanţa exclude orice culpă a şoferului decedat ori factorii de mediu sau starea drumului invocate de părţile interesate, ca fiind elemente care să fi contribuit la producerea accidentului, probele administrate în cauză relevând că şoferul BMW circula regulamentar cu o viteză cuprinsă între 60-90 km, starea drumului sau sarcina transportului neavând relevanţă în procesul de desfiletare a roţilor, aşa cum au precizat experţii criminalişti“.
Peste două zile, procesul lui Olariu se va relua la Curtea de Apel Iaşi, instanţă care va pronunţa sentinţa definitivă în acest caz.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?