Se pregătește un plan de autostrăzi 2020 - 2030

Se pregătește un plan de autostrăzi 2020 - 2030

Autorităţile din domeniul transporturilor lucrează la un plan investiţional pentru următorii zece ani, care să prioritizeze proiectele vitale pentru România, împreună cu sursele de finanţare pentru realizarea acestora, iar acest draft va fi prezentat Parlamentului până în aprilie pentru "a-l modifica, pentru a-l completa şi pentru a-l asuma public cu toţii", le-a spus, miercuri, ministrul propus pentru portofoliul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, membrilor comisiilor reunite de specialitate din Parlament, în timpul audierilor.

"Să înţelegem cu toţii - şi ştiţi cu toţii - că ciclul de viaţă al unui proiect major de infrastructură este de 5-7 ani. Aici intră cele două faze, de proiectare şi de execuţie. Dacă aţi fost la minister şi o să vă uitaţi pe peretele din hol, este o galerie cu portretele miniştrilor Transporturilor. Sunt 24. Un an, un an şi-un pic, fiecare ministru a încercat să facă ceva, în condiţiile în care un proiect are ciclul de viaţă de 5-7 ani. Aşadar, principala problemă a infrastructurii de transport nu a fost sursa de finanţare sau calitatea soluţiilor tehnice, deşi acestea puteau fi îmbunătăţite, ci lipsa unei planificări ferme, predictibile pe întreg ciclul de viaţă al unui proiect. În prezent, noi, la minister, lucrăm la un document, la o strategie şi o să o prezint public şi o să discutăm în comisiile de specialitate în Parlament. Pornind de la Master Planul General de Transport, pregătim un plan investiţional pentru următorii 10 ani, 2020-2030, care să prioritizeze proiectele vitale pentru România pe baze obiective, tehnice şi analizăm totodată sursele de finanţare pentru acestea", a spus Bode.

Ministrul propus a atras atenţia asupra faptului că fondurile europene trebuie să fie complementare investiţiilor naţionale, nu să le înlocuiască.

"Este tocmai ceea ce ne-a propus Comisia Europeană pentru următorul exerciţiu financiar 2021 - 2027, dar noi mergem în întâmpinarea a ceea ce ne-a solicitat Comisia. În prezent, marile investiţii de infrastructură de transport sunt finanţate în marea lor majoritate din fonduri europene. Fondurile europene trebuie să fie complementare investiţiilor naţionale, nu să le înlocuiască. Fără o asumare clară a unei contribuţii semnificative din bugetul de stat, alocările europene pur şi simplu sunt insuficiente pentru a ne finaliza proiectele de care avem nevoie", a adăugat el.

În plus, a mai spus Lucian Bode, planul autorităţilor de resort va cuprinde, printre altele, şi măsurile legislative necesare la implementarea proiectelor.

"Mai mult, planul nostru va include, pe lângă prioritizarea proiectelor, şi asigurarea resurselor de finanţare şi măsuri de capacitate administrativă la nivel de minister şi beneficiar, precum şi măsuri legislative care să sprijine implementarea proiectelor. Predictibilitatea, viziunea pe termen lung, dincolo de interesele de moment ale unui politician, ale unui partid, sunt condiţiile necesare şi imperative pentru a realiza o infrastructură la nivel european şi exact acest lucru ne dorim să-l realizăm prin acest plan. Estimăm că până în aprilie vom veni cu acest draft inclusiv în faţa dumneavoastră, pentru a-l modifica, pentru a-l completa şi pentru a-l asuma public cu toţii", a susţinut acesta

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.