S-A SCHIMBAT CODUL RUTIER. NU POȚI OBȚINE PERMIS AUTO DACĂ NU AI ZECE CLASE

S-A SCHIMBAT CODUL RUTIER. NU POȚI OBȚINE PERMIS AUTO DACĂ NU AI ZECE CLASE

În anul 2020 au intrat în vigoare mai multe schimbări ale Codului Rutier, între acestea numărându-se necesitatea ca cei care vor să obțină permis de conducere să aibă cel puțin zece clase, dar și obligativitatea ca persoanele în vârstă să facă controale medicale mai des.

 

Începând cu 1 ianuarie 2020, șoferii nu vor plăti amenzi mai mari. Vestea bună a fost anunțată de Guvernul Orban.

Valoarea punctului de amenda va rămâne și în 2020 la 145 de lei, chiar dacă salariul minim brut pe țară crește de la 1 ianuarie.

De la 1 ianuarie 2020, o nouă regulă intră în vigoare: cei care vor să obțină permis auto trebuie să aibă minimum 10 clase. În același timp, persoanele în vârstă care doresc să conducă trebuie să treacă prin mai multe controale medicale.

Cei care sunt prinşi că vorbesc la telefon în timp ce conduc riscă să rămână fără permisul de conducere pentru o perioadă de 30 de zile.

Potrivit documentului, de la 1 ianuarie 2020, salariul de bază minim brut pe țara garantat în plată crește la 2.230 de lei lunar, față de 2.080 de lei cât este acum.

Ce mașini se ridică de pe trotuar

Pe de altă parte, Comisia de Transporturi din Camera Deputaților a dat raport favorabil unei inițiative legislative ce modifică Codul Rutier și le permite oamenilor legii să ridice mașinile parcate pe trotuare. Proiectul prevede eliminarea a trei cuvinte din Cod, astfel, din art. 64 „Poliția rutieră poate dispune ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă”, dispare sintagma ”pe partea carosabilă”, ce îi împiedică pe polițiști să ridice mașinile ce erau parcate exclusiv pe trotuar.

„Interpretarea actuală e că pot fi ridicate doar mașinile care au minim o roată pe carosabil. Pe litera legii, așa e. Dar asta duce la situații anormale, cu mașini parcate cu totul pe trotuare care blochează accesul pietonilor, blochează intrarea în imobile sau accesul echipelor de intervenție. Vedem zilnic mame care nu își pot duce copiii în cărucioare pe trotuar din cauza mașinilor parcate neregulamentar sau persoane cu copii mici obligate să meargă pe carosabil, printre mașini”, a explicat inițiatorul proiectului, Cătălin Drulă.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.