RUȘII CONSTRUIESC DE 150 DE ORI MAI REPEDE CA NOI. OCCIDENTALII, DE 80 DE ORI Recomandat

RUȘII CONSTRUIESC DE 150 DE ORI MAI REPEDE CA NOI. OCCIDENTALII, DE 80 DE ORI

România și-a propus să construiască două pasaje peste Șoseaua de Centură într-o perioadă de timp în care alte state finalizează poduri de kilometri peste mări.

Oficial Pasaj Domnești
„Documentaţia privind proiectarea şi execuţia pasajului Mogoşoaia a fost înaintată către ANAP, spre validare şi urmează să fie postată pe SEAP. Proiectul pentru Pasajul Mogoșoaia face parte din contractul de proiectare și execuţie "Fluidizarea traficului pe DN1 între km 8+100-km 17+100 şi Centura Rutieră în zona de nord a Municipiului Bucureşti Obiect 7- Completarea Centurii Rutiere a Municipiului Bucureşti prin construirea sectorului cuprins între DN7-DN1A(4 benzi)" şi este parte din Centura Bucureşti la patru benzi (zona de nord) A1-DN2. Pasajul Mogoşoaia se află la intersecţia DN1A cu centura Bucureşti, în zona localităţii Mogoşoaia şi are o lungime de 112,6m, cu 4 deschideri, 2 benzi pe sens. Va fluidiza traficul pe sectorul rutier din centura Capitalei cuprins între A1-DN2, între km 66+540 și km 67+340.
Termenul de realizare a proiectului este de 30 luni, din care 6 luni proiectare şi 24 de luni execuţie lucrări pasaj, perioada de garanţie 5 ani”, a anunțat CNAIR.

România contruiește 110 metri pe uscat. Rusia–18 kilometri pe apă
Fapte: un pasaj de 110 metri va finalizat în doi ani și jumătate. Pentru cei care nu cunosc zona, ieșirea din București se face pe două benzi și nu există clădiri care ar trebui demolate, în partea stânga fiind un teren de sport, iar în partea dreapta o benzinărie care deține mult spațiu liber. Dincolo de Șoseaua de Centură există o zonă de depozite cu curți generoase, ceea ce înseamnă că nu trebuie făcute lucrări complexe de amenajare a terenului pentru începerea lucrărilor.
Contraexemplu: În timp ce la București ne împiedicăm ani de zile de un pasaj suprateran, un pod de 18 kilometri a fost finalizat aproape în același interval de timp. În anul 2014, președintele rus Vladimir Putin anunța că va începe construcția unui pod care să lege peninsula Crimea de
de zona insulară Krasnoidar Krai. Podul urma să asigure traficul rutier și feroviar, fiind de fapt vorba de o pereche de două poduri.
Podul Crimeei a fost construit peste Marea Neagră și este de 150 de ori mai lung decât amărâtul de pasaj de la Mogoșoaia. Ei bine, lucrările la Podul Crimeei au început în mai 2015 și s-au finalizat în mai 2018. A durat cu doar șase luni mai mult decât se așteaptau autoritățile de la București să se finalizeze pasajul de 100 de metri de la Mogoșoaia. Să nu uităm că nu există niciun proiect major de infrastructură din România care să fi fost predat la timp.
Acciona a câștigat un contract semnificativ pentru construirea noului pod Cebu-Cordova din Filipine, marcând cea de-a doua mare tranzacție a companiei în această țară, arată un comunicat al companiei. „Contractul este în valoare de 400 milioane USD și va fi realizat sub denumirea de Joint Venture Cebu Link (CLJV) în parteneriat cu First Balfour Inc și D.M. Consunji, Inc. Clientul este Cebu Cordova Link Expressway Corporation, care este deținută de Metro Pacific Tollways Corporation. Podul va aduce beneficii publicului călător prin reducerea congestionării traficului prin conectarea Cebu City la Insula Mactan prin intermediul municipalității Cordova. Lucrările de proiect sunt așteptate să înceapă în acest an și sunt programate pentru finalizare în 2021”, arată compania. Podul are o lungime de 8.000 de metri, adică de 80 de ori mai lung decât pasajul de la Mogoșoaia. Timpul dedicat construcției celor două obiective este similar.
Podul Olivier Charbonneau este un pod cu taxă pe Riviere du Prairies, între cartierul Duvalnay din Laval și cartierul Montreal din Rivière-des-Prairies-Pointe-aux-Trembles. Este situat în Quebec. A fost terminat în numai trei ani, deși are 500 de metri și șase benzi. Un număr de 35.000 de vehicule trec peste acest pod zilnic.

Oficial: Pasaj Domnești
„La începutul lunii mai 2018 a fost demarat procesul de demolare a construcţiilor amplasate pe culoarul de expropriere aferent Pasajului Domneşti.
Pasajul suprateran de la Domneşti, configurat sub formă de sens giratoriu suspendat, va fi construit la intersecţia dintre strada Prelungirea Ghencea-DJ 602 şi Centura Bucureşti şi are ca scop fluidizarea traficului rutier în zonă. Acesta va fi al doilea sens giratoriu suspendat din România, după cel construit lângă Ploieşti.
În ianuarie 2018, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis Ordinul de Începere pentru realizarea obiectivului "Proiectare şi execuţie Pasaj suprateran pe DJ 602 Centura Bucureşti-Domneşti".
Durata contractului este de 51 de luni, dintre care 3 luni proiectare, 24 luni execuţie și 24 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.
Pe 10 mai 2017, CNAIR şi Asocierea condusă de Straco au semnat contractul aferent acestui obiectiv. Valoarea contractului de lucrări este de 91,55 milioane de lei, fără TVA şi urmează să fie finanţat din fonduri europene”, arată un comunicat al CNAIR.
Fapte: Ieșirea din Ghencea spre Domnești este cea mai păcătoasă din Capitală. Șoferii care circulă pe Centura București staționează, în acest nod rutier, de la câteva zeci de minute la câteva ore. Mai ales că, în intersecția de la ieșirea din București spre Domnești, există și o barieră de cale ferată. Bucureștenii care vor să iasă din București stau la cozi de kilometri pentru că drumul are o singură bandă pe sens, iar în zonă s-au construit zeci de blocuri noi care au adus sute de mii de noi locuitori. Exasperați, aceștia au ieșit în stradă încă din mandatul de premier a lui Ponta, care le-a promis că le va construi un pasaj peste Șoseaua de centură. Abia anul acesta a fost desemnat un constructor, dar supriză, durata necesară până la finalizarea proiectului este de doi ani și trei luni. Deși proiectul are o întindere de 414 metri, potrivit datelor de la CNAIR.
Contraexemplu. La 204 de metri deasupra apei,un pod din Virginia a fost construit în numai doi ani și a costat 230 de milioane de euro.
Podul Rackozi leagă așezările Buda și Pesta peste Dunăre. Construcția podului cu grinzi din oțel a fost începută în 1992, după planurile lui Tibor Sigrai. El a fost finalizat în 1995. Podul din Ungaria a fost construit într-un timp comparabil cu cel în care își propun autoritățile să înalțe pasajul de la Mogoșoaia, trei ani. Și acum diferența: podul din capitala Ungariei străbate Dunărea și nu o banală Șosea de Centură așa cum se petrece la București.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping