România are doar 3 stații pentru alimentare cu CNG și niciuna pentru alimentarea cu GNL Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Aliementarea cu combustibili alternativi mai ieftini și mai puțini poluanți este extrem de deficitară în România.
Potrivit unei hărți pe care o găsiți AICI, România nu și-a dezvoltat aproape deloc infrastructura de alimentare cu combustibili alternativi.
Potrivit hărții, România are doar 3 stații de alimentare cu CNG (Gaz Natural Comprimat). Bulgaria deține 120, Serbia 27, Ungaria – 16, Austria – 1234, iar Germania aproape 700.
Procesul de obținere a CNG și de alimentare a vehiculelor este simplu și sigur:
Stațiile de alimentare a vehiculelor cu CNG își iau gazul din rețeaua națională, prin conductă, îl comprimă într-un compresor cu alimentare electrică și îl livrează în buteliile autovehiculelor printr-un distribuitor terminat cu un capăt de alimentare care se cuplează etanș, întreg circuitul din stație fiind capsulat, practic fără pierderi de gaz.
Compresoarele moderne au o tehnologie avansată, fără gresarea cilindrilor pe circuitul de comprimare, ceea ce înseamnă cantități reduse de ulei rezidual, care provin doar din gresarea motorului propriu-zis și se colectează controlat.
Autovehiculele nu au pierderi de carburant care să se scurgă în stații – nefiind vorba de carburant lichid – , iar circuitul de alimentare cu gaz este capsulat și unidirecționat spre alimentarea motorului.
Eventualele scăpări accidentale de gaze nu sunt periculoase, deoarece gazul natural este mai ușor decât aerul și se disipă rapid în atmosferă.
Stațiile sunt prevăzute cu numeroase sisteme redundante care previn pierderile de gaz, oprind automat stația și alimentarea autovehiculelor în care se detectează pierderi accidentale de gaz, arată https://cngromania.eu/.
https://www.ngva.eu/stations-map/
România nu are nicio stație de alimentare cu GNL (Gaz Natural Lichefiat). În Europan de est, doar Ungaria are două astfel de stații.
Gazul natural lichefiat (GNL) este creat atunci când gazul natural este răcit la - 162 ° C. Comparativ cu gazul natural obișnuit, GNL are avantajul unui volum mai mic. Acest lucru simplifică depozitarea și transportul de la terminalul GNL la stațiile de alimentare. În plus, costă mult mai puțin decât motorina.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?