Radu Dinescu, Secretar General UNTRR: Costurile pentru companiile de transport vor crește cu 15% Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
După ce pandemia de coronavirus le-a afectat semnificativ activitatea din cauza blocajelor de la granițe, transportatorii de mărfuri din România primesc o nouă lovitură. Controversatul pachet legislativ Mobilitate 1 intră în vigoare într-o o primă etapă care impune întoarcerea șoferului acasă la fiecare 4 săptămâni.
Cea mai importantă prevedere care intră în vigoare începând de joi se referă la întoarcerea șoferului acasă sau la centrul operațional al firmei la fiecare patru săptămâni, situație care va îngreuna activitatea transportatorilor din Est-ul Europei.
A doua etapă a Pachtului Mobilitate 1 intră în vigoare peste un an și jumătate și prevede întorcerea șoferului cu tot cu camion la 8 săptămâni ( 2 luni). Alături de România și Bulgaria, Cipru Estonia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia și Ungaria ar putea ataca Pachetul Mobilitate 1 la Curtea de Justiție a Uniunii Europene.
Radu Dinescu, Secretar General al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a explicat pentru B1.RO că deocamdată noile modificări sunt lipsite de claritate în condițiile în care nu există încă niciun cadru prin care companiile să știe ce documente să prezinte astfel încât să dovedească faptul că șoferii s-au întors acasă:
“Astăzi intră în vigoare doar o prevedere. Pachetul este compus din mai multe acte normative și un regulament care aduce unele modificări la regulamentul existent din 2006. Prevederile referitoare la timpii de conducere și de odihnă intră astăzi în vigoare. Prevederea care ne afectează în acest moemnt cel mai tare estea cea potrivit căreia firmele de transport trebuie să organizeze întoarcerea acasă a conducătorilor auto o dată la trei sau patru săptămâni de unde operează, în Europa de Vest, în țara unde este stabilită firma sau unde este rezident șoferul.
Nu există încă niciun cadru clar prin care companiile să știe ce documente să prezinte astfel încât să dovedească faptul că șoferii s-au întors acasă. Nu există încă nici amenzi pe subiectul ăsta, dar probabil că se va publica. Este foarte ciudat că aceste amenzi vor fi publicate fără să se știe înaine ce documente să prezinți ca firmă. Noi am solicitat atât ministerului din România, cât și Comisiei să vină cu precizări clare pentru că am vrea să fie evitată situația în care fiecare stat membru să solicite alte documente justificative prin care o firmă de transport să dovedească întoarcerea conducătorilor acasă în intervalul stabilit”, a precizat Radu Dinescu.
Cele mai grave consecințe ale pachetului vizează pierderile uriașe pentru transportatori care vor afecta la rândul lor sectoare largi din economia românească. Potrivit Secretarului General UNTRR, costurile pentru companii vor crește cu 15%.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?