PROPUNERE 11 lei litru de motorină pentru ca românii să treacă la mașini electrice

PROPUNERE 11 lei litru de motorină pentru ca românii să treacă la mașini electrice

Prețul motorinei va fi 11 lei, un litru. Banca Mondială a realizat un scenariu pentru intensificarea reducerii emisiilor poluante, pe care l-a trimis și Guvernului României, ce prevede scumpirea accelerată a combustibililor fosili până în 2030.

Motorina va costa 11 lei/litru. Prețul motorinei ar trebui să crească cu 62%, iar cărbunele cu 132% până în 2030 pentru ca oamenii să fie convinși să renunțe la mașinile alimentate pe combustibili fosili.

Într-o analiză elaborată de Banca Mondială (BM), referitoare la îmbunătățirea cadrului fiscal din România, în contextul PNRR, speciliștii recomandă într-un prim studiu livrat Guvernului creșterea etapizată a prețurilor combustibililor fosili, până în 2030, prin înăsprirea taxării.
Astfel, conform scenariului BM pentru intensificarea reducerii emisiilor poluante, în 6 ani, prețul motorinei ar trebui să crească cu 62%, cel al benzinei cu 50%, cel al gazelor naturale cu 32%, cel al GPL-ului cu 34%, cel al kerosenului (benzina pentru avioane) cu 54% și cel al curentului electric cu 7%.

Citește și: Unde este cea mai ieftină benzină din lume. Cu 12$ faci un plin. În UK, mai ieftină ca în România

Cea mai mare scumpire ar trebui să fie la cărbune, +132%. Media scumpirii combustibililor fosili calculată de BM este de 50,34%, informează economica.net.

Procentele de creștere sunt cele dintr-un scenariu care ia în calcul un preț al carbonului care acoperă toate externalitățile (climatice, non-climatice), dar despre care oficialii Băncii Mondiale spun că ar putea fi luat în calcul de România.

Scenariu al Băncii Mondiale pentru reducerea emisiilor în România: Scumpirea motorinei cu 62%, cărbunele +132%, gazele +32%
“Reformarea impozitării energiei pentru a stabili un preț mai eficient al emisiilor de carbon și a asigura o mai mare neutralitate între tipurile de combustibil.

-Planificarea și trecerea treptată la eliminarea subvențiilor pentru combustibilii fosili. O condiție prealabilă necesară pentru o reformă a prețurilor la energie care să țină seama de efectele externe este absența subvențiilor pentru combustibilii fosili. Candidații potențiali pentru reforma subvențiilor pentru combustibilii fosili (RSCF) în România sunt subvențiile pentru cărbune, gaze naturale și energie termică.

-Introducerea unei taxări suplimentare a carbonului (de ex., rate mai mari ale accizelor) pentru a aborda prezența externalităților legate de combustibilii fosili. Pentru a internaliza pe deplin clima și alte externalități, se estimează că prețurile combustibililor fosili în 2030 trebuie să crească cu aproximativ 50% (benzină), 62% (motorină), 34% (GPL), 55% (kerosen), 51% (alte produse petroliere/alte produse petroliere decât cele de transport), 113% (cărbune), 32% (gazenaturale) și 7% (electricitate) față de nivelurile de referință (i.e., în absența unei taxări suplimentare a carbonului)”, se arată în scenariul realizat de specialiștii Băncii Mondiale.


CAMION FEST CEFIN 2023


VERSUS S03E01

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.