Parlamentul European, dispus să scadă vârsta de formare a șoferilor de camion Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Speranțele de soluționare a crizei deficitului de șoferi din Europa au crescut după ce Parlamentul European a votat astăzi pentru negocieri în sprijinul solicitărilor industriei de a reduce vârsta de formare.
Negocierile vor începe între Parlamentul European, Consiliu - care și-a exprimat deja sprijinul față de solicitările sectorului transporturilor - și Comisie cu privire la revizuirea normelor privind permisele de conducere și a directivei privind greutățile, care va facilita, de asemenea, procesul de ecologizare al transportatorilor.
Directorul de advocacy UE la IRU, Raluca Marian, a declarat: „Acest vot marchează un pas crucial spre echilibrarea nevoilor industriei de transport și a obiectivelor de durabilitate ale UE.
„Suntem încurajați de angajamentul Parlamentului European de a alinia aceste directive-cheie la realitățile industriei, sprijinind în același timp tranziția ecologică. Sperăm că și Consiliul va sprijini această linie pragmatică.”
Din punctul de vedere al industriei, unul dintre cele mai mari obstacole în atragerea de noi șoferi potențiali sunt restricțiile privind vârsta minimă, care vizează nu doar șofatul, ci și formarea șoferilor.
În Europa, șoferii de camioane trebuie să aibă cel puțin 21 de ani, formarea fiind permisă celor cu vârsta de peste 18 ani, dar, împreună cu transportatorii, IRU a îndemnat autoritățile de reglementare să scadă vârsta minimă permisă pentru formare la 17 ani, susținând că acest lucru va permite noilor absolvenți de școală să intre în profesie.
Și, având în vedere că vârsta medie a șoferilor este de 47 de ani, atragerea tinerelor talente este considerată esențială pentru rezolvarea problemei deficitului de 600 000 de șoferi din blocul comunitar.
Transportatorii care au vorbit cu The Loadstar de-a lungul anilor nu s-au sfiit să critice impedimentele de reglementare în abordarea unei crize care este observată nu numai în Europa, ci și în America de Nord și Regatul Unit.
Cu toate acestea, pentru firmele mai mici, mulți vor urmări mai îndeaproape modificările aduse directivei privind greutățile și dimensiunile, care ar putea atenua unele dintre obstacolele în tranziția ecologică.
De obicei, pe lângă faptul că costă mai mult, vehiculele ecologice sunt mai mari și cântăresc mai mult, încălcând astfel reglementările care limitează greutățile și lungimea, lăsând transportatorii într-o situație fără ieșire, în care sunt penalizați pentru camioanele alimentate cu combustibili fosili, dar nu le pot folosi pe cele ecologice.
Un șofer a declarat pentru The Loadstar că, în ceea ce privește reglementările referitoare la transporturi, este „clar că nimeni din cei care scriu legile nu înțelege industria”.
Confruntându-se cu costuri suplimentare pentru utilizarea vehiculelor alimentate cu combustibili fosili, multe întreprinderi mai mici s-au confruntat cu tranziția ecologică, iar în Regatul Unit - care are o problemă mai puțin gravă de penurie de șoferi - în ultimii cinci ani s-a înregistrat o scădere accentuată a numărului de întreprinderi noi care au supraviețuit.
Articole înrudite
- Un șofer profesionist a intrat cu camionul în parapet, pe autostrada A1
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane