PĂREREA DRUMARULUI: DE CE MINISTRUL TRANSPORTURILOR VORBEŞTE PROSTII? Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Pentru că ministrul Transporturilor vorbeşte doar pentru televiziuni şi facebook.
Pentru că Răzvan Cuc vorbeşte doar când este în vizită pe şantier.
Pentru că ministrul Transporturilor vorbeşte doar ca să-l vadă şi audă cineva.
Este, de fapt, inutil să mai spunem că ministrul Cuc vorbeşte doar ca să-l vadă şi audă premierul şi Dragnea. Mulţii consilieri de presă pe care-i are angajaţi l-au sfătuit (prost) să apară în presă doar în vizitele pe şantier. Asta ca să arate cât este de activ, de preocupat de soarta proiectelor, de implicat în luarea deciziilor, de ancorat în „meandrele concretului”, de aproape de oameni.
Dar vai,
“Multe flori sunt, dar puține
Rod în lume o să poarte,
Toate bat la poarta vieţii,
Dar se scutur multe moarte.
E uşor a scrie versuri
Când nimic nu ai a spune,
Înşirând cuvinte goale
Ce din coadă au să sune…”,
spunea Eminescu.
Nu că ministrul Răzvan Cuc ar scrie versuri, dar e expert în cuvinte goale. Merge pe şantier împreună cu directorul companiei ca să vadă ce și cum merg utilajele, dacă sunt oamenii la lucru și dacă sunt şefii antreprenorilor la faţa locului? E bine şi pe şantier, dacă s-ar concretiza ceva, dacă s-ar analiza ceva, dacă s-ar găsi soluţii la anumite probleme. Dar ministrul merge pe şantier doar pentru a se uita la stânga şi la dreapta şi să dea o declaraţie şablon valabilă oriunde “lucrările au evoluat faţă de… vom lua toate măsurile… conform programului de guvernare… toată lumea pe şantiere.” Cuvinte goale! Poate că ministrul nu ştie că un şantier e deschis ca urmare a semnării unui contract între antreprenor şi CNAIR şi tot ceea ce se întâmplă în acel şantier ar trebui să se desfăşoare conform contractului. Bunul mers al activităţii unui şantier este determinat de respectarea prevederilor tehnice, economice şi financiare ale contractului. Degeaba merge ministrul pe şantier şi se răţoieşte la oamenii cu lopata dacă proiectul este prost făcut, dacă nu are toate exproprierile făcute, dacă nu are toate avizele şi autorizaţiile necesare, dacă apar lucruri şi situaţii neprevăzute în studiul de fezabilitate, dacă luăm termene de realizare fără acoperire justificată… şi multe alte astfel de situaţii. Nu am auzit ca ministrul Cuc să fi analizat situaţia cu cei de la CNAIR şi să fi luat decizii clare de îmbunătăţire a activităţii companiei în vederea realizării unor caiete de sarcini mai bune, astfel încât să nu mai fie întoarse de nenumărate ori de la ANAP şi SEAP și să nu mai poate fi contestaţii “de dragul contestaţiilor”, SF-urile şi proiectele să fie atât de bine făcute încât să se lucreze fără întrerupere şi fără abateri… Ministrul Cuc nu poate interveni într-un contract între CNAIR şi antreprenor, dar ar putea determina o îmbunătăţire a activităţii Companiei de Drumuri. Că, de regulă, au fost schimbaţi anumiţi directori cu alţii şi nu comentez competenţele şi pregătirea noilor veniţi. Nu despre asta e vorba, ci despre organizarea, responsabilizarea, motivarea şi asumarea activităţii în Companie. Stadiul lucrărilor îl poate afla ministrul de pe site-ul CNAIR, dar soluţiile de îmbunătăţire a activităţii ar trebui să le afle din şedinţele de lucru.
Poate cea mai importantă soluţie ar fi aceea a semnării contractului de performanţă cu managerul CNAIR astfel încât acesta să poată determina o mai bună performanţă a Companiei. Sinceri să fim, speranţa noastră este că prin acest contract solicitat de către Comisia Europeană să se reducă implicarea politică în activitatea Companiei de Drumuri, în realizarea infrastructurii rutiere. Dar, aşa cum spuneam, cuvinte goale, am reuşit să păcălim şi Comisia Europeană, termenul pentru contract era 31 iulie 2017.
În consecinţă, ministrul Cuc mai face o vizită pe şantier şi o declaraţie sforăitoare pe facebook, prilej pentru alte declaraţii fără noimă ale altor politicieni şi jurnalişti la emisiunile televiziunilor de ştiri. Toată lumea îşi dă cu părerea. Și ministrul şi politicienii şi jurnaliştii vorbesc ca să vorbească, adică prostii. Drumurile, autostrăzile, infrastructura se fac după planuri, SF-uri, proiecte foarte clare, riguroase, cu respectarea tuturor normelor tehnice, economice, financiare care ar trebui realizate de către specialişti şi implementate de către manageri responsabili şi asumaţi. Altfel, avem doar cuvinte goale din partea tuturor!
Octavian ŞTEFĂNESCU