Până în 2030, în UE vor circula 400.000 de camioane electrice. Lipsește infrastructura de încărcare Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) și Uniunea Constructorilor Europeni de Automobile Asociația Constructorilor de Automobile (ACEA) solicită Consiliului, Comisiei Europene și Consiliului European și Parlamentului European să se angajeze de urgență în vederea atingerii unor obiective ambițioase în ceea ce privește încărcarea electrică și realimentarea cu hidrogen pentru vehiculele grele.
Pe măsură ce etapele finale ale negocierilor trilaterale privind infrastructura pentru combustibili alternativi (AFIR) se apropie, îndemnăm factorii de decizie politică din UE să se asigure că se vor stabili obiectivele necesare pentru ca infrastructura de încărcare și realimentare să fie creată la timp pentru a permite tranziția la transportul cu mai puține emisii și apoi la neutralitate climatică.
O rețea densă de stații de încărcare și realimentare adecvate pentru vehiculele grele este o condiție prealabilă indispensabilă pentru ca sectorul să atingă obiectivele ambițioase propuse de noile standarde privind emisiile de CO2 pentru vehiculele grele și obiectivele stabilite în documentul "Fit for 55".
Din nefericire, pozițiile adoptate de instituțiile europene sunt cu mult sub așteptările necesare pentru ca AFIR să asigure măcar un nivel minim de încărcare și realimentare cu carburanți care este necesar pentru a îndeplini obiectivele stabilite. Doar nivelul de ambiție exprimat de Parlamentul European este aproapiat de nivelul potrivit și care ar putea îndeplini obiectivele stabilite de și pentru producătorii de vehicule și de firmele dim lanțul transportului și logisticii.
Conform calculelor recente ale ACEA, un obiectiv de reducere a emisiilor de CO2 de 45 % până în 2030, recent propus recent de Comisia Europeană, înseamnă că peste 400.000 de camioane cu emisii zero vor trebui să circule pe drumurile din UE și cel puțin 100 000 de camioane noi cu emisii zero trebuie să fie înregistrate. anual.
Acest lucru ar necesita peste 50.000 de stații de încărcare accesibile publicului, potrivite pentru camioane, care să fie în funcțiune în UE în următorii șapte ani, dintre care aproximativ 35 000 ar trebui să fie încărcătoare de înaltă performanță (sistem de încărcare de megawați).
În plus, ar fi nevoie de aproximativ 700 de stații de realimentare cu hidrogen. Având în vedere că autobuzele și autocarele vor trebui, de asemenea, să treacă rapid la tehnologiile de propulsie cu emisii zero, va fi necesară o tranziție rapidă spre tehnologiile de încărcare și de realimentare specifice sectorului.
O gamă din ce în ce mai largă de autocamioane electrice pe baterii este produsă în serie. În curând, acestea vor fi urmate de producția de vehicule alimentate cu hidrogen. În timp ce cererea este în creștere, aceasta rămâne puternic limitată de llipsa de infrastructurii de încărcare și realimentare.
În calitate de reprezentanți ai operatorilor de transport rutier comercial din UE și ai producătorilor de vehicule, noi solicităm, prin urmare, negociatorilor celor trei instituții ale UE să:
- Sprijine producătorii de vehicule prin angajamentul statelor membre la obiective la fel de ambițioase în materie de infrastructură.
- Permită implementarea rapidă a infrastructurii de încărcare electrică pentru vehiculele grele în rețeaua centrală și în rețeaua TEN-T, inclusiv în nodurile urbane, până în 2025,
și o accelerare completă până în 2030, cel târziu.
- Crearea condițiilor adecvate pentru a permite implementarea rapidă a alimentării cu hidrogen pe rețeaua centrală și pe rețeaua TEN-T, inclusiv în zonele urbane.
urbane, până cel târziu în 2027.
- Asigurarea unei prezențe solide a stațiilor de încărcare electrice în fiecare parcare sigură și securizată pentru vehiculele comerciale până în 2027 și o accelerare completă până în 2030.
- Să ia în considerare în mod serios nevoile specifice ale vehiculelor grele, stabilind o putere mare a stațiilor pentru infrastructura de încărcare electrică, pentru a permite continuitatea activității, precum și respectarea deplină a legislației sociale stricte a UE aplicabile transportului rutier.
IRU și ACEA solicită ca negocierile trilaterale privind AFIR să se încheie cât mai repede posibil, în conformitate cu argumentele menționate mai sus, pentru a oferi condițiile juridice și de investiții necesare.
siguranță juridică și investițională necesară pentru sectorul transportului rutier comercial.