NOI AMENDAMENTE PRIVIND TIMPUL DE CONDUS ȘI STAȚIONAREA ÎN STATELE UE Recomandat

NOI AMENDAMENTE PRIVIND TIMPUL DE CONDUS ȘI STAȚIONAREA ÎN STATELE UE

Comisia pentru Transport și Turism a înaintat câteva amendamente care privesc transportul pe drumurile din Europa. Urmează negocierile pentru adoptarea lor.

Europarlamentarul Isamil Eturg a propus următoarele completări:

Amendament 1
„Pentru a împiedica ca operațiunile de cabotaj să denatureaze piețele naționale, perioada disponibilă pentru operațiunile de cabotaj într-unul singur stat membru gazdă ar trebui redusă. În plus, transportatorii nu ar trebui să fie autorizați să efectueze noi operațiuni de cabotaj în același stat membru gazdă într-o anumită perioadă de timp. Această prevedere nu trebuie să aducă atingere operațiunilor de transport internațional”.

Amendament 2
„Companiilor de transport rutier nu le este permisă efectuarea de operațiuni de cabotaj, cu același vehicul, în același Stat membru în termen de 5 zile de la sfârșitul operațiunilor de
cabotaj în respectivul Stat membru”

Amendament 3
„Ar trebui acceptat faptul că luarea unei perioade de repaus săptămânal redusă, în locul unei perioade de odihnă săptămânală regulată ar trebui să fie o excepție, mai degrabă decât norma. Alegerea ar trebui să fie lăsată la nivelul șoferului. În plus, în fiecare caz în care șoferul alege o perioadă redusă de repaus, compania de transport ar trebui să păstreze o declarație a șoferului în cauză, care să stipuleze că a ales în mod liber să ia o perioadă redusă de odihnă săptămânală”.

Amendament 4
„Șoferii vehiculelor între 2,4 și 3,5 tone ar trebui să fie obligați să înregistreze orele de conducere și intervalele de pauză, așa cum procedează șoferii de camioane. În cazul în care vehiculul nu este dotat cu tahograf, șoferii pot întocmi liste scrise de mână în care menționează numele șoferului, numărul de înmatriculare al vehiculului, timpii de conducere, pauzele, repausul zilnic sau săptămânal”.
Acest lucru se întâmplă, deja, în Germania, unde vehiculele între 2,8 - 3,5 t masă maximă autorizată trebuie să respecte timpii de conducere și odihnă, pauzele, repausul zilnic sau săptămânal, conform Regulamentului 561/2006.
Aceste amendamente trebuie negociate între Comisia Europeană, Consiliul Uniunii Europene și Parlamentul European.

Tahograf inteligent, din iunie
Regulamentul (CEE) nr. 3821/85 a fost actualizat prin Regulamentul (UE) nr. 165/2014, care introduce tahograful inteligent ce va fi instalat în vehicule înmatriculate pentru prima dată începând cu 15 iunie 2019. Va avea caracteristici noi și avansate:
-mecanisme mai bune de securitate pentru a face dificilă frauda și pentru a reduce povara administrativă. Este de așteptat ca firmele de transport să economisească 515 de milioane de euro pe an;
-o interfață cu sistemele de navigație prin satelit (GNSS), în special prin Agenția GNSS europeană Galileo și EGNOS;
-o unitate de comunicație la distanță pentru a comunica datele tahografului unui polițist aflat pe marginea drumului atunci când vehiculul se mișcă, evitând astfel opririle inutile pentru verificare;
-o interfață ITS pentru a lega tahograful cu alte aplicații ITS.
Prin asigurarea unei mai bune respectări a normelor privind timpul de conducere și perioadele de repaus, conducătorii auto vor fi mai bine protejați și va fi asigurată o concurență loială.

REGULAMENTUL (CE) nr. 1072/2009 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 21 octombrie 2009 privind normele comune pentru accesul la piaţa transportului rutier internaţional de mărfuri. Câteva elemente:
9. Transportul rutier internaţional de mărfuri ar trebui să fie condiţionat de deţinerea unei licenţe comunitare. Ar trebui să se impună operatorilor de transport rutier de mărfuri păstrarea unei copii conforme a licenţei comunitare la bordul fiecăruia dintre vehicule, în vederea facilitării și eficientizării controalelor efectuate de autorităţile de aplicare, în special în cazul controalelor efectuate în afara statului membru de stabilire.
13. Operatorilor de transport rutier de mărfuri titulari ai licenţelor comunitare prevăzute în prezentul regulament și operatorilor de transport rutier de mărfuri autorizaţi să opereze anumite categorii de transporturi internaţionale ar trebui să li se permită să desfășoare servicii de transport naţional într-un stat membru cu caracter temporar în conformitate cu prezentul regulament, fără a avea un sediu social sau o altă formă de stabilire în statul membru respectiv.
15. Fără a aduce atingere dispoziţiilor din tratat privind dreptul de stabilire, operaţiunile de cabotaj reprezintă prestarea de servicii de către operatorii de transport rutier de mărfuri într-un stat membru în care nu sunt stabiliţi și nu ar trebui să fie interzise atât timp cât se desfășoară într-un mod care să nu dea naștere unei activităţi permanente sau continue într-un stat membru gazdă.
21. Statele membre ar trebui să înscrie în registrul electronic naţional al întreprinderilor de transport rutier toate încălcările grave săvârșite de către operatorii de transport rutier de mărfuri, care au condus la aplicarea unei sancţiuni.

Licența comunitară
Licenţa comunitară se eliberează de un stat membru, în conformitate cu prezentul regulament, oricărui operator de transport rutier de mărfuri care efectuează transport rutier de mărfuri contra cost în numele unui terţ și care: (a) este stabilit în respectivul stat membru în conformitate cu legislaţia comunitară și cu legislaţia naţională a acelui stat membru; și (b) este autorizat, în statul membru de stabilire, în conformitate cu legislaţia comunitară și cu legislaţia naţională a statului membru respectiv cu privire la accesul la ocupaţia de operator de transport rutier de mărfuri, să efectueze transporturi internaţionale rutiere de mărfuri. (2) Licenţa comunitară este eliberată de autorităţile competente din statul membru de stabilire pentru o perioadă de până la 10 ani, care poate fi reînnoită.
(3) Statul membru de stabilire eliberează titularului originalul licenţei comunitare, care este păstrat de operatorul de transport rutier de mărfuri, precum și un număr de copii conforme corespunzător numărului de vehicule deţinute de titularul licenţei comunitare, fie în proprietate, fie, de exemplu, deţinute în temeiul unor contracte de cumpărare în rate, închiriere sau leasing.
(6) Licenţa comunitară este eliberată pe numele operatorului de transport rutier de mărfuri și nu este transmisibilă. O copie conformă a licenţei comunitare este păstrată la bordul fiecărui vehicul al operatorului de transport rutier de mărfuri și este prezentată la solicitarea oricărui agent autorizat de control.

Atestatul de conducător auto
(6) Licenţa comunitară este eliberată pe numele operatorului de transport rutier de mărfuri și nu este transmisibilă. O copie conformă a licenţei comunitare este păstrată la bordul fiecărui vehicul al operatorului de transport rutier de mărfuri și este prezentată la solicitarea oricărui agent autorizat de control.
(7) Atestatul de conducător auto se eliberează pe o perioadă determinată de către statul membru emitent, având valabilitatea de cel mult cinci ani. Atestatele de conducător auto eliberate înainte de data aplicării prezentului regulament rămân valabile până la data expirării lor.

Cabotajul
(1) Orice operator de transport rutier de mărfuri care efectuează operaţiuni contra cost în numele unui terţ, titular al unei licenţe comunitare și al cărui conducător auto, dacă este cetăţean al unei ţări terţe, deţine un atestat de conducător auto, are dreptul, în conformitate cu condiţiile prevăzute în prezentul capitol, să efectueze operaţiuni de cabotaj.
(2) Operatorilor de transport rutier de mărfuri menţionaţi la alineatul (1) li se permite să efectueze, cu același vehicul sau, în cazul unei combinaţii cuplate, cu autovehiculul aceluiași vehicul, până la trei operaţiuni de cabotaj consecutive unui transport internaţional dintr-un alt stat membru sau dintr-o ţară terţă în statul membru gazdă, odată ce au fost livrate mărfurile transportate în cursul transportului internaţional care îl are pe acesta ca destinaţie.

Înscrierea în registrul electronic naţional
Statele membre iau măsuri în vederea înscrierii în registrul naţional al întreprinderilor de transport rutier a încălcărilor grave ale legislaţiei comunitare în domeniul transportului rutier săvârșite de operatorii de transport rutier de mărfuri stabiliţi pe teritoriul lor, care au determinat aplicarea unor sancţiuni de către orice stat membru, precum și a retragerii temporare sau definitive a licenţei comunitare sau a copiei conforme a acesteia. Datele înscrise în registru referitoare la retragerea temporară sau permanentă a licenţei comunitare se păstrează în baza de date timp de doi ani de la data expirării perioadei de retragere, în cazul retragerii temporare, sau de la data retragerii, în cazul retragerii definitive.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.