MAN: Ghid de bune practici pentru utilizarea sistemului de aer condiționat în autocare și autobuze pentru protecția pasagerilor și a șoferului împotriva virusului Sars-COV-2

MAN: Ghid de bune practici pentru utilizarea sistemului de aer condiționat în autocare și autobuze pentru protecția pasagerilor și a șoferului împotriva virusului Sars-COV-2

Sănătatea pasagerilor și a șoferilor este prioritatea principală pentru operatorii de autocare și autobuze, mai ales în această perioadă marcată de pandemia de COVID-19.


În afara regulilor generale de igienă și distanțare socială, una dintre preocupări este modul în care poate fi folosit sistemul de aer condiționat. Tocmai de aceea, MAN Truck & Bus are câteva recomandări importante pentru șoferi și companiile care au în flotă autocare și autobuze.

Indiferent că mergi la bancă, la supermarket, la birou sau în oricare alt spațiu închis există o serie de măsuri de siguranță sanitară care au ca scop protejarea oamenilor de infectarea cu virusul Sars-COV-2.

Tocmai de aceea siguranța pasagerilor și a șoferilor în autocare și autobuze este o prioritate principală. Iar una dintre probleme este modul în care se folosește sistemul de aer condiționat. Heinz Kiess, director de marketing - Divizia de autocare și autobuze a MAN Truck & Bus, explică exact ce trebuie să facă șoferii și companiile care au în flota lor autocare și autobuze.

Ce ar trebui făcut pentru a minimiza riscul de infectare?

Heinz Kiess: “Șoferii și operatorii ar trebui să ia o serie de măsuri pentru a reduce posibilitatea ca virusul să se răspândească în zona unde stau pasagerii prin intermediul sistemului de aer condiționat. În primul rând, sistemul de aer condiționat trebuie utilizat doar pe modul aer curat și fără a utiliza deloc, dacă se poate, funcția de recirculare.

De asemenea, sistemul nu trebuie dezactivat manual pentru că acest lucru decuplează doar compresorul care răcește aerul, dar nu și suflanta. Pentru a reduce cantitatea de aer proaspăt care ajunge în cabina pasagerilor nu este recomandată utilizarea butoanelor manuale. Pentru autocare este recomandată oprirea aerului înaintea pornirii în călătorie. Astfel, pasagerii nu vor fi loviți direct de un curent direct de aer.

În timpul cursei se poate activa sistemul de aer condiționat care să direcționeze aerul prin fantele amplasate în plafon. Pentru a crește puritatea aerului, filtrele din interior și din sistemul montat în plagon trebuie schimbate mult mai frecvent decât recomandările inițiale.”

Cum funcționează în general un sistem de aer condiționat al unui autobuz/autocar?

Heinz Kiess: “Temperatua setată în zona pasagerilor este reglată folosind elemente de încălzire poziționate în aceeași zonă, sub scaune și în pereții laterali. Sistemul de aer condiționat montat în plafon și cel frontal ajută la menținerea temperaturii setate. Proporția de aer proaspăt și cel recirculat este reglată în funcție de condițiile din inteior și se activează din zona de control a spațiului pentru pasageri.

Aici aerul este filtrat prin filtrele interioare de aer instalate ca standard și echipate cu filtre active cu carbon. Aerul folosit este evacuat prin conducte separate. Ventilația activă se asigură că aerul din interior este împins pe aceste conducte și garantează astfel în permanență un flux de aer proaspăt.”

Cât de mare este riscul de infecție din cauza sistemului de aer condiționat?

Heinz Kiess: “Teoretic nu putem elimina complet posibilitatea infecției cu cornavirus prin intermediul sistemului de aer condiționat din autocar. Dar, din estimările noastre, riscul este foarte mic. Alți factori, precum nerespectarea regulilor elementare de igienă sau a regulilor de distanțare socială reprezintă un risc mai mare de infectare.

De aceea recomandăm respectarea regulilor de siguranță sanitară impuse și în cazul deplasărilor cu autocarul sau autobuzul. În plus, recomandăm șoferilor și operatorilor să se asigure că suprafețele din interior sunt dezinfectate în mod frecvent, mai ales cele cu care pasagerii intră frecvent în contact. De asemenea, recomandăm amplasarea de dispozitive cu soluții dezinfectante atât la intrarea în autobuz, cât și la interior.”

Există și alte măsuri de protecție, în special pentru șoferi?

Heinz Kiess: “Foarte mulți operatori au montat protecții suplimentare de plexiglas între cabina șoferului și zona pentru pasageri. Acest lucru oferă o protecție suplimentară pentru șofer. Lucrăm și noi și am implementat deja soluții similare.

Am primit multe solcitări, în special pentru autobuzele de oraș, și am decis să oferim în standard un astfel de sistem de protecție pe generațiile viitoare ale autobuzelor și autocarelor noastre. De asemenea, pentru modelele deja existente lucrăm la dezvoltarea unei soluții generale, care să poată fi montată ușor de toți clienții noștri, pe care să le oferim prin intermediul departamentului After Sales ca soluții retrofit.

Se lucrează intens la MAN Bus Modification Center, din Plauen, pentru a găsi soluții care să se potrivească cu toate vehiculele noastre. Avem deja câteva idei pe care le-am discutat cu partenerii noștri și așteptăm și câteva clarificări ale legislației la nivel internațional pentru a oferi tuturor partenerilor noștri cele mai bune soluții de pe piață.”

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.