LITUANIA A ATACAT LA CJUE PACHETUL MOBILITATE 1 Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
- Video
Lituania este prima țară din estul Europei care a intentat un proces la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) împotriva dispozițiilor Pachetului Mobilitate 1, care reglementează activitățile de transport.
Informația a fost oferită, în premieră, de către Boris Billich, CSO al Schmitz Cargobull, la conferința de presă a companiei germane producătoare de semiremorci din data de 03 septembrie 2020.
"Așa cum am aflat în această dimineață, Lituania a protestat împotriva Pachetului Mobilitate 1 și depus o plângere la Curtea de Justiție a Uniunii Europene.", a declarat Boris Billich.
Lituania și alte țări din estul și centrul Europei consideră inacceptabile unele dintre dispozițiile Pachetului Mobilitate 1, care a intrat în vigoare la 20 august 2020.
La o întâlnire cu reprezentanții transportatorilor desfășurată în partea a doua a lunii august 2020, ministrul Transporturilor din Lituania, Jaroslav Narkevic a declarat că o astfel de plângere era în curs de elaborare. El a adăugat că Lituania nu a decis încă dacă o va depune împreună cu ceilalte țări care se opun Pachetului Mobilitate 1 sau o va face singură.
"Am întreprins diverse acțiuni înainte pentru ca Pachetul Mobilitate 1 să nu intre în vigoare. Dar am spus că, dacă va fi adoptat, ne pregătim pentru apel și această acțiune este acum pusă în aplicare", a spus Narkevic.
Potrivit lui, guvernul lituanian intenționa să decidă în legătură cu depunerea unei astfel de plângeri și apoi să ordone Ministerului Justiției să o pregătească.
Printre dispozițiile Pachetului Mobilitate 1 care au intrat în vigoare pe 20 august 2020 se numără și obligația șoferului de a se odihni în afara cabinei camionului în timpul pauzei săptămânale de 48 de ore.
Narkevic a declarat că, luând în considerare răspândirea coronavirusului, petrecerea nopților în cabina unui camion este cea mai acceptabilă opțiune.
"Situația hotelieră este complicată, deoarece sunt puține hoteluri. În al doilea rând, proprietarii lor sunt prudenți cu privire la șoferi din cauza COVID-19", a spus el.
Agne Margeviciute, președintele consiliului de administrație al Alianței Internaționale de Transport și Logistică, spune că cerința de a se odihni în afara cabinelor camioanelor ar trebui suspendată temporar în contextul pandemiei.
"Instituțiile UE ar trebui abordate pentru a amâna cel puțin dispozițiile care au intrat în vigoare astăzi (joi, 20 august 2020, n.red), până când situația COVID-19 se îmbunătățește", a spus Margeviciute.
Parlamentul European a adoptat Pachetul Mobilitate 1 în iulie.
Cea mai controversată dispoziție este legată de obligația camioanelor de a se întoarce în țara de înmatriculare la fiecare opt săptămâni.
Europenii occidentali spun că returnarea obligatorie a camioanelor va contribui la combaterea practicii înregistrării companiilor de transport fictive în țările cu taxe mai mici.
Transportatorii lituanieni și guvernul spun că europenii occidentali încearcă să-și împingă concurenții din piață și că returnarea obligatorie a camioanelor va crește poluarea rutieră.
Video
Articole înrudite
- UNTRR: În 3 luni transportatorii români ar putea avea interzis la internațional!
- VIDEO. Oktoberfest 2024 la Schmitz Cargobull România
- Schmitz Cargobull investește în logistica afacerii cu piese de schimb
- Schmitz Cargobull salută proiectul pilot EcoDuo în Germania
- Schmitz Cargobull AG: Scania România - Partenerul de Service al Anului 2024