IRU, apel pentru parcări mai sigure și mai numeroase în UE Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Angajatorii, sindicatele și operatorii de parcări solicită Comisiei Europene să mențină o abordare concentrată în ceea ce privește certificarea, modernizarea, construirea și finanțarea parcărilor sigure și securizate pentru camioane în UE în următorii trei ani.
Într-o scrisoare comună adresată comisarului european pentru transporturi, Adina Vălean, Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF), Uniunea Internațională a Transportatorilor Rutieri (IRU) și Organizația Europeană a Parcărilor Sigure (ESPORG) au invitat Comisia Europeană să își continue eforturile de cofinanțare a parcărilor sigure și securizate pentru camioane (SSTPA) în Europa pentru perioada 2025-2027.
Crearea unei rețele de parcări sigure și securizate este un răspuns strategic pentru a aborda problema lipsei de șoferi în UE, făcând profesia mai atractivă și mai viabilă pentru șoferii actuali și potențiali. O parcare sigură și securizată este esențială pentru a spori bunăstarea șoferilor și pentru a le asigura acestora sprijinul și infrastructura necesare pentru a se dezvolta din punct de vedere profesional.
Cele trei organizații pledează pentru continuarea modernizării și dezvoltarea unor noi SSTPA-uri mai durabile și mai conectate, care vor contribui la crearea unei veritabile rețele europene.
Raluca Marian, director de advocacy al IRU EU, a declarat: "Deși suntem încurajați de recenta alocare de fonduri UE pentru parcări sigure și securizate pentru camioane, există o oportunitate semnificativă de a extinde această rețea în întreaga UE.
"Transportul rutier este coloana vertebrală a industriilor din UE. Atragerea și păstrarea șoferilor calificați este vitală pentru durabilitatea și eficiența sectorului. Asigurarea unor standarde minime de siguranță și igienizare în zonele de parcare este esențială pentru protejarea sănătății și bunăstării șoferilor profesioniști, îmbunătățind astfel condițiile de lucru ale acestora și făcând profesia mai atractivă."
"Îndemnăm statele membre și autoritățile regionale și locale să acorde prioritate condițiilor de muncă ale șoferilor noștri, precum și siguranței și securității încărcăturii. Suntem optimiști că următorul comisar european pentru transporturi va continua să se bazeze pe sprijinul puternic al comisarului Vălean și să intensifice în continuare eforturile noastre de îmbunătățire a acestor facilități esențiale", a adăugat ea.
Directorul general al ESPORG, Drik Penasse, a declarat: "Facem apel la Comisia Europeană să își continue eforturile de cofinanțare pentru SSTPA-uri, precum și să dezvolte o viziune pe termen mediu și lung în parteneriat cu principalele părți interesate din industrie."
"Aceste eforturi ar trebui să fie însoțite de adaptarea normelor de eligibilitate, inclusiv a programelor de promovare și de formare, pentru a permite tuturor părților interesate, în special investitorilor mai mici, parcărilor și companiilor de transport rutier interesate, să beneficieze de finanțarea UE", a adăugat el.
Cristina Tilling, șefa departamentului de transport terestru al ETF, a declarat: "Zonele de parcare sigure și securizate sunt extrem de importante pentru bunăstarea șoferilor. Șoferii au nevoie de odihnă și de facilități adecvate pentru o recuperare eficientă, mai ales având în vedere problema predominantă a oboselii șoferilor, care reprezintă un risc semnificativ pentru siguranța rutieră."
Sursa AICI