Instituțiile europene nu au ajuns la un compromis privind pachetul de mobilitate
- Scris de Administrator
- Imprimare
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR avertizează asupra faptului că lipsa unui compromis echilibrat privind pachetul mobilitate la nivelul instituțiilor europene menține incertitudinea legală a operațiunilor transportatorilor rutieri români pe piața europeană de transport rutier internațional.
Deși în luna iunie 2018, pachetul mobilitate a intrat într-o etapă crucială a procesului decizional la nivel european, totuși la un an de la publicarea sa și după negocieri lungi și extrem de dificile, instituțiile europene nu au reușit să ajungă la un compromis. Parlamentul European a respins pe 14.06.2018 mandatul de negociere propus de Comisia de Transport și Turism – TRAN cu privire la pachetul mobilitate, în timp ce Consiliul European nu a putut adopta o poziție cu privire la pachetul mobilitate, la ultima sa reuniune din 07.06.2018.
În acest context, nu pot începe negocierile între Parlamentul European și Consiliul European în vederea adoptării propunerilor Comisiei Europene de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, cuprinse în acest pachet. Pachetul mobilitate rămâne în negociere la nivelul Parlamentului European și al Consiliului European pentru cel de-al doilea semestru al anului 2018, când Austria va prelua Președinția Consiliului European, fiind urmată de România, la începutul anului 2019 -perioadă când se încheie mandatul actualului Parlament European și al Comisiei Europene, iar în mai 2019 vor urma alegeri pentru următorii 5 ani.
Reamintim că pachetul mobilitate 1, publicat pe 31.05.2017, cuprinde propuneri importante ale Comisiei Europene de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere – precum propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere, propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști, propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă. Propunerile cuprinse în pachetul mobilitate au fost realizate pe fondul protecționismului în creștere al Statelor Membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianței Rutiere, Comisia Europeană preluând multe dintre măsurile propuse de Alianța Rutieră precum aplicarea regulilor detașării – respectiv aplicarea salariilor minime din Vestul UE la șoferii profesioniști de transport rutier internațional, restricționarea cabotajului, obligația întoarcerii acasă a șoferilor și interzicerea repausului săptămânal normal în cabina vehiculului. În mod evident, sunt vizați transportatorii central și est-europeni, aceștia fiind și cei mai afectați de măsurile propuse, care vor conduce la o creștere semnificativă a costurilor lor de operare și la restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE.
Având în vedere importanța pachetului mobilitate pentru viitorul transportatorilor români în UE, UNTRR solicită Guvernului României și eurodeputaților români să apere interesele industriei de transport rutier din România, implicându-se activ în cadrul dezbaterilor europene pe marginea pachetului mobilitate și acționând în coordonare cu omologii lor din celelalte State Membre afectate de acțiunile Alianței Rutiere, în vederea negocierii unui compromis echilibrat.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?