Ilegalități din partea noului șef al CNAIR – nu și-a trecut salariul în declarația de avere Recomandat

Ilegalități din partea noului șef al CNAIR – nu și-a trecut salariul în declarația de avere

Un fost director general adjunct din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Sorin Scarlat, a fost numit director general, după demisia lui Narcis Neaga, potrivit unei decizii a Consiliului de Administraţie.

Directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, a anunţat pe 9 iulie că a decis să renunţe la funcţie, după ce premierul Viorica Dăncilă a solicitat cu o zi înainte revocarea lui Neaga, în urma unei analize a nou înfiinţatului Departament pentru dezvoltarea, promovarea şi monitorizarea proiectelor de investiţii în infrastructură.
Pe 10 iulie, Consiliul de Administraţie al CNAIR a anunţat numiea lui Scarlat în funcţia de director general.
„Consiliul de Administrație al CNAIR S.A. l-a desemnat astăzi, 10.07.2019, în funcția de Director General interimar al Companiei pe Sorin Scarlat, care până acum a ocupat funcția de Director General Adjunct al Direcției Dezvoltare Infrastructură Rutieră.
Sorin Scarlat este de profesie inginer constructor, specializat în construcţia de drumuri, poduri şi căi ferate.
A absolvit Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti în anul 2004 şi de atunci a lucrat în domeniul construcției de drumuri, poduri și autostrăzi atât în mediul privat cât și în cel public”, spune comunicatul CNAIR.

Doctorand la Căi ferate și drumuri
Scarlat este absolvent al Universității Tehnice de Construcții București, facultatea de Căi ferate, Drumuri și Poduri. Între 2004 și 2005 a realizat studii aprofundate în domeniu construcțiilor tot la Universitatea Tehnică de Construcții București, dar la Facultatea de Construcții Civile, Industriale și Agricole. La aceceași faculte, în 2016 s-a înscris la doctorat în domeniul „Inginerie civilă și instalații”. A urmat cursuri FIDIC la Facultatea de Căi Ferate Drumuri și Poduri.
Potrivit, propriului CV, Scarlat a lucrat și la stat și în privat:
- iulie 2004 - septembrie 2005: manager de proiecte la Romstrade unde s-a ocupat de coorodnarea activităților tehnice pentru proiecte de infrastructură rutieră – extindere la 4 benzi DN7 București – Bâldana, Reabilitare Centura sud București.
- septembrie 2005 - 2008: manager de proiecte la CNAIR unde s-a ocupat de coorodnarea activităților tehnice și economice pentru proiecte dde infrastructură rutieră autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea (valoare contract 2,8 miliarde lei fără TVA).
- februarie 2008 – noiembrie 2008: Asocierea UMB Spedition – PA&CO – Euroconstruct. A fost inginer pentru coordonarea activității servicului tehnic pentru proiecte de infrastrctură rutieră, Autostrada București – Ploiești (km 19 -62).
- Iunie 2011 – mai 2014. Adjunct manager proiect în cadrul Asocierii Astaldi – Euroconstrtcut Trading – Alstom pentru coordonarea activtăților tehnice și economice pentru proiectarea infrartructură rutieră autostrada Orăștie – Sibiu (lot 4).
- Ianuarie 2014 – octombrie 2014: manager proiect în cadrul consorțiului Switellsky – Alstom – Strabag – Arcada – Euroconstruct. S-a ocupat de coordonarea activităților tehnice și economice pentru proiecte de infrastructură feroviară, secțiunea Vinșu de Jos – Simeria, tronosn Blandiana – Aurel Vlaicu, valoare contract – 1,6 miliarde lei fără TVA.
- Octombrie 2014 – august 2016: Coordonator activitate la SFI Construction engineering group pentru „coordonarea acyivităților din tehnice pentru proiecte de infrastructură rutieră”
- August 2016 – februarie 2017: Inginer CNAIR unde s-a ocupat de gestionarea proiectelor de infrastructurtă rutieră (contracte de execuție lucrări și contracte de consultanță, Autostrada București – Ploiești, Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj - Oradea).
- Februarie 2017 – mai 2018. Director Adjunct Direcția Dezvoltare Autostrăzi și Drumuri Expres în cadrul CNAIR. S-a ocupat de gestinarea proiectelor de infrastructură (contracte de execuție lucrări și contracte de consultanță, Autostrada Sebeș - Turda, Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj - Oradea).
- Mai 2018 – prezent: Director General Adjunct la Direcția Generală de Dezvoltare Infrastrtructura Rutieră din cadrul CNAIR.

Câteva concluzii:
1. A fost promovat o dată cu venirea la putere a lui Narcis Neaga (mai 2018)
2. O mare bilă albă – a terminat o facultate de specialitate și pare să fi continuat specializarea în acest domeniu, azi fiind doctorand.
3. A lucrat și în cadrul CNAIR dar și la privat cu multe firme din sectorul transporturilor, ceeace iarăși este o bilă albă.
4. Atât la CNAIR dar și în cadrul companiilor de construcții private a lucrat la proiecte care fie nu s-au finalizat, fie au fost amânate cu ani de zile. În cadrul CNAIR s-a ocupat de autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea timp de cinci ani. În acest moment, se lucrează, potrivit documentelor oficiale pe mai puțin de 100 de kilometri. Cu o lungime de 415 kilometri, Autostrada Transilvania a fost deschisă abia pe un sfert. Contractul cu Bechtel a fost semnat în anul 2004, pentru suma de 2,2 miliarde euro. Ulterior însă, sumele au crescut, vehiculându-se o valoare cuprinsă undeva între cinci și șapte miliarde de euro (aproximare din decembrie 2009). Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autoritățile au început reanalizarea contractului încheiat de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit inițial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an. Cum în 2011lucrările trenau în continuare, Ministerul Transporturilor a cerut renegocierea contractului. Sorin Scarlat s-a ocupat de acest proiect din partea CNAIR fix în perioada în care lucrările au stagnat (2005 – 2008).
5. Scarlat a lucrat pentru firme private: Romstrade, Astaldi, UMB Spedition, Euroconstruct, PA&Co unele dintre ele conduse de așa numiții „regi ai asfaltului” din anii 2000, cunoscuți mai degrabă pentru că știau să încaseze bani dar să facă lucrări cel mult de mântuială. Peste un an fost manager de proiecte la reabilitarea Centurii sud a Capitalei. Această porțiune arată, azi, deplorabil circulându-se pe o singură bandă. A lucrat o perioadă pe Autostrada Ploiești – București inaugurată și ea cu mari întârzieri. Timp de trei ani a fost, din partea Astaldi, adjunct manager de proiect pe lotul 4 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu. Aici întârzierea a fost de numai jumătate de an.

Ce bogății are
Potrivit Decalarației sale de avere, Sorin Scarlat are un teren la Sibiu și unul foarte mic (12 mp) la București. El deține un apartament în Capitală de 70 de metri pătrați. A achiziționat un autovehocul Honda din anul 2018 și deține o colecție de ceasuri și obiecte de artă estimate la 67 mii lei. Are 11.000 lei în bancă și 51 de mii la un fond de pensii private. De asemenea, are datorii de 57 mii euro și 140 mii de lei.
Sorin Scarlat nu și-a trecut sumele de bani încasate de la CNAIR. Ca și Neaga a preferat să le șteargă cu o carioca, lucru ilegal. Revista TIR îi amintește și noului Director al CNAIR că publicarea salariului în declarația de avere este obligatorie.
Potrivit legii, publicarea declarațiilor de avere este obligatorie. „Nerespectarea obligaţiilor prevăzute de lege de către persoanele desemnate să asigure implementarea prevederilor legale privind declaraţiile de avere şi de interese constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 50 lei la 2.000 de lei“, potrivit Legii 76 din 2010. Ghidul de completare al declarațiilor de avere și interese spune că persoanele responsabile „asigură afişarea şi menţinerea declaraţiilor de avere şi ale declaraţiilor de interese pe pagina de Internet a instituţiei, dacă aceasta există, sau la avizierul propriu, în termen de cel mult 30 de zile de la primire”.

 

 

 

 

-

.

 

decla avere
istoric
cv
etc

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.