H2Accelerate - proiect european emblematic pentru camioanele pe hidrogen a fost lansat la Bruxelles Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
UNTRR - Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România, alături de IRU și asociațiile profesionale de transport rutier din Italia și Austria s-au alăturat proiectului H2Accelerate TRUCKS pentru a promova decarbonizarea camioanelor pe distanțe lungi în întreaga Uniune Europeană.
UNTRR, IRU - Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere și asociațiile profesionale membre IRU - FIAP (Italia) și Camera Economică Austriacă (prin AISO, membru IRU), s-au alăturat unuia dintre cele mai mari proiecte pentru vehicule cu emisii zero din UE.
H2Accelerate TRUCKS, care este format din producători de hidrogen, operatori de infrastructură și producători de vehicule, va testa 150 de vehicule grele cu hidrogen pe principalele coridoare nord-sud care leagă Scandinavia de Italia.
UNTRR a participat la întâlnirea de lansare a H2Accelerate TRUCKS, proiect cheie finanțat de UE pentru implementarea camioanelor cu hidrogen, condus de parteneriatul H2Accelerate.
Secretarul General UNTRR Radu Dinescu a declarat: „ Având în vedere obiectivele europene ambițioase ale Pactului Verde European și ale pachetului Fit for 55, presiunea asupra sectorului de transport rutier este foarte mare, pentru atingerea țintelor de decarbonizare stabilite de UE. ÜNTRR este onorată să se alăture proiectului H2Accelerate și să sprijinire activitățile de diseminare a rezultatelor proiectului în România și Europa Centrală și de Est, pentru promovarea implementării concrete a camioanelor pe hidrogen în transporturile rutiere ."
Colaboratorii proiectului – Daimler Truck, Everfuel, Volvo și membrii asociați IRU Iveco Group, Shell și TotalEnergies – lucrează împreună pentru a permite utilizarea hidrogenului pentru decarbonizarea transportului de mărfuri pe distanțe lungi în toată Europa.
Parteneriatul H2Accelerate a asigurat, de asemenea, finanțare pentru realizarea a opt stații de realimentare cu hidrogen de mare capacitate prin instrumentul de finanțare al UE „Connecting Europe Facility”.
Industria are nevoie de o rețea europeană densă de încărcare și realimentare pentru a se decarboniza, continuând să sprijine clienții și comerțul în UE și nu numai.
Importanța dosarelor legislative UE precum Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi (AFIR) și standardele de CO2 pentru vehiculele grele vor fi esențiale în facilitarea lansării vehiculelor cu emisii zero.
Articole înrudite
- VIDEO. Vulcangas: prima stație de LNG și Bio-LNG din România
- VIDEO. Șeful Iveco România: despre anul 2024 și combustibilii alternativi
- UNTRR: În 3 luni transportatorii români ar putea avea interzis la internațional!
- Acțiunea BARIERA la frontiera Nădlac II și alte două PTF-uri. Sute de camioane și autocare au fost controlate
- UNTRR cere extinderea cu doi ani a termenului limită de retro-echipare cu tahograf inteligent 2