Sute de milioane euro pentru puncte de încărcare pentru camioane. Unele, în România Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare

Comisia Europeană a selectat 39 de proiecte care vor crea noi stații de încărcare și stații de alimentare cu hidrogen, precum și vor contribui la decarbonizarea aeroporturilor și porturilor. Mai exact, Comisia a alocat o finanțare de aproape 422 de milioane de euro.
Aceste proiecte au fost selectate ca parte a celei de-a doua etape a Facilității pentru infrastructura combustibililor alternativi (AFIF), care a fost lansată oficial în luna februarie a anului trecut.
În ceea ce privește încărcarea vehiculelor electrice, această rundă de finanțare va sprijini instalarea a aproximativ „2 500 de puncte de reîncărcare electrică pentru vehicule ușoare și 2 400 pentru vehicule grele de-a lungul rețelei europene de drumuri TEN-T”, scrie Comisia Europeană.
Cel mai mare proiect implică construirea a 64 de parcuri de încărcare pentru camioane în Austria, Belgia, Germania, Danemarca, Franța, Italia, Țările de Jos, Suedia și Spania.
Un total de 256 de puncte de încărcare MCS și 236 de puncte de încărcare CCS sunt subvenționate pentru aceste parcuri de încărcare. Într-un al doilea proiect, UE sprijină, de asemenea, construirea a 28 de puncte de încărcare MCS și a 28 de puncte de încărcare CCS pentru camioane electrice într-un total de șapte parcuri de încărcare din Polonia.
Din punct de vedere german, EDIR iese, de asemenea, în evidență. Abrevierea vine de la „E.ON Drive Infrastructure”, iar UE sprijină două dintre proiectele lor cu un total de 45 de milioane de euro.
UE finanțează două proiecte EDRI.
Primul proiect prevede instalarea a 708 puncte de încărcare pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare, precum și a 126 de puncte de încărcare pentru camioane și autobuze electrice în Republica Cehă, Ungaria, Polonia, România, Bulgaria și Slovacia. Infrastructura de încărcare va fi instalată de-a lungul coridoarelor de transport europene, în centre urbane și, eventual, în parcări sigure. Inițiativa va fi completată de un proiect dublu Drive-E General pentru infrastructura de încărcare din Germania, Austria, Italia, Țările de Jos, Danemarca, Suedia și Lituania.
EDIR va instala 224 de puncte de încărcare pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare și 301 stații de încărcare pentru camioane și autobuze electrice în aceste țări.
După cum s-a menționat mai sus, Comisia Europeană va finanța, de asemenea, infrastructura H2 și decarbonizarea aeroporturilor și a porturilor. În special, 35 de stații de alimentare cu hidrogen vor fi înființate ca urmare a finanțării. Compania germană Air Products, de exemplu, va primi aproximativ 6,3 milioane de euro pentru a înființa două stații de alimentare cu H2 „la scară largă” în Germania. În Spania, HVR Energy dorește să înființeze un total de 20 de stații de alimentare cu hidrogen „de-a lungul rețelei TEN-T în mai multe noduri urbane”. O inițiativă finanțată cu 4,2 milioane de euro.
Articole înrudite
- Autostrada Pitești - București, plină de gropi. Cine e vinovat?
- 200.000 lei amendă pentru o firmă care a tractat un camion. De ce a fost acuzată?
- Ce amendă uriașă a primit un șofer de camion prins cu lemne?
- Un camion cu deșeuri s-a răsturnat
- ANALIZĂ Vânzările de vehicule comerciale din Europa, în declin în 2025