Girod - produse de o calitate dubioasă cumpărate constant de CNAIR Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
De o perioadă de timp publicaţia noastră se ocupă de informarea cititorilor cu privire la semnalizarea rutieră, aspect care are un impact major asupra siguranţei circulației.
Până acum am prezentat cu prioritate marcajele rutiere, unde am constatat că problemele identificate sunt tratate în mod fundamental diferit.
Nu contează starea necorespunzătoare a lucrărilor de marcaj, importanţă are relaţia personală dintre executanţi şi cei cu putere de decizie de la nivelul administratorilor drumurilor.
În ultimul caz prezentat am arătat cum structuri teritoriale din cadrul CNAIR tratează diferit problemele existente.
Astfel pentru întârzierea nejustificată a execuţiei lucrărilor de marcaj de pe raza DRDP Craiova, această instituţie a emis document constatator negativ executantului Dumava.
Însă la DRDP București, odată cu instalarea noului director regional, DUMAVA, deși nu a executat nici o lucrare dintre cele comandate în cei doi ani de la semnarea acordului-cadru, impune tipul de marcaje pe care "ar fi dispus" să-l execute.
Aceeaşi situaţie o regăsim şi în cazul semnalizării verticale, adică a indicatoarelor şi altor mijloace de semnalizare rutieră.
De peste 10 ani este bine cunoscut la nivelul CNAIR modul în care societatea Girod Semnalizare Rutieră derapează constant de la cerinţele minime pe care produsele sale de semnalizare rutieră ar trebui să le îndeplinească, cerinţe tehnice obligatorii de respectat conform Codului rutier şi normelor în vigoare.
Consecinţele deosebit de periculoase ale acestor derapaje au fost semnalate de către utilizatorii drumului public, constructori de drumuri, mass media, dar chiar şi de către unităţile subordonate ale CNAIR.
Cu toate acestea şi în ciuda obligaţiilor legale care îi revin, când este vorba despre isprăvile Girod Semnalizare Rutieră, CNAIR pare complet anesteziată. Ba, mai mult, Girod este în continuare în graţiile CNAIR, fiind acceptată în continuare ca furnizor atât al constructorilor care au contracte pe drumurile naţionale, cât şi direct în contractele de achiziţie ale CNAIR.
Însă, ca la marcaje, "năzdrăvăniile" firmei Girod nu sunt tolerate de toţi factorii implicaţi în domeniu.
Dacă CNAIR dă dovadă de iresponsabilitate şi nu are încă nicio reacţie - urmare și a faptului că este "inundată" de adrese, sesizări, explicații, mai mult sau mai puțin pe lângă subiect, ale Girod-, nu acelaşi lucru se poate spune despre Inspectoratul de Stat în Construcţii (ISC) sau Consiliul Judeţean Dâmboviţa.
Încă din decembrie 2013, ISC a dispus măsuri de interzicere a introducerii pe piaţă a produselor Girod:
În februarie 2023, CJ Dâmboviţa a dispus înlocuirea indicatoarelor rutiere fabricate de Girod pe zeci de km de drumuri reabilitate.
CNAIR a avut nenumărate situaţii în care ar fi trebuit să procedeze la fel:
- în 2015 - DN1C, A2 interchange Medgidia şi Autostrada Arad- Nădlac;
- în 2016 - Centura Ocolitoare a Sucevei şi Autostrada - Lugoj-Deva;
- în 2019 - Autostrada A3 Turda-Gilau;
- în 2020 - Gilău Nodul rutier dintre DN1 şi A3;
- în 2022 - Autostrada A1 Arad-Nădlac.
Iar exemplele pot continua!
Dacă pe CNAIR nu o interesează cum se risipesc banii publici pe produsele neconforme ale lui Girod, poate ar trebui măcar să se gândească la consecinţele inclusiv de natură penală prevăzute de art. 5 alin. 6 din OUG 195/2002 ca urmare a semnalizării necorespunzătoare a drumului public.
DN1C
A2 interchange Medgidia
Arad-Nădlac
Centura Ocolitoare Suceava
Autostrada Lugoj-Deva
A3 Turda-Gilău
Gilău Nodul rutier dintre DN1 şi A3
Autostrada A1 Arad-Nădlac