Germania construiește 350 de încărcătoare rapide pentru camioane electrice Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Guvernul german a aprobat construirea unei rețele de încărcare rapidă dedicată camioanelor electrice grele. Proiectul, denumit "Power to the Road", va prevedea instalarea a 350 de încărcătoare rapide în stații de service și zone de odihnă selectate, asigurând acoperirea cu încărcare a 95% din rețeaua de autostrăzi din Germania.
Electrificarea rapidă a vehiculelor comerciale scoate la iveală o lacună în ecosistemul de încărcare: majoritatea stațiilor de încărcare sunt concepute pentru a găzdui vehiculele electrice de mărimea unui autoturism, nu și vehiculele electrice ușoare, cu atât mai puțin camioanele grele electrificate.
În prezent, 71% din mărfurile din Germania sunt transportate pe șosea. Camioanele, alimentate aproape exclusiv cu motorină, reprezintă o treime din emisiile totale din transporturile țării.
Datorită motoarelor mai puțin poluante, emisiile de CO2 ale camioanelor au scăzut cu 8,4% pe kilometru începând din 1995. Cu toate acestea, din cauza creșterii kilometrajului, emisiile totale de CO2 ale camioanelor au crescut cu 21%.
Sursa AICI
Potrivit autorității germane pentru traficul rutier, KBA, doar 2,1% din vehiculele comerciale din țară sunt alimentate cu energie electrică.
Camioanele electrice mari sunt relativ noi pe piață și pot costa de două ori mai mult decât echivalentele lor diesel. Cu toate acestea, costul pe kilometru este mai mic pentru camioanele electrice și acestea sunt scutite de taxele de drum din Germania. Experții prevăd o creștere puternică a vânzărilor de camioane electrice.
Pentru a accelera această tendință, ministerele germane ale transporturilor și economiei colaborează acum cu operatorii de rețea și cu BDEW, asociația sectorială a industriei energetice germane, pentru a construi o rețea de încărcătoare rapide pentru camioane. Licitațiile pentru aproximativ 130 de locații vor avea loc la sfârșitul verii.
"Încărcarea în gama de megawați direct pe autostradă va deveni un standard", a declarat Volker Wissing, ministrul german al transporturilor.
"Scopul rețelei este, de asemenea, de a permite camioanelor să funcționeze numai cu energie electrică ecologică", a adăugat Robert Habeck, ministrul german al economiei.
"Power to the Road" este o piatră de temelie a strategiei Germaniei de decarbonizare a sectorului său de transport până în 2045. Ca obiectiv intermediar, Germania dorește ca, până în 2030, o treime din transportul rutier greu să funcționeze cu energie electrică sau cu combustibili produși cu ajutorul energiei electrice (cum ar fi metanul sintetic sau hidrogenul).
Proiectul se aliniază eforturilor generale ale UE de a reduce emisiile generate de transportul rutier. Anul trecut, UE a impus instalarea de încărcătoare rapide la fiecare 60 km de-a lungul autostrăzilor din întreaga UE până la sfârșitul anului 2025. Fiecare stație ar trebui să aibă o putere totală de 400 kW pentru autoturisme și vehicule utilitare ușoare și de 600 kW pentru vehiculele grele.
În plus, Germania lucrează la implementarea unei rețele de 9 000 de încărcătoare de mare putere (HPC) pentru vehicule electrice și vehicule utilitare ușoare, la un cost de 1,9 miliarde EUR. Această rețea ar trebui să fie operațională până în 2026.
Rețeaua de încărcare rapidă a camioanelor va contribui într-o oarecare măsură la îndeplinirea cerinței UE de a furniza infrastructură de încărcare rapidă pentru camioanele cu baterii electrice la fiecare 60-100 km de-a lungul principalelor autostrăzi. Aceasta face parte din obiectivul UE de a avea un milion de încărcătoare publice până în 2025 și trei milioane până în 2030, pentru a sprijini obiectivul "Fit for 55" de reducere a emisiilor în întreaga UE cu cel puțin 55% până în 2030.