DRUM REABILITAT ÎN ZECE ANI PENTRU A MERGE MAI REPEDE CU 6 KILOMETRI PE ORĂ
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
În 2009 începeau lucrările la reabilitarea drumului Rovinari-
Petroșani, care străbate Defileu Văii Jiului. Lucrările nu
sunt nici acum finalizate.
„Modernizarea DN 66 pe segmentul Rovinari-Petroșani (77
km), ruta ce străbate Parcul Național Defileul Jiului, ar trebui să
îmbunătățească condițiile de transport pentru călători și mărfuri,
să dezvolte economic comunitățile de pe traseu și să
decongestioneze traficul pe durate care depășesc sensibil ora
de vârf. Dar aceste deziderate încă nu pot fi atinse. Deși
contractele de execuție au fost semnate acum șase ani (2012),
iar proiectul ar fi trebuit finalizat acum patru ani (2014, n.red),
pe anumite porțiuni lucrările mai pot dura cel puțin un an. Și
asta pentru că dincolo de întârzierile determinate de
necesitatea unor consolidări și reconsolidări ale versanților în
mai multe puncte, astfel încât să nu mai existe căderi de stânci,
o revizuire a acordului de mediu din 2012 a făcut imposibilă
realizarea parcării de la Mânăstirea Lainici și reabilitarea
podului de peste Jiu”, scria, în iulie anul trecut, publicația Ziarul
Văii Jiului.
Se semnează noi contracte
Predicția publicației a fost confirmată de un anunț recent al
Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere
care a anunțat că va trebui „să umble” la bani. „CNAIR, în
calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor, în calitate
de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat, în data
de 12.04.2019, Actul Adițional nr.3, la Contractul de Finanțare
nr. 90/21.07.2017, pentru proiectul -Reabilitare DN66,
Rovinari-Petroșani, km 48+900-km 126+000”.
Prin semnarea Actului Adițional nr.3 se modifică Articolul nr. 3-
Valoarea totală a Contractului de Finanțare este de
118.663.828,29 lei și va fi finanțat din Programul Operațional
Infrastructura Mare 2014-2020, astfel: 85% contribuția Uniunii
Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională-
79.910.374,36 lei, 15% cofinanțare proprie- 14.101.830,75 lei,
restul de 24.651.623,18 lei reprezentând cheltuieli neeligibile
inclusiv TVA.
Noroc de la Bruxelles
De fapt, doar o minune și îngăduinnța Comisiei Europene a
făcut să nu venim cu bani de acasă. În fapt, drumul a fost dat în
lucru în 2009, iar, în 2013, au început lucrările, dar parcursul
lucrărilor a fost unul extrem de anevoios. Cum nu s-a reușit
finalizarea în timp a obiectivului, a fost nevoie de o derogare
acceptată de Bruxelles. Deși finalizarea lucrărilor a fost mult
întârziată, finanțarea nu a fost pierdută, banii fiind transferați în
actuala perioadă de programare, de la POS Transport la POIM
2014-2020.
Cu toate acestea, potrivit unor documente ale CNAIR,
rezultatele nu ar fi foarte spectaculoase pentru șoferi, care vor
câștiga destul de puțin timp: „Obiectivul principal al
proiectului "Reabilitarea DN66 Rovinari-Petroșani, km 48+900-
km 126+000" constă în reabilitarea a 68,748 km de drum
european, 25 poduri și pasaje, precum și construcția a 2 poduri
noi. Realizarea obiectivului principal va duce la creșterea
vitezei medii de deplasare de la aprox. 53 km/h (în 2013) la
aprox. 59 km/h (în 2016), reducerea timpului de călătorie cu
aproximativ 9%, reducerea numărului de accidente cu
aproximativ 10% scăderea poluării la toate nivelele în zonele
prezent tranzitate și, nu în ultimul rând, la realizarea unei căi de
comunicate moderne între Rovinari și Petroșani”, arată CNAIR.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?