De ce documente, licențe și permise au nevoie transportatorii din UE care merg în UK Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Marea Britanie a ieșit din UE la 1 ianuarie 2021. Guvernul britanic a elaborate un Ghid cu Îndrumări pentru companiile de transport și conducătorii auto comerciali care transportă mărfuri între Marea Britanie (Anglia, Scoția și Țara Galilor) și Uniunea Europeană.
Aceste îndrumări sunt destinate transportatorilor și conducătorilor auto comerciali care transportă mărfuri între Marea Britanie (Anglia, Scoția și Țara Galilor) și Uniunea Europeană (UE). Ele vă indică ce trebuie să faceți începând cu data de 1 ianuarie 2021.
De ce documente, licențe și premise au nevoie transportatorii din UE
Licența de comunitate
Operatorii UE trebuie să fie autorizați de către propria lor țară în care sunt stabiliți și să poarte cu ei permanent o copie a licenței de comunitate. Aranjamentele de operare în Regatul Unit de la 1 ianuarie 2021 fac obiectul negocierilor în curs. Această broșură va fi actualizată referitor la acest subiect cât de curând posibil.
Cabotaj
Operatorii UE pot continua să efectueze cabotajul în Regatul Unit. Acest subiect este de asemenea supus rezultatelor negocierilor dintre UE și Regatul Unit. Această broșură va fi actualizată referitor la acest subiect cât de curând posibil.
Conducătorul auto și documentația vehiculului
Operatorii din UE care își desfășoară activitatea spre, dinspre sau prin Regatul Unit vor trebui să dețină o dovadă de asigurare auto pentru vehiculul sau remorca lor. O carte verde sau o altă dovadă a asigurării auto vor fi recunoscute în Regatul Unit.
Comercianți
Este responsabilitatea comerciantului de a întocmi declarațiile vamale și de a oferi documentele corecte companiei de transport și conducătorului auto. Aceasta se poate face în mod direct sau printr-o terță parte, de exemplu, un expeditor de mărfuri, o companie de logistică sau un agent vamal.
Compania de transport
Compania de transport trebuie să se asigure că șoferul ei are toate documentele și informațiile vamale necesare precum și alte acte necesare.
Compania de transport trebuie, de asemenea, să se asigure că șoferii știu ce documente trebuie să prezinte în fiecare etapă a călătoriei lor, inclusiv:
- inspecțiile rutiere premergătoare deplasării – verificări pentru a demonstra disponibilitatea la frontieră
- la porturi sau la terminale de tren
- la posturile vamale
Conducătorul auto
Conducătorul auto trebuie să poarte în mașină documentația și informațiile oferite de către compania de transport, pe toată durata călătoriei. Aceasta include, de asemenea, documentația și informațiile necesare îndeplinirii cerințelor statelor membre UE. Aceasta pentru că fiecare deplasare de mărfuri din UE spre Regatul Unit este atât o deplasare de export pentru autoritățile din UE, cât și una de import, pentru autoritățile din Regat.
Este vital ca toți conducătorii auto să știe ce documentație și informații sunt necesare și unde, când și cum vor fi prezentate și verificate.
Când ești obligat să vizitezi un IBF
Facilitățile pentru frontiera interioară (IBF) sunt locuri guvernamentale din Regatul Unit în care pot avea loc verificări vamale și de documente în afara porturilor. IBF-urile vor fi operaționale din 1 ianuarie 2021.
La IBF-uri se vor verifica următoarele deplasări:
- Convenție comună de tranzit (CTC), cunoscută și ca Tranzit
- Carnetul ATA
- Carnet Transports Internationaux Routiers (TIR)
- Convenția comerțului internațional al speciilor florei sau faunei sălbatice pe cale de dispariție (CITES)
Transportatorii pot fi nevoiți să meargă la o IBF dacă:
- au intrat în Regatul Unit sau plănuiesc să iasă din Regatul Unit prin Dover, Eurotunel sau Holyhead și au nevoie:
- să înceapă sau să încheie o deplasare CTC
- de verificări CITES
- de ștampilarea unui carnet ATA sau TIR
- au fost îndrumați acolo pentru că nu sunt pregătiți de trecerea graniței
- au fost îndrumați acolo pentru inspectarea documentelor sau a încărcăturii.