Danemarca nu va sancționa încălcările regulilor din Pachetul Mobilitate. Amenzi, după 1 mai Recomandat

Danemarca nu va sancționa încălcările regulilor din Pachetul Mobilitate. Amenzi, după 1 mai

Danemarca tocmai a anunțat o perioadă de tranziție de trei luni în aplicarea măsurilor din Pachetul de mobilitate votat de Bruxelles vara trecută. Motivul: „multele ambiguități”. Nu va sancționa încălcările până în luna mai viitor.  

„Încălcările noilor reguli vor fi supuse unei amenzi în Danemarca doar de la 1 mai 2022 ”, așa a decis Danemarca.

Reamintim punctele principale ale acestui pachet rutier:

Condiții de muncă mai bune pentru șoferi

  • Noile reguli vor contribui la asigurarea unor condiții de odihnă mai bune pentru șoferi și le vor permite să petreacă mai mult timp acasă.
  • Companiile vor trebui să își organizeze programul astfel încât șoferii de transport internațional de marfă să se poată întoarce acasă la intervale regulate (la fiecare trei sau patru săptămâni în funcție de programul de lucru).
  • Perioada de odihnă obligatorie la sfârșitul săptămânii, cunoscută sub denumirea de repaus săptămânal obișnuit, nu poate fi luată în cabina camionului. În cazul în care această perioadă de odihnă este luată departe de casă, compania trebuie să plătească cheltuielile de cazare.

    Concurență mai loială și lupta împotriva practicilor ilegale

    • Tahografele vehiculelor vor fi folosite pentru a înregistra trecerile frontierei pentru a combate frauda.Limitele actuale de cabotaj rămân aceleași (trei operațiuni în șapte zile). Pentru a evita cabotajul sistematic, va exista o perioadă de patru zile înainte ca mai multe operațiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeași țară cu același vehicul.
    • Pentru a combate utilizarea companiilor de tip cutie poștală, companiile de transport rutier ar trebui să aibă activități substanțiale în statul membru în care sunt înregistrate. Noile reguli vor cere, de asemenea, ca camioanele să se întoarcă la centrul de operațiuni al companiei la fiecare opt săptămâni.
    • Deoarece vehiculele comerciale sunt din ce în ce mai folosite pentru a furniza servicii de transport internațional, utilizarea vehiculelor comerciale ușoare de peste 2,5 tone va fi, de asemenea, supusă standardelor UE pentru operatorii de transport, inclusiv echiparea autoutilitarelor cu tahograf.

    Reguli clare privind detașarea șoferilor

    • Noile reguli privind detașarea șoferilor vor oferi un cadru legal clar pentru a evita diferențele de abordări naționale și pentru a asigura o remunerație echitabilă pentru șoferi.
    • Regulile de detașare se vor aplica operațiunilor de cabotaj și transport internațional, cu excepția operațiunilor de tranzit, bilaterale și bilaterale cu o încărcare sau descărcare suplimentară pe direcție (pot fi adunate împreună: de exemplu, niciunul la unul dus și două la întoarcere).
Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.