Cum arată avionul național al României

Cum arată avionul național al României

A doua aeronavă Boeing 737-800 NG va intra în flota TAROM în cursul săptămânii viitoare, iar până la finele anului vor veni alte două aeronave de lung curier pentru a deschide rute noi spre China şi SUA, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la evenimentul prilejuit de prezentarea noii aeronave, "Sarmizegetusa", de tip Boeing 737-800 NG, care va face parte din flota TAROM.

"Astăzi avem prima aeronavă, 'Sarmizegetusa', care a intrat în flota TAROM. Săptămâna viitoare va veni şi cea de-a doua aeronavă. Sunt aeronave noi. Un lucru foarte important de menţionat este că au o autonomie mai lungă şi anume putem călători de la Bucureşti circa 6.000 de kilometri fără să se facă nicio escală pentru alimentare. De asemenea, vorbim de fiabilitatea aeronavei şi consumul eficient de combustibil al acestei aeronave şi, totodată, cel mai modern design pentru avioanele din clasa sa", a spus Cuc.

La rândul său, directorul general al companiei TAROM, Eugen Davidoiu, prezent pe Aeroportul Henri Coandă, a precizat că cea de-a doua aeronavă se va numi "Marea Unire".

"A doua aeronavă se va numi 'Marea Unire'. A fost dorinţa acţionarului nostru şi va simboliza 100 de ani de la Unirea Principatelor Române. Va ajunge săptămâna viitoare. Practic, ea va pleca în data de 25 mai din SUA, de la Seattle, va ateriza în Marea Britanie unde va fi - pentru că este albă - va fi branduită TAROM şi va veni pe pământ românesc săptămâna viitoare", a menţionat Davidoiu.

În ceea ce priveşte preţurile lunare pentru leasing pe care TAROM le va plăti, ministrul a dat asigurări sunt cele practicate pe piaţă, refuzând să menţioneze nivelul acestora pe motiv că în contract există o clauză de confidenţialitate.

"Preţurile lunare pentru leasing sunt conform preţurilor de pe piaţă. Este o clauză de confidenţialitate. Indiferent cu ce firmă s-ar fi încheiat acest contract, este o clauză de confidenţialitate. S-a negociat cu toţi actorii mari de pe piaţă. Avioanele au fost luate în dry-lease, pe o perioadă de 10 ani, şi vă asigur că preţul este preţul pieţei pentru aceste aeronave", a spus şeful de la Transporturi.

"Această cifră este confidenţială. Mi-ar face plăcere să vă dovedesc - şi va veni vremea când vă vom dovedi - că aceste preţuri sunt preţurile pieţei. Sunt avioane noi", a adăugat şi Eugen Davidoiu.

În acest context, ministrul Transporturilor a subliniat că achiziţia celor două aeronave era necesară, în condiţiile în care, în cursul anului trecut, au fost scoase din operare două Airbus-uri 310 .

"Din păcate managementul de anul trecut nu s-a preocupat să le înlocuiască în momentul în care au ieşit, dar iată că acum acest lucru s-a produs şi ele vor intra în operare de pe 19 iunie", a arătat Răzvan Cuc.

În schimb, directorul general al TAROM a explicat că aeronava va intra în operare mai repede decât era programat (19 iunie 2017).

"Ieri am stabilit că ea va intra mai devreme, datorită faptului că este mult mai eficient să introducem această capacitate mai repede în operare. Încercăm, practic, într-o săptămâna, dar asta nu ţine de noi, ci de autorizările pe care aeronava trebuie să le obţină: înmatricularea etc. Prima cursă va fi Madrid şi va mai opera câteva zboruri pe săptămână în Tenerife, Tel Aviv, Larnaca, Alicante, Amsterdam, Valencia. Aceste rute vor fi operate de ambele aeronave", a precizat Eugen Davidoiu.

Potrivit acestuia, prin retragerea din flotă a celor două aeronave Airbus A310 TAROM a pierdut capacităţi însemnate şi nu a mai putut opera o serie de rute din orarul de vară.

"TAROM a pierdut nişte capacităţi însemnate, două avioane care incubau peste 20% din capacitatea flotei, din scaune. Asta a dus ca, în 2017, în cadrul programului de vară al companiei, să fie rute pe care TAROM-ul nu le-a mai putut opera. Totuşi, faţă de scăderea capacităţii, TAROM a reuşit prin rotaţia avioanelor să recupereze din lipsa de capacitate şi asta a dus de multe ori, poate, la întârzierea unora din aeronave, din cauza rotaţiei", a menţionat acesta.

Ministrul Transporturilor a subliniat că "Sarmizegetusa" este prima aeronavă care intră în flota TAROM după zece ani potrivit Agerpres.

"De zece ani, niciun avion de tip jet nu a mai intrat în flota TAROM. Avem după 10 ani o aeronavă. Toate companiile merg pe sistemul de dry-lease. În condiţiile în care am fi făcut o solicitare pentru achiziţionarea unei aeronave noi, aceasta ar fi intrat în flota TAROM undeva în 2019. Eu cred că TAROM nu are timp de pierdut. Această aeronavă are nişte calităţi tehnice foarte bune şi eu sunt convins că s-a analizat în detaliu inclusiv costurile pe care le-am avea cu mentenanţa, care este o componentă foarte importantă. Eu cred că TAROM-ul, ca şi brand naţional, ca şi simbol naţional, merită cele mai bune lucruri, lucruri noi, care să nu ne greveze pe viitor de cheltuieli suplimentare dacă am fi achiziţionat tot în sistem de leasing nişte aeronave mai vechi, din 2011-2012", a spus el.

În ceea ce priveşte avioanele de lung curier, Răzvan Cuc a afirmat că există în prezent discuţii cu sloturi pentru aeronave în China sau în SUA.

"Lucrurile astea trebuiau făcute de mult timp. Nu trebuia să ajungem în acest punct să redeschidem nişte relaţii extraordinar de importante - şi cu SUA şi cu China - pentru care avem cerere. Cu siguranţă se negociază. Nu venim cu aeronavele şi le ţinem la sol. Lucrurile deja sunt puse la punct de către Departamentul Comercial, astfel încât,atunci când vor veni aeronavele să şi zburăm, încărcate la un grad de încărcare cât mai mare", a arătat Cuc.

Eugen Davidoiu a menţionat că vor fi obţinute şi autorizaţiile pentru zborurile în China sau SUA.

"Nu avem în acest moment autorizaţiile pentru Beijing sau SUA, pentru că este inutil să plăteşti taxă de survol atâta timp cât nu operezi, dar vor fi. Nu problema sloturilor este cea care trebuie să ne preocupe în acest moment. Sloturi găsim şi sloturi mai avem, asta este partea bună a acestei companii cu această istorie îndelungată. Problema este ca această companie să se definească, această companie să ştie ce mod de operare va avea, dacă va fi o companie naţională de tip legacy sau va fi una care va încerca să facă faţă concurenţei, care ştiţi foarte bine cum instrumentează acest lucru. După definirea acestei strategii, practic se vor stabili tipurile de aeronave (care vor urma să fie achiziţionate - n. r.)", a explicat el.

Potrivit acestuia, factorul de încărcare al aeronavelor TAROM este acum la 70% şi va creşte până la 80-82% în următoarea perioadă.

"În primul rând, aceste două aeronave au însemnat capacitatea, iar gradul de încărcare va fi crescut prin politica comercială pe care Direcţia Comercială o va instrumenta în această perioadă, prin preţuri, prin vizibilitate, prin preocupare mai mare privind vânzarea acestor bilete. Să ştiţi că nici companiile low-cost nu au preţuri de 9 euro. Sunt 2-3 bilete de 9 euro şi restul sunt probabil mai scumpe decât la TAROM. Trebuie să adaptezi politica de preţuri cu momentul la care vinzi aceste bilete", a precizat şeful operatorului aerian naţional.

Acesta nu a exclus nici varianta de a monta internet la bordul aeronavelor, "dacă dorinţa călătorilor noştri va fi să plătească un preţ sporit doar pentru a avea internet câteva ore".

"Pentru internet nu ne lipseşte nimic din punct de vedere tehnic. Avem tot ce ne trebuie şi, dacă dorinţa călătorilor noştri va fi să plătească un preţ sporit doar pentru a avea internet câteva ore, ok, vom face şi acest lucru", a dat el asigurări.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.