Cruciada împotriva motoarelor DIESEL. Lista statelor care conduc lupta

Cruciada împotriva motoarelor DIESEL. Lista statelor care conduc lupta

Uniunea Europeană vrea un viitor mai curat, iar maşinile pe benzină şi pe motorină, considerate o sursă de poluare, nu fac parte din acest cadru.

Lista cu ţările care fac paşi pentru interzicerea completă a vehiculelor cu motoare termice este în continuă creştere. Ultimul stat membru UE intrat în acest club este Germania, după ce Tribunalul administrativ din Leipzig a decis săptămâna trecută să dea undă verde interdicţiilor de circulaţie pentru maşinile pe motorină. Decizia, aplicabilă în oraşele Stuttgart şi Düsseldorf, dar şi în cele care vor să i se alăture, a picat greu. Guvernul federal şi actorii din industria auto, care întreţin o colaborare strânsă, se pregătesc acum pentru a minimiza riscurile unui val de interdicţii, în timp ce proprietarii a zece milioane de maşini pe motorină, conform estimărilor, sunt nevoiţi să caute alternative. Ori, pe lângă Stuttgart şi Düsseldorf, alte două mari oraşe ale Germaniei, Hamburg şi München, au planuri anti-diesel.

Dacă Germania mizează pe o tranziţie lentă de la motoarele termice la cele electrice, unele ţări europene merg deja pe căi destul de ambiţioase în acest sens. I

talia

La Roma, maşinile pe motorină nu vor mai circula în centrul oraşului începând din 2024. Măsura a fost anunţată acum câteva zile de către primarul Virginia Raggi, care îşi propune să protejeze astfel monumentele şi sculpturile de piatră din „Oraşul etern“, ameninţat de poluare. Milano, centrul industrial din nordul ţării, s-a mişcat mai repede decât capitala, acceptând în centrul istoric doar maşini care respectă anumite norme de emisie. Această politică fi înăsprită treptat până în 2030, când Milano vrea să ajungă la „zero diesel“.

Spania

Madridul s-a lansat într-un plan ambiţios împotriva vehiculelor poluante. Din 2025, acestea nu vor mai putea circula pe străzile capitalei Spaniei. În acelaşi timp, Municipalitatea Madridului va lua măsuri pentru încurajarea transportului în comun şi maşinilor electrice. La Barcelona, vehiculele poluante nu pot circula în oraş în timpul episoadelor de poluare. Din 2020, proprietarii lor vor trebui să renunţe la ele, conform „El Pais“.

Belgia

Maşinile Euro şi Euro-1, adică mai vechi de 20 de ani, nu mai pot circula în Regiunea Bruxelles din 1 ianuarie anul curent. Această măsură se va extinde treptat la alte vehicule până în 2025. Exemplul din Bruxelles va fi urmat în curând şi în Valonia, unde termenul limită este anul 2030. Olanda Un acord de coaliţie semnat în 2017 prevede ca toate maşinile ce vor fi comercializate începând din 2030 să fie „fără emisii“. Amsterdamul are un plan mai ambiţios, vizând „zero emisii“ începând din 2025.

Marea Britanie

Guvernul britanic şi-a propus să scoată din uz maşinile poluante până în 2040 şi va asigura finanţări publice pentru dezvoltarea de vehicule electrice. La Londra, vehiculele poluante sunt deja vizate de taxe. În octombrie anul trecut, Londra a introdus o taxă de 10 lire pentru maşinile pe benzină şi pe motorină mai vechi de 2006. Irlanda Maşinile cu emisii nu vor mai putea circula în Irlanda începând din 2030, conform unui plan dezvăluit anul trecut de către ministrul Transporturilor. Acestea vor fi înlocuite cu cel puţin 500.000 de vehicule electrice, scrie „The Irish Times“.

Franţa

Autorităţile franceze intenţionează să interzică până în 2040 vânzările de maşini cu motoare pe benzină sau diesel. În opinia ministrului Tranziţiei Ecologice, Nicolas Hulot, este un obiectiv „greu“, „revoluţionar“, dar nu şi imposibil. Cei cu venituri modeste vor beneficia de prime pentru a renunţa la maşinile vechi şi poluante în schimbul unui vehicul mai adecvat. Parisul a luat deja avans faţă de restul ţării, urmând din 2019 să interzică circulaţia maşinilor mai vechi de 2005 şi din 2022 a celor mai vechi de 2011. O nouă propunere, care urmează să fie supusă în cadrul unui referendum, vizează scoaterea de pe străzile Parisului a maşinilor pe benzină începând din 2024 şi a tuturor maşinilor cu motoare termice începând din 2030.

Norvegia

Este ţara cea mai avansată în lupta anti-diesel. Potrivit planurilor actuale, maşinile pe motorină şi pe benzină nu vor mai putea fi vândute pe teritoriul norvegian începând din 2025. În paralel, Guvernul de la Oslo duce o politică în favoarea maşinilor electrice, acordând subvenţii pentru achiziţionarea lor. În 2017, maşinile electrice şi hibride au depăşit pragul simbolic de 50% din vânzările totale.

Danemarca

Asemeni Norvegiei, Danemarca se află în vârful de lance în lupta pentru un mediu mai curat. Copenhaga va interzice circulaţia maşinilor pe motorină începând din 1 ianuarie 2019. În paralel, Copenhaga încurajează mersul cu bicicleta, având deja o pistă de aproape 500 de kilometri.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.