COVID-19: Ghid UE privind refacerea progresivă a serviciilor de transport și conectivitate Recomandat

COVID-19: Ghid UE privind refacerea progresivă a serviciilor de transport și conectivitate

Comisia Europeană a publicat un ghid în care arată cum trebuie procedat pentu o revenire la transportul de dinainte de pandemie.

Iată câteva dintre prevederile acestui ghid:

1. Criza COVID-19 are un impact major asupra transportului și conectivității în UE. Măsurile de combatere a pandemiei au dus la reducerea dramatică a activității de transport, în special în transportul de pasager. Fluxurile de marfă au fost mai puțin afectate, în parte datorită eforturilor colective ale UE de a se asigura că mărfurile continuă să se miște, deși a existat o reducere din cauza scăderii activității economice și a perturbării lanțurilor de aprovizionare.
2. Comisia Europeană a emis îndrumări privind anularea sau reducerea călătoriilor neesențiale și a prezentat măsuri specifice pentru transport, inclusiv măsurile de gestionare a frontierelor, privind punerea în aplicare a culoarelor verzi pentru transportul de marfă, privind facilitarea operațiunilor de marfă aeriene de navigație și de pasageri
Principii pentru refacerea sigură și treptată a transportului de pasageri

18. Transportul de marfă ar trebui să fie în continuare protejat pentru a asigura funcționarea lanțurilor de aprovizionare. Foaia de parcurs comună europeană a indicat că „în faza de tranziție, ar trebui consolidate eforturile pentru menținerea unui flux de mărfuri neobstrucționat și pentru asigurarea lanțurilor de aprovizionare”. Pornind de la un timp maximal de 15 minute pentru trecerea frontierelor prin culoarele verzi, controalele efectuate ar trebui să fie ușor de realizat, într-un mod coordonat, folosind canale de coordonare stabilite între punctele de contact ale transportului național pentru COVID-19 și răspunsul la criza politică integrată (IPCR), pentru a permite, în final, trecerea frontierelor interne, ca înainte de introducerea restricțiilor legate de COVID-19 pentru toate vehiculele de marfă și toate mărfurile.
Pe măsură ce traficul va crește din nou, rolul huburilor multimodale, precum porturile sau terminalele de containere, în sprijinirea culoarelor verzi merită o atenție deosebită. Ar trebui să se utilizeze în cel mai bun mod cu putință toate modurile de transport, inclusiv canalale navigabile interioare și transportul feroviar de marfă, pentru a garanta funcționarea lanțurilor de aprovizionare.
Trebuie asigurată circulația liberă și neobstrucționată a lucrătorilor de transport și, în acest scop, ar trebui să se ia în considerare accesul facil la culoarele rapide către huburile de transport. În timpul tranziției treptate și în urma recomandărilor sanitare făcute de autorități, controalele de sănătate ar trebui să fie reduse treptat, perioadele de carantină (aplicate indiferent de simptomele afișate sau de rezultatele testelor) trebuie ridicate, iar interdicțiile de conducere ar putea fi reintroduse.
Ulterior, e posibil ca derogările de la normele de conducere și timp de odihnă să devină mai armonizate și limitate la ceea ce este strict necesar, pentru a reintroduce treptat reguli UE uniforme și ușor de aplicat.

20. În același timp, ar trebui să se extindă opțiunile de transport colectiv sigur, pentru a oferi alternative de mobilitate pentru toți cetățenii. Aceasta ar trebui realizată și comunicată într-o manieră care să contribuie la restabilirea încrederii pasagerilor în ceea ce privește utilizarea în siguranță a transportului colectiv.
21. Ar trebui să se asigure că pentru operatorii de transport și furnizorii de servicii echivalente pentru aceeași rută sunt îndeplinite aceleași măsuri de distanțare și sanitare. Obiectivul ar trebui să fie acela de a oferi același nivel de siguranță, claritate și predictibilitate pentru pasageri, pentru a evita discriminarea și pentru a păstra condițiile de concurență echitabile.
22. Trebuie să se asigura că măsurile la plecare și la sosire în orice mod de transport sunt comparabile. Coordonarea între statele membre și cu țările din afara UE ar trebui să faciliteze acest lucru.
23. Pentru a permite o planificare mai informată a călătoriei, operatorii de transport și furnizorii de servicii ar putea pune la dispoziție informații cu privire la ratele medii de ocupare pentru anumite conexiuni sau ore. Va fi deosebit de important pentru serviciile fără rezervări de locuri și pentru transportul public local. Aceste informații ar putea fi disponibile online sau prin aplicații mobile dedicate.

24. Mobilitatea urbană este deja gândită în mai multe state membre, regiuni și orașe, cum ar fi extinderea trotuarelor și a traseelor pentru biciclete, adaptarea calendarului și dezvoltarea tehnologiilor inovatoare pentru gestionarea fluxurilor de pasageri și evitarea aglomerării. Comisia încurajează și susține dezvoltarea și punerea în aplicare a noilor soluții și măsuri de mobilitate urbană pentru a facilita mobilitatea activă, colectivă și partajată într-o manieră sigură și pentru a câștiga încrederea cetățenilor.

25. Dacă este necesar, ar trebui să se aplice reguli clare privind drepturile și îndatoririle operatorilor de transport și ale furnizorilor de servicii, de exemplu în cazul în care operatorii sunt responsabili de asigurarea distanțării sau când se confruntă cu refuzulul purtării măștii atunci când se face accesul la un hub de transport sau dacă se depășesc anumite limite maxime de pasageri. 

50. Trebuie să se asigure un nivel ridicat de igienă în toate părțile terminalelor, zonele de odihnă (de exemplu, de-a lungul autostrăzilor), locurilor de parcare acoperite, stațiile de alimentare și de încărcare, inclusiv dezinfectările obișnuite, pentru a limita riscul de contagiune pentru utilizatorii de drumuri. Gestionarea fluxului de pasageri ar trebui să fie implementată la toate stații. În cazul în care nu pot fi asigurate niveluri adecvate de sănătate publică, trebuie luată în considerare închiderea anumitor stații.

b) Protejarea lucrătorilor în transport
26. Muncitorii din transporturi din toate modurile au jucat un rol esențial în criză, pentru livrarea mărfurilor, sprijinind funcționarea lanțurilor de aprovizionare, repatrierea cetățenilor UE și transportarea lucrătorilor esențiali la locul de muncă, chiar și cu un risc crescut pentru propria sănătate și bunăstare. Centrele de transport, furnizorii de servicii și operatorii ar trebui să aplice aceleași principii igienice și de distanțare pentru a asigura operațiuni sigure în consultare cu partenerii sociali. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că lucrătorii din transport ar trebui să fie consultați, dotați, instruiți în mod adecvat cu privire la modul în care își pot îndeplini sarcinile, reducând în același timp riscurile pentru sănătatea proprie, a familiilor lor, precum și pentru sănătatea colaboratorilor și a pasagerilor. Acest lucru ar trebui să includă, de exemplu, informații despre modul de utilizare adecvată a echipamentului de protecție, menținerea igienei, minimizarea contactelor inutile cu ceilalți, precum și, în măsura posibilităților, cum să detectăm potențialele infecții.
c) Protejarea pasagerilor

28. Pentru toate formele colective de transport de pasageri, ar trebui luate măsuri rezonabile pentru a limita contactul între lucrători și pasageri, precum și între pasageri. Acolo unde este posibil, practicile de distanțare între pasageri trebuie aplicate atât timp cât situația generală de sănătate o impune. Trebuie aplicate alte măsuri care reduc riscul infecțiilor, cum ar fi:
A. Purtarea echipamentului individual de protecție (măști, mănuși etc.) de către lucrătorii de transport.
b. Reducerea, acolo unde este posibil, a densității pasagerilor în mijloacele de transport în comun și în zonele de așteptare.
c. Menținerea sau adăugarea barierelor de protecție în hub-uri și vehicule (de exemplu, în jurul șoferilor, la standurile de bilete sau controalele)

29. Pasagerii trebuie să poarte măști pe față în huburile de transport și în vehiculele utilizate pentru transportul în comun, în special atunci când măsurile de distanțare fizică nu pot fi respectate în permanență. Ar trebui să fie afișate materiale informaționale accesibile pentru pasageri care să atenționeze despre păstrarea distanței, curățarea mâinilor etc. Trebuie instituite protocoale pentru gestionarea potențialelor infecții în aceste zone și să fie comunicate în mod clar lucrătorilor de transport și care să fie ușor accesibile pasagerilor.
30. În cazul în care distanțarea fizică este mai dificil de asigurat, ar trebui instituite garanții și măsuri suplimentare care să conducă la niveluri echivalente de protecție. În plus, în cazul în care există diferite alternative pentru a ajunge la o destinație, ar trebui să se prefere opțiunile în care distanțarea fizică poate fi asigurată în mod adecvat, în conformitate cu recomandările autorităților de sănătate publică.
31. Reducerea riscului de infecții în stațiile de transport și în vehicule ar trebui să fie o prioritate. Curățarea și dezinfectarea intensă și regulată a stațiilor și vehiculelor de transport ar trebui să fie implementate pentru toate modurile de transport. Existența gelului de igienizare / dezinfectare trebuie asigurată în stațiile de transport și în vehicule.

32. Ar trebui organizate spații și protocoale implementate în centrele de transport pentru a izola imediat persoanele suspecte de infecții cu COVID-19 până când se pot lua măsuri adecvate. În acest scop, ar trebui stabilite zone sigure și ar trebui să fie asigurat personal instruit cu echipament de protecție adecvat. Facilitățile medicale existente și personalul medical (de exemplu, în aeroporturi, porturi sau la bordul navelor) ar trebui consolidate pentru a face față volumului de trafic din ce în ce mai mare pe măsură ce restricțiile sunt ridicate.

Etapa următoare
37. Pentru a restabili nivelurile obișnuite de servicii de transport și conectivitate, o combinație flexibilă de utilizare crescută a echipamentelor de protecție personală adecvată, ventilație adecvată și sigură dacă este posibil, folosind aerul exterior și evitând simpla circulație a aerului interior condiționat va fi stabilită. E necesară creșterea capacitățile de decontaminare în absența unui vaccin.
38. Pe termen mediu / lung, se recomandă ca toate măsurile extraordinare puse în aplicare în timpul pandemiei de COVID-19 să fie monitorizate, evaluate și reconsiderate în mod continuu, cu excepția cazului în care situația epidemiologică impune extinderea acestora sau acolo unde aceste măsuri au fost benefice în ceea ce privește îmbunătățirea sistemelor de transport și a eficienței.
39. Aplicarea continuă a măsurilor de siguranță, chiar dacă ele vor fi mai puțin restrictive, precum și restabilirea progresivă a serviciilor de transport și conectivitate nu ar trebui să conducă la reducerea, standardelor de securitate și securitate ale UE în transporturi, în domeniul sănătății și a siguranței lucrătorilor în transport.

c) Transport rutier
50. Trebuie să se asigure un nivel ridicat de igienă la toate terminalele de încărcare/descărcare, în zonele de odihnă (de exemplu, de-a lungul autostrăzilor), parcările acoperite, stațiile de alimentare și de încărcare, inclusiv curățarea și dezinfectarea riguroasă, pentru a limita riscul de contagiune pentru utilizatorii de drumuri. Gestionarea fluxului de pasageri ar trebui să fie implementată la stații. În cazul în care nu pot fi asigurate niveluri adecvate de sănătate publică, trebuie luată în considerare închiderea anumitor stații sau facilități.
51. Transportul cu autobuzul și autocarul:
Pentru a relua treptat călătoria cu autobuzele și autocarele, vor fi necesare măsuri adecvate, care să diferențieze serviciile regionale de cele de pe distanțe lungi. În special pentru serviciile internaționale de autobuz / autocare, abordările ar trebui să fie coordonate între statele membre și operatori pentru a fi eficiente. Trebuie introduse practici de funcționare sigure, inclusiv, de exemplu, îmbarcarea doar pe ușile din spate și utilizarea ferestrelor pentru ventilație, pe cât posibil, în loc de aer condiționat.
În plus, scaunele ar trebui să fie optimizate în măsura posibilităților (de exemplu, familiile pot sta împreună, în timp ce persoanele care nu călătoresc împreună ar trebui separate). În mini-autobuze, pasagerii nu trebuie să stea lângă șofer, dacă nu este posibilă separarea fizică clară. Operatorii serviciilor de autobuz pe curse de linie vor trebui să reconstruiască progresiv rețeaua de transport, în funcție de restricțiile naționale. Pentru a facilita acest lucru, statele membre ar trebui să instituie proceduri simplificate și rapide pentru a permite operatorilor să își adapteze rapid serviciile, fără a compromite sănătatea și siguranța lucrătorilor din transport. Dacă este posibil, contactele personalului cu bagajele pasagerilor ar trebui limitate, iar pasagerii ar trebui să se ocupe de încărcarea și descărcarea propriului bagaj.

52. Transportul cu mașina / autoutilitară la cerere (taxi, PHV): Serviciile de taxi și PHV au continuat în mare măsură să funcționeze cu măsuri specifice de protecție pentru șoferi și limitări la doar un pasager. Aceste servicii ar trebui să continue să funcționeze cu măsuri specifice de igienă și de reducere a riscurilor. Companiile ar trebui să ofere șoferilor măști și dezinfectanți. Interioarele vehiculului trebuie dezinfectate cât mai des posibil. Șoferii de taxi și PHV ar trebui să evite contactul fizic cu pasagerii, iar plățile electronice ar trebui să fie întotdeauna prioritare. Companiile ar trebui să ofere șoferilor separatoare fizice (de exemplu, perdele sau bariere din plastic) pentru vehicule pentru a limita contactul cu pasagerii. Pasagerii nu ar trebui să li se permită să stea lângă șofer dacă nu este posibilă separarea fizică. Companiile ar trebui să împărtășescă informațiile relevante cu pasagerii înainte de călătorie.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.