CONFUZIE ÎNTRE TRANSPORTATORI CU PRIVIRE LA TAHOGRAFUL ANALOGIC Recomandat

CONFUZIE ÎNTRE TRANSPORTATORI CU PRIVIRE LA TAHOGRAFUL ANALOGIC

Obligația de a înregistra trecerea frontierei nu va fi aplicabilă decât din februarie 2022, potrivit Nexotrans.com.

În Monitorul Oficial al Uniunii Europene din 31 iulie, au fost publicate diferitele reglementări legale incluse în așa-numitul Pachet de Mobilitate 1. Printre acestea se numără noile modificări introduse la Regulamentul privind timpii de conducere și de odihnă și privind utilizarea dispozitivului tahograf. Majoritatea au intrat în vigoare pe 20 august 2020.
Astfel, printre cele mai remarcabile noutăți în ceea ce privește timpii de conducere și de odihnă, Pachetul de Mobilitate 1 include reguli mai flexibile pentru transportul internațional: astfel, în pauzele săptămânale, sunt permise două pauze săptămânale reduse consecutive, atât timp cât, într-o perioadă de patru săptămâni consecutive, există cel puțin două pauze săptămânale normale, adică de cel puțin 45 de ore. Dar, în plus, noua directivă privind detașarea șoferilor impune respectarea anumitor obligații de muncă și sociale în țările în care este detașat șoferul, în cazul cabotajului și al transportului internațional între țări terțe, altele decât țara de origine a companie de transport.
Pentru a asigura un control eficient al respectării tuturor acestor noi măsuri de flexibilitate, atunci când efectuează controale la bordul camionului, agenții trebuie să verifice dacă sunt îndeplinite toate cerințele necesare pentru a respecta noul regulament. Astfel, printre alte măsuri de control, noua reglementare are în vedere obligația transportatorilor care efectuează un transport internațional să înregistreze în tahograf de fiecare dată când este trecută o frontieră, în așa fel încât, dacă dispozitivul tahograf nu o înregistrează automat, șoferul trebuie să o facă manual la începutul primei opriri a șoferului, cât mai aproape posibil de granița noului stat membru în care a intrat.
Cu toate acestea, această obligație intră în vigoare începând cu 2 februarie 2022, indiferent dacă vehiculul de transport este echipat cu un tahograf digital sau analog, așa cum a confirmat Comisia Europeană către Fenadismer (Federația Națională a Asociațiilor de Transport din Spania), ca răspuns la întrebarea formulată de aceasta din urmă. Prin urmare, sunt eronate informațiile publicate pe unele rețele de socializare, care indicau că o astfel de obligație era aplicabilă începând cu 20 august 2020, în cazul vehiculelor echipate cu tahograf analog. De la acea dată singura obligație pe care trebuie să o îndeplinească șoferii de vehicule echipate cu acest dispozitiv este să înregistreze pe foaia de înmatriculare, adică pe disc, simbolul țării de lângă locul de origine și destinație, așa cum fac deja șoferii cu vehicule echipate cu tahograf digital.
Potrivit publicației citate, în prezent, aproximativ 20% din autovehiculele din flota spaniolă, adică aproximativ 80.000 de vehicule de transport de marfă și de pasageri, sunt încă echipate cu tahografe analogice, deoarece au peste 14 ani vechime, fiind deosebit de semnificative în cazul transportului în cont propriu, în care mai mult de 50% din flotă depășește vârsta respectivă.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.