Județul din România unde 20% dintre șoferii de camion NU respectă timpii de condus
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare

Regulamentul european potrivit căruia șoferii de camion nu trebuie să conducă mai mult de nouă ore între două pauze a fost ignorat de 20% dintre cei opriți în trafic de polițiștii din județ. Trei dintre ei au făcut ceva și mai grav.
Uniunea Europeană are norme stricte privind orele de conducere pentru șoferii de camion, pauzele obligatorii și perioadele de odihnă, revăzute în Regulamentul CE nr. 561/2006. Șoferii nu trebuie să conducă mai mult de 9 ore între două pauze, cu excepția a două zile pe săptămână în care pot șofa până la 10 ore. Această limită este stabilită pentru a evita accidentele legate de oboseală și pentru a se asigura că șoferii sunt întotdeauna atenți la drum.
Reglementările sunt monitorizate cu tahografe, dispozitive cu care trebuie să fie prevăzute toate camioanele ca să înregistreze timpii de conducere, pauzele, perioadele de odihnă, etc., pentru a respecta standardele UE privind timpul de lucru al șoferilor.
O acțiune organizată de polițiștii din Bistrița-Năsăud pentru verificarea modului în care este respectată O.G. 37/2007 (privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora) ne arată cam cât de mare este iresponsabilitatea celor care dețin și/sau conduc mașini de mare tonaj. Dintre cei 284 de șoferi de camion opriți de polițiști, 59 au fost amendați, ceea ce echivalează cu un procent de peste 20% din totalul lor.
Trei situații grave descoperite în trafic:
Un autotren avea un dispozitiv de manipulare frauduloasă a tahografului, tip magnet. Mașina a fost imobilizată.
Un ansamblu de vehicule format din cap tractor și semiremorcă avea introdus în aparatul tahograf cardul unui alt șofer, care a fost confiscat de polițiști. Operatorul de transport a primit amendă de 12.000 lei și el având mașina imobilizată.
Un autotren circula fără poliță RCA valabilă, iar semiremorca era supusă unui sechestru. Amenda aplicată a fost de 2.000 lei. A fost reținut certificatul de înmatriculare și au fost retrase plăcuțele de înmatriculare.
Polițiștii au mai verificat și 170 de autobuze.
Pentru neregulile constatate au fost aplicate celor verificați, șoferi de camioane și autobuze, 215 amenzi dintre care 88 pentru deășirea vitezei regulamentare și 159 de amenzi în baza O.U.G. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.
În timpul controalelor, au fost opriți și alți șoferi, amendați tpentru încălcarea regimului legal de viteză – 61 dintre ei – sau pentru încălcarea altor prevederi ale O.U.G. 195/2002.
Polițiștii au reținut 11 permise de conducere și au retras un certificat de înmatriculare, informează Inspectoratul de Poliție Județean Bistrița-Năsăud.
Articole înrudite
- Camion defect pe Centura București. Coada are 8 kilometri
- VIDEO Un camion răsturnat pe pe DN 73 Pitești-Brașov
- Presiuni pentru camioane (electrice) mai mari pe drumurile din România
- O mașină lovită de camion a fost proiectată în alt autoturism. Sunt 2 morți
- Femeie, agățată de camion pe trecerea de pietoni. A fost târâtă sute de metri