Comisia Europeană amenință statele membre cu sancțiuni dacă nu aplică Directiva Detașării Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Comsia Europeană a publicat un document oficial în care amenință statele membre cu pedepse dure în cazul în care nu transpun în legislația natională Directiva Detașării. Directiva a intrat în vigoare în februarie.
Documentul AICI.
Aș dori să vă atrag atenția asupra implementării Pachetului Mobilitate 1 adoptat în iulie 2020, constând într-un set de reguli sociale și de piață pentru sectorul transportului rutier. Aceste reguli se bazează pe un compromis delicat și asigură un echilibru între protecția socială a șoferilor și libertatea operatorilor de a furniza servicii de transport rutier transfrontalier. Partea cheie a acestui pachet sunt noile norme specifice sectorului privind detașarea șoferilor, prevăzute în Directiva (UE) 2020/10571.
Aceste reguli au început să se aplice la 2 februarie 2022. Până la acea dată, statele membre ar fi trebuit să notifice Comisiei măsurile de transpunere integrală a prevederilor Directivei (UE) 2020/1057 în cadrul lor juridic național. În conformitate cu cerințele legale stabilite în Directiva (UE) 2020/1057, serviciile Comisiei au creat instrumente electronice multilingvistice unice pentru a facilita activitatea autorităților de control ale statelor membre în vederea verificării conformității de către operatorii străini cu normele UE privind detașarea șoferilor și pentru a ajuta operatorii să depună declarații de detașare în statul membru în care își postează șoferii.
Ambele instrumente, adică modulul de afișare a informațiilor privind piața internă („IMI”) (pentru autorități) și portalul UE de afișare a declarațiilor (pentru operatori) sunt operaționale.
Punerea efectivă în aplicare a normelor privind detașarea conducătorilor auto și utilizarea eficientă a instrumentelor de aplicare armonizate de care dispun statele membre depind în mare măsură de transpunerea corectă a Directivei (UE) 2020/1057 de către statele membre și de furnizarea de instrucțiuni adecvate pentru executarea legii.
Comisia, în calitate de gardian al Tratatului, monitorizează procesul de transpunere de către statele membre și, dacă este necesar, este pregătită să inițieze proceduri de încălcare a dreptului comunitar (infrigement) pentru necomunicare sau nerespectare. Vă rugăm să rețineți că, în absența măsurilor de transpunere, impunerea către operatorii străini unor cerințe administrative naționale și a unor măsuri de control cu privire la detașarea conducătorii auto care nu sunt în conformitate cu normele UE și, în special, impunerea utilizării sistemelor naționale pentru depunerea declarațiilor de detașare, încalcă legislația UE.
Aș dori să vă rog să atrageți atenția Guvernului dumneavoastră asupra faptului că, începând cu 2 februarie 2022, în temeiul Directivei (UE) 2020/1057, Portalul UE pentru afișarea declarațiilor trebuie să fie singurul sistem unde operatorii de transport rutier sunt obligați să trimită declarații atunci când își detașează șoferii în alte state membre.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?