COMBATEREA POLUĂRII ÎN INDUSTRIA AUTO, IMPACT SOCIAL NEGATIV ASUPRA LOCURILOR DE MUNCĂ Recomandat

COMBATEREA POLUĂRII ÎN INDUSTRIA AUTO, IMPACT SOCIAL NEGATIV ASUPRA LOCURILOR DE MUNCĂ

 În noiembrie 2017, Comisia Europeană a prezentat pachetul său privind mobilitatea curată. Norme privind emisiile de dioxid de carbon pentru autoturisme și vehicule utilitare ușoare au fost elaborate pentru a fi puse în aplicare.

Cifrele de la care se pleacă în acest ambițios program de reducere a poluării cu 20% în următorii 12 ani arată următoarele:
-În perioada ianuarie-septembrie 2017, cota de piață a mașinilor diesel a scăzut de la 50,2% la 45,7% din totalul automobilelor înregistrate în UE. Această scădere a fost aproape complet compensată de o creștere a vânzărilor de autovehicule pe benzină.
-Vehiculele pe benzină sunt acum cel mai vândut tip de mașină din UE, reprezentând 48,7% din vânzările de autoturisme noi.
-Vehiculele cu motor alternativ reprezintă 5,6% din piață, în timp ce vehiculele electrice au reprezentat 1,4% din totalul vehiculelor din UE în primele trei trimestre ale anului 2017.

Producătorii de vehicule investesc deja miliarde de euro în îmbunătățirea eficienței consumului de combustibil și a performanței în ceea ce privește mediul înconjurător. Potrivit ultimelor cifre publicate recent de Agenția Europeană de Mediu (EEA), emisiile provenite de la autovehicule au fost 118,1 grame de CO2 pe kilometru în 2016, în scădere cu 1,2% față de 2015.
Într-adevăr, în 2017, pentru prima dată din 2009, vehiculele pe benzină au depășit motorina pentru a deveni tipul de mașină cel mai vândut în UE. Piața vehiculelor electrice a devenit din ce în ce mai stabilă în ceea ce privește cota de piață.

Vânzările auto în vârf de formă
Pe de altă parte, anul trecut, vânzările de autoturisme au crescut cu 3,4%, ajungând la un număr total de mașini vândute în UE de 15,1 milioane. Acesta este un punct de reper semnificativ, deoarece cifra de 15 milioane de mașini a fost înregistrată, din nou, pentru prima dată după 2007. Într-adevăr, industria europeană a automobilelor se află pe o linie ascendentă, de redresare.
Aceste cifre fac cu atât mai greu de realizat țintele propuse pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon pentru autovehicule și van-uri.
Comisia Europeană a prezentat propunerea sa privind reducerea emisiilor de CO2 post-2021, legislație cu un impact major asupra viitorului industriei auto europene. Membrii ACEA sunt dispuși să cheltuiască 50,1 miliarde de euro pe an pentru investiții în cercetare și dezvoltare privind decarbonizarea vehiculelor.
Ca parte a trecerii la vehiculele cu emisii de CO2 reduse sau zero, Europa dorește să rezolve și impactul asupra locurilor de muncă. Motoarele electrice, de exemplu, au mai puține părți decât motorul de combustie mediu, iar producția lor nu necesită aptitudini diferite. Desigur, tranziția la mobilitatea cu mașini care produc emisii reduse de carbon va crea noi locuri de muncă (de exemplu, în sectoare legate de realizarea infrastructurii de alimentare și fabricarea bateriilor). Dar, se atrage atenția, aceste locuri de muncă ce necesită alte aptitudini decât cele din industria auto clasică de azi vor apărea, cel mai probabil, în afara UE.

SOS locurile de muncă
Țintele de CO2 ar trebui stabilite prin strategii adecvate pentru a anticipa și gestiona aceste schimbări într-un mod acceptabil din punct de vedere social.
În acest context, spune Erik Jonnaert, secretarul general al ACEA, susține că „obiectivul de reducere cu 15% a poluării pentru vehicule până în 2025 este unul pur și simplu prea îndrăzneț și prea curând de realizat. Obiectivele prea agresive vor pune în pericol competitivitatea globală a industriei auto europene. Factorii de decizie politică trebuie să fie conștienți de implicațiile sociale pe care le au aceste schimbări bruște”.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.