Cele 5 obligații esențiale ale șoferilor de camion din Directiva Detașării ce intră în vigoare la 2 februarie Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Potrivit prevederilor Pachetului Mobilitate 1, începând cu 2 februarie 2022 se va aplica directiva detașãrii pentru operațiunile de cabotaj și pentru cele de cross-trade peste numãrul exceptat (2 operațiuni).
Cele mai importante prevederi:
• obligația de a raporta detașarea șoferilor într-o interfață specială pentru transportatorii conectați la Sistemul de informații al pieței interne IMI,
• obligația de a plăti șoferilor cel puțin cu salariu minim aplicabil în fiecare stat membru atunci când lucrează acolo,
• obligația de a înregistra (manual) punctele de trecere a frontierei pe tahografe digitale
• returnarea obligatorie a vehiculelor comerciale la baza lor la fiecare 8 săptămâni,,
• într-o perioadă de 7 zile pot fi efectuate maximum 3 operațiuni de cabotaj într-o țară. După această perioadă, camionul nu poate intra în respectiva țară timp de 4 zile.
Comisia Europeană a lansat un document numit „Ghid practic privind detașarea” care să îi ajute pe șoferi și pe transportatori să se descurce după intrarea în vigoare a noilor normative din pachetul Mobilitate I.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?