Cele 3 soluții pentru reducerea crizei de șoferi propuse de IRU Recomandat

Cele 3 soluții pentru reducerea crizei de șoferi propuse de IRU

IRU, organizația mondială a angajatorilor din domeniul transporturilor rutiere, care reprezintă peste 3,5 milioane de operatori de transport rutier, și ITF, Federația Internațională a Lucrătorilor din Transporturi, care reprezintă 18,5 milioane de lucrători din domeniul transporturilor, au lansat un plan în trei puncte pentru a contribui la soluționarea problemei lipsei de șoferi.


Noua abordare are ca scop reducerea penuriei de șoferi și a dezechilibrelor de pe piața forței de muncă din domeniul transporturilor, asigurarea unor condiții și standarde de muncă decente pentru șoferii care lucrează în afara țării lor de origine, precum și simplificarea și aplicarea normelor pentru lucrători și angajatori.

Secretarul general al IRU, Umberto de Pretto, a declarat: "Lipsa de șoferi scapă rapid de sub control. Echilibrarea cererii și a ofertei de forță de muncă la nivel mondial prin măsuri simple de facilitare a imigrației legale și de stopare a exploatării șoferilor nerezidenți este o modalitate de a rezolva problema, de a sprijini munca decentă și de a menține în mișcare serviciile vitale de transport rutier."

Secretarul general al ITF, Stephen Cotton, a declarat: "Guvernele, angajatorii din domeniul transporturilor și clienții multinaționali din domeniul transporturilor trebuie să colaboreze cu sindicatele pentru a crea locuri de muncă decente pentru a pune capăt penuriei de șoferi. Transportul rutier va putea să atragă și să păstreze șoferii doar dacă se bazează pe cooperarea între toate părțile interesate și titularii de drepturi pentru a asigura o muncă decentă, drepturi fundamentale ale muncii și protecții sociale autentice."

Planul prezintă acțiuni pentru ONU, guvernele naționale și industria de profil:

1. ONU și organizațiile internaționale - să elaboreze un cadru global cu orientări clare pentru a proteja șoferii nerezidenți; să îmbunătățească condițiile pentru șoferi și să sporească coeziunea socială; să armonizeze standardele de calificare și recunoașterea transfrontalieră.


2. Guvernele naționale - să modifice și să pună în aplicare procedurile de imigrare a forței de muncă pentru a proteja conducătorii auto nerezidenți, să reducă birocrația pentru a permite o imigrație legală mai ușoară pentru conducătorii auto actuali și potențiali; să stimuleze recunoașterea calificărilor din țările terțe prin acorduri bilaterale; să investească și să sporească aplicarea legilor și reglementărilor privind transportul rutier; și să subvenționeze programele interne de formare și integrare.


3. Operatorii de transport rutier - să dezvolte programe de integrare operațională pentru ca șoferii nerezidenți să beneficieze de aceleași condiții ca și forța de muncă națională; și să sprijine procesele de formare, de gestionare a competențelor și de certificare.


Planul urmărește să echilibreze mai bine bazinele naționale de forță de muncă - între cele cu un surplus și cele cu un deficit de șoferi talentați - fără a exporta problemele dintr-o țară în alta. Planul nu ar trebui să prevaleze asupra inițiativelor naționale existente și nici să afecteze standardele de siguranță sau condițiile de muncă.

Deficitul global cronic de șoferi profesioniști de camion, autobuz, autocar și taxi se accelerează, având un impact asupra a milioane de lucrători, angajatori și servicii de transport rutier. Aproximativ 11 % din posturile de șoferi erau neocupate în 2022. Având în vedere că până la o treime dintre șoferi se vor pensiona în următorii trei ani în multe țări, posturile de șoferi neocupate s-ar putea mai mult decât dubla până în 2026.


CAMION FEST CEFIN 2023


VERSUS S03E01

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.