Ce reguli trebuie să respecte șoferii de camion din SUA
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Accidentele de camioane sunt printre cele mai grave, motiv pentru care există mai multe reglementări federale și de stat privind iluminatul camioanelor.
Aceste reglementări oferă îndrumări cu privire la luminile necesare, amplasarea lor, instalarea și alte criterii importante. Nerespectarea acestor regulamente poate fi considerat un semn de neglijență din partea șoferului de camion sau a angajatorului.
În general, producătorii de produse de iluminare pentru camioane își certifică produsele ca fiind conforme, adică respectă elementele impuse de reglementările în vigoare. Dacă nu există reglementări federale privind iluminatul pentru camioane cu privire la un anumit tip de bec, atunci vor intra în vigoare automat orice reglementări de stat.
În principal, reglementările impuse de Departamentul de Transport sau reglementările federale au prioritate față de reglementările de stat.
De exemplu, camioanele comerciale pot avea lumini auxiliare instalate, dar dacă acest echipament auxiliar afectează eficacitatea echipamentelor de siguranță necesare sau influențează funcționalitatea luminilor, atunci echipamentul auxiliar nu poate fi menținut pe vehicul.
Faruri și stopuri pentru camioane
Semicamioanele au cerințe diferite pentru farurile de spate, spre deosebire de camioanele standard. Luminile ar trebui să fie poziționate între axa din spate și ar trebui să aibă o lentilă transparentă sau roșie cu lumină roșie. De obicei, se montează cu o bară de protecție din oțel inoxidabil. Puteți opta, de exemplu, pentru lămpi LED. Pentru a trece de inspecție, trebuie să montați cel puțin două lumini pe spatele remorcii. Luminile de delimitare pentru remorci trebuie să fie poziționate în partea din spate a remorcii, astfel încât să definească marginile remorcii pentru ceilalți șoferi. Vor fi necesare două astfel de lumini în centru și alte patru pentru fiecare colț.
Sunt indicate becurile roșii, dar pot include și o lentilă roșie sau transparentă. Când vine vorba de faruri pentru camioane, acestea trebuie să își mențină funcționalitatea maximă în orice moment. Reglementările cer ca farurile să nu iasă din poziție și nici să nu devină prea tulburi. În cele din urmă, reglementările impun un minim de cinci lumini de culoarea chihlimbarului pe partea din față a unei semicabine. Aceste lumini sunt necesare pentru a arăta traficului din sensul opus înălțimea vehiculului.
Lampă, reflectoare și alte opțiuni de iluminare pentru camioane
Conform reglementărilor, fiecare lampă, reflector și corp de iluminat trebuie să dispună de o poziție permanentă pe camion. Dispozitivele din față/ spate și laterale ale vehiculului ar trebui să fie poziționate perpendicular și, respectiv, paralel pe linia centrală a camionului. Nu se recomandă instalarea unui dispozitiv auxiliar care împiedică orice alt dispozitiv să își îndeplinească cerințele. Toate luminile necesare pentru camioane trebuie să fie instalate și să funcționeze corect în orice moment.
Luminile de frână trebuie să funcționeze când pedala de frână este apasată, iar luminile de semnalizare trebuie să clipească când sunt declanșate. Luminile de sub caroserie sunt în general ilegale în întreaga lume și nu ar trebui aprinse în timp ce conduceți. Chiar dacă angajatorul pune la dispoziția angajaților camioane pentru a-și îndeplini sarcinile, este responsabilitatea șoferilor, nu a angajatorului, să se asigure că toate luminile funcționează corect.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?