Ce prevăd normele de poluare Euro 7 care ar putea intra în vigoare în 2023 Recomandat

Ce prevăd normele de poluare Euro 7 care ar putea intra în vigoare în 2023

Comisia Europeană a prezentat o propunere de reducere a poluării aerului la autovehiculele noi vândute în UE, pentru a îndeplini ambiția de zero poluare a Pactului ecologic european, menținând în același timp vehiculele la prețuri accesibile pentru consumatori și promovând competitivitatea Europei.

Standardul euro 7 se va aplica pentru mașini din 2025, iar pentru camioane din 2027. Pentru prima oară se vor măsura particulele rezultate din abraziunea anvelopelor și plăcuțelor de frână.

Transportul rutier este cea mai mare sursă de poluare a aerului în orașe. Noile standarde Euro 7 vor asigura vehicule mai curate pe drumurile noastre și o calitate îmbunătățită a aerului, protejând sănătatea cetățenilor noștri și a mediului. Standardele Euro 7 și standardele de emisii de CO2 pentru vehicule lucrează mână în mână pentru a oferi cetățenilor calitatea aerului, deoarece, în special, utilizarea crescută a vehiculelor electrice creează beneficii pentru calitatea aerului. Cele două seturi de reguli oferă lanțului de aprovizionare auto o direcție clară pentru reducerea emisiilor poluante, inclusiv prin utilizarea tehnologiilor digitale.
Noile standarde de emisii Euro 7 vor asigura că mașinile, camionetele, camioanele și autobuzele sunt mult mai curate, în condiții reale de conducere care reflectă mai bine situația din orașele în care problemele de poluare a aerului sunt cele mai mari și pentru o perioadă mult mai lungă. Propunerea abordează emisiile de la țevile de eșapament, precum și de la frâne și anvelope. De asemenea, contribuie la realizarea noilor standarde mai stricte de calitate a aerului propuse de Comisie la 26 octombrie 2022.

În 2035, toate mașinile și furgonetele vândute în UE vor avea zero emisii de CO2. Cu toate acestea, în 2050, se preconizează că peste 20% dintre mașini și camionete și mai mult de jumătate dintre vehiculele grele de pe străzile noastre vor continua să emită noxe din țeava de eșapament. Vehiculele electrice cu baterie, de asemenea, provoacă poluare de la frâne și microplasticele din anvelope.
Regulile Euro 7 vor reduce toate aceste emisii și vor menține vehiculele la prețuri accesibile consumatorilor.

Noile cerințe bazate pe standardele Euro 7:

Propunerea înlocuiește și simplifică normele de emisii care, anterior, erau separate pentru mașini și furgonete (Euro 6) și camioane și autobuze (Euro VI). Regulile standardelor Euro 7 aduc limitele de emisie pentru toate autovehiculele mașini, camionete, autobuze și camioane sub un singur set de reguli. Noile reguli sunt neutre din punct de vedere al combustibilului și al tehnologiei, punând aceleași limite, indiferent dacă vehiculul utilizează benzină, motorină sau combustibili alternativi. Acestea vor ajuta la:

- Controlul poluanților atmosferici de la toate vehiculele noi: prin lărgirea gamei de condiții de conducere care sunt acoperite de testele de emisii: de la condus pe șosea la temperaturi de până la 45°C sau călătorii scurte tipice navetei zilnice.
- Actualizează și înăsprește limitele pentru emisiile de poluanți: limitele vor fi înăsprite pentru camioane și autobuze, în timp ce cele mai mici limite existente pentru mașini și camionete se vor aplica acum, indiferent de combustibilul utilizat de vehicul. Noile reguli stabilesc, de asemenea, limite de emisie pentru poluanții anterior nereglementați, cum ar fi emisiile de protoxid de azot de la vehiculele grele.
- Reglementarea emisiilor de la frâne și anvelope: regulile standardelor Euro 7 vor fi primele standarde de emisii la nivel mondial care vor trece dincolo de reglementarea emisiilor din conductele de eșapament și vor stabili limite suplimentare pentru emisiile de particule de la frâne și anvelope. Aceste reguli se vor aplica tuturor vehiculelor, inclusiv celor electrice.
- Asigură faptul că mașinile noi rămân curate mai mult timp: toate vehiculele vor trebui să respecte regulile pentru o perioadă mai lungă decât până acum. Conformitatea pentru mașini și autoutilitare va fi verificată până când aceste vehicule ating 200.000 de kilometri și împlinesc 10 ani. Acest lucru dublează cerințele de durabilitate existente în conformitate cu normele Euro 6/VI (100.000 de kilometri și vârsta de 5 ani). Creșteri similare vor avea loc pentru autobuze și camioane.
- Sprijinirea implementării vehiculelor electrice: noile reguli vor reglementa durabilitatea bateriilor instalate în mașini și furgonete pentru a crește încrederea consumatorilor în vehiculele electrice. Acest lucru va reduce, de asemenea, nevoia de înlocuire a bateriilor la începutul vieții unui vehicul, reducând astfel nevoia de noi materii prime critice necesare pentru producerea bateriilor.
- Utilizarea pe deplin a resurselor digitale: normele Euro 7 vor asigura că vehiculele nu sunt modificate și că emisiile pot fi controlate de autorități într-un mod ușor, folosind senzori din interiorul vehiculului pentru a măsura emisiile pe toată durata de viață a unui vehicul.

Pașii următori
Propunerea Comisiei va fi înaintată Parlamentului European și Consiliului în vederea adoptării acesteia de către colegislatori.

Background

Transportul rutier este cea mai mare sursă de poluare a aerului în orașe. În 2018, peste 39% din NOx și 10% din emisiile primare de PM2,5 și PM10 din UE au provenit din transportul rutier. Aceste procente sunt mult mai mari în orașe, unde transportul este în mod regulat principalul contributor la poluarea aerului. Se estimează că transportul rutier a provocat aproximativ 70 000 de decese premature în UE-28 în 2018.
În 2035, Euro 7 va reduce emisiile totale de NOx de la mașini și camionete cu 35% față de Euro 6 și cu 56% față de Euro VI de la autobuze și camioane. În același timp, particulele din țeava de eșapament vor fi scăzute cu 13% de la mașini și camionete și cu 39% de la autobuze și camioane, în timp ce particulele de la frânele unui autoturism vor fi scăzute cu 27%.
În urma scandalului Dieselgate, Comisia a introdus noi teste pentru măsurarea emisiilor de pe drumuri (metoda RDE) și a sporit puterile de supraveghere a pieței ale statelor membre și ale Comisiei, pentru a se asigura că vehiculele sunt la fel de curate cum se aștepta conform Euro 6. normelor.



CAMION FEST OCTOMBRIE 2022


TRANSPORTATORI ÎN CONSTRUCȚII E06

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.